• Nytt bokningssystem

    Hej! Vi har lämnat boka.se som vi har haft som bokningssystem för att gå över till laget.se egna system. Information om våra lokaler hittar ni under Menyfältet "Hyra lokaler på IP" samt här: Storvreta IK tillhandahåller lokaler för uthyrning till privatpersoner och föreningar till barnkalas, disco, privata fester, föreningsmöten etc. Det finns också en plan som lämpar sig för tennisspel, teknikträning, Yoga m.m. För företag gäller offert. Här kan du se bilder samt läsa villkoren för uthyrning; DOKUMENT - välj sedan "Bilder och villkor vid uthyrning" Läs igenom detta noga innan du hyr en lokal eller plan av föreningen. Observera att det inte får vara hög ljudnivå från kl 22.00 och får ej nyttjas efter kl 00.00. Nedan ser du de hyrespriser för respektive lokal och plan du kan hyra. Cafeterian (icke medlem) 400 kr/tim Cafeterian (medlem) 200 kr/tim GP-salen (icke medlem) 500 kr/tim GP-salen (medlem) 250 kr/tim Konferensrummet (icke medlem) 400 kr/tim Konferensrummet (medlem) 200 kr/tim Rosendals arena (icke medlem) 300 kr/tim Rosendals arena (medlem) 150 kr Fast pris helger, gäller samtliga: GP-salen från fredag kl 16 till lördag kl 11 eller lördag kl 16 till söndag kl 11 = 3000 kr. Cafeterian från fredag kl 16 till lördag kl 11 eller lördag kl 16 till söndag kl 11 = 2500 kr. Priserna ovan gäller fr.o.m. 11/1 2024. Vid bokning av GP-salen: Hyra av pingisbord: 250 kr/timme per bord Omklädningsrum 1 och 2 inkluderas när du bokar GP-salen för att få tillgång till toalett. Detta ingår även såklart i priset vid bokning av GP-salen. VILL DU BOKA ELLER KOLLA IFALL OBJEKTET ÄR LEDIGT? LÄNK TILL BOKNINGSSYSTEMET Om du inte tidigare har ett bokningskonto behöver du skapa ett. Gör steg 1. Om du har ett konto sedan tidigare, gå till steg 2. 1. ”Begär åtkomst” Fyll i dina uppgifter ”Skapa bokningskonto” Du får ett mail till din angivna mailadress. Följ instruktionerna (tryck på länken, ange ett lösenord som du sedan upprepar) Spara (bild av en kassett) Nu har du skapat ett konto 2. Logga in på sidan med mailadress och lösenord 3. Under figuren uppe till höger kan du se dina uppgifter. Under ”Bokningar” kan du se de bokningar som du redan har sedan tidigare. Under ”Resurser” kan du se vilka objekt man kan hyra hos oss. Det är cafeterian, GP-salen samt konferensrummet. 4. Om du vill boka: tryck på "Välj" under det objekt som du önskar hyra ”Nästa” Under ”Anpassad titel” skriver du vad bokningen avser. Exempel ”ledarmöte P15” , ”styrelsemöte skidor” eller ”Pelle Persson 50 årsfest”. Om bokningen inte avser någon verksamhet i föreningen och har fri lokalhyra ska du ange fakturaadress under ”Kommentar”. ”Nästa” Läs igenom sammanfattningen och läs villkoren. ”Jag godkänner villkoren” ”skicka” Du får då en bekräftelse på din bokning. När kansliet godkänner den så får du ett nytt mail där det står att den är ändrad (=till OK:ad). OBS: För att boka behöver du skriva i en mejladress OCH ditt telefonnummer så att kansliet kan kommunicera med dig om eventuell nyckel. Fakturering sker via mail. En fakturaavgift på 20 kr tillkommer. NYCKLAR: Kontakta Charlotte på kansliet via storvreta-ik@telia.com eller 018-36 64 11 för utlämnande av nycklar till er bokade lokal i god tid. I god tid avser minst 5 vardagar innan. Nycklarna kvitteras ut enligt överenskommelse. Varmt välkomna! Storvreta IK för 11 dagar sedan 0kommentarer
  • Vi tänder ett ljus för Örebro

    Hej alla, Idag är det sorgsens dag och alla våra tankar är i Örebro. Vi håller lokalerna öppna idag ifall någon vill komma och ha sällskap av medmänniskor. Det finns kaffe. Välkomna ? Storvreta IK 5 feb 0kommentarer
  • Årsmöte 2025

    Årrsmöte för Storvreta IK hålles måndag den 7 april 2025 kl. 19.00 i cafeterian Skogsvallen På dagordningen: Sedvanliga årsmöteshandlingar Verksamhets- och förvaltningsberättelser, revisorernas berättelse, verksamhetsplan med budget, valberedningens förslag samt styrelsens förslag och ev. inkomna motioner med styrelsens yttrande finns tillgängliga på Storvreta IK s kansli och hemsidan fr.o.m. måndag den 31 mars. Ev. motioner till årsmötet skall vara styrelsen tillhanda (lämnas till Storvreta IK, Skogsvallsvägen. 15, 743 40 Storvreta) senast måndag 17 mars. Obligatorisk anmälan senast 7 dagar innan, måndag 31 mars. Anmälan görs till storvreta-ik@telia.com alternativt att ni tackar ja till aktiviteten i laget.se. Meddela ev specialkost i samband med anmälan. Föredragningslista: 1. Mötets öppnande 2. Upprop och fastställande av röstlängd för mötet 3. Mötets stadgeenliga utlysande 4. Fastställande av föredragningslista 5. Val av ordförande och sekreterare för mötet 6. Val av protokolljusterare och rösträknare 7. Styrelsens och sektionernas verksamhetsberättelse och förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret 8. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- och räkenskapsåret 9. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid som revisionen avser 10. Fastställande av medlemsavgifter för nästkommande kalenderår 11. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets- och räkenskapsåret 12. Val av: a) föreningens ordförande för en tid av 1 år b) övriga ledamöter i styrelsen för en tid av 2 år c) minst 1 suppleant för en tid av 1 år 13. Val av revisor och revisorssuppleant för en tid av 1 år (i detta val får inte styrelsens ledamöter delta) 14. Val av valberedning 15. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner 16. Utmärkelser 17. Medlemsfrågor samt övrig information 18. Mötets avslutande Välkommen! Storvreta IK 4 feb 0kommentarer
  • Larm på Skogsvallen

    Hej alla medlemmar, För er information är nu byggnaderna på Skogsvallen larmade. Instruktion om hur man larmar av/på har skickats ut till berörda. Jag ber er att vara uppmärksamma kring detta, t ex för er som hyr lokalerna. Med vänlig hälsning Storvreta IK/ Charlotte Thorstensson Föreningskonsulent tel. 018-36 64 11 (se telefontider på hemsidan) E-post: storvreta-ik@telia.com Storvreta IK 8 jan 0kommentarer
  • Årskrönika från kansliet

    Hej! Här kommer några ord från kansliet. Ännu ett år har gått. Det är mitt sjätte år i Storvreta - tänk vad som har hänt under dessa år! Första året var kaos, då kansliet var obemannat när jag tog över. Det tog ungefär ett år innan jag kände mig lite varm i kläderna och hunnit styra upp saker. Sedan åts det fladdermöss i Asien och pandemin var ett faktum. Under ett par år med många drastiska beslut från diverse instanser gjorde det svårt för idrottsvärlden att hitta normalitet. Efter pandemins slut så återgick vi till det vi tycker är roligast i världen i föreningen. Att idrotta. Ungefär i samma veva stod vår asfalterade multibana färdig med en pampig invigning. Jag fick chansen från 2022 att utbilda mig inom ekonomi för att få de bästa förutsättningarna att utföra mitt arbete. Så tacksam för det! Under 2024 gjordes det stora investeringar på anläggningen, som jag har skrivit om förut. Solcellsanläggning, luftvärmepumpar, nya fönster i husen, ny pistmaskin mm. Under 2024 har det också varit en ”Truls-effekt”. Tack vare Truls Möregårdhs gigantiska bragder i det franska landet i ringarnas mästerskap så vill många testa på att spela bordtennis. Nu är det snart 2025. Vad ska hända då? Det enda vi vet att det kommer hända saker. Vår verksamhet står inte stilla! Arbetet med att utveckla, förenkla, konkretisera arbetet i föreningen fortgår. Tack vare alla ledare, aktiva, föräldrar och styrelseledamöter så älskar jag mitt arbete. Tack för att jag får fortsätta vara precis där jag vill vara! Nu fortsätter vi göra underverk! God nytt år kära medlemmar 🎈 / Charlotte Thorstensson, föreningskonsulent Storvreta IK Storvreta IK 31 dec 2024 4kommentarer
  • Visa fler nyheter