Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Stighultsg. Ärmens Samfällighetsf.

Följ

Stighultsgatan Ärmens Samfällighetsfören

Följ oss för uppdateringar
Följ
Stighultsg. Ärmens Samfällighetsf.
Stighultsg. Ärmens Samfällighetsf.

Kompletternade information gällande utbyte av användarnod

Ulf Pettersén Revisor, Webbmaster, Byte av lampa (garage, gränd)
50 kommentarer
  • 16 okt Mikael Du

    Är det någon mer än vårt hushåll som känner att internet krånglar mer efter felanmälningarna som gjorts till internetleverantören? Fick dessutom Mail om att det är åtgärdat , men det är allt annat än bra just nu.

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Marcus Ejde

    Upplever stora problem med Wi-Fi 10A

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Nettan Eliasson

    Jag har mer problem än nånsin just nu. Har anmält in igen till min internetleverantör och till fiberansvarig på eem. Fungerar vare sig med wifi eller med nätverkskabel för mig.

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Mikael Du

    På globalconnects hemsida står det att Eskilstunas problem har åtgärdats . Men det har bara blivit värre för alla känns det som. Dessutom så har alla olika internetleverantörer så logiskt sett så måste det vara fel på fibernätet. Vi som har tele 2 som leverantör hittar inga fel heller..

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Fatma Solmaz

    Det är samma för oss på 16 B.

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Malin Gillström

    Om noder är bytta, kan något ha skett i samband med byter som gör att det blivit på detta vis?

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Anette Matsson

    Detsamma för oss. Har ringt och mailat till Per Winqvist domvilla har som kontakt person.
    Har inte fått svar. Det kan ju inte vara våra tjänsteleverantörer då vi har olika allesammans.
    Maila ni också problemet har nu varit ca tre veckor. per.winqvist@esem.se

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Eva Pettersson

    Detsamma för oss på 24a

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Ann Norin

    Samma problem här. När ska nodern bytas för oss som gammal?

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Petra Bergholm

    Problem här också fortfarande, jag har ringt Telenor som är våran internet leverantör och det är stora problem i vårat område svarade dem på en gång. Jag skulle få återkoppling när det är löst. Hälsningar Petra på 4C

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Sandra Berg

    För oss också på 28b

    Rapportera

    Rapportera

  • 16 okt Narren Yousif

    För oss också samma problem 14E

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Petra Bergholm

    Skriver igen, nu funkar det inte alls på 4C. Vi har Telenor som bredbands leverantör.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Mikael Du

    Jättekonstigt. EEM, globalconnect, (tele 2) vår internetleverantör har inga driftfel enligt deras hemsida.. men ingenting funkar

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Inte här heller

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Johan Vesterdahl

    Hos oss slutade det fungera helt redan igårkväll /12D

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Mikael Du

    Gör väl en till felanmälan . Men hur länge ska man hålla på? 3 veckor nu

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Petra Bergholm

    Jag skickade precis ett Mail till Per som Anette Mattsson skrev tidigare. 😅 Jag vad om återkoppling snarast.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Petra Bergholm

    Bad

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Alla bör felanmälan till Global Connect

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Mikael Du

    Har pratat med dom och EEM , de hänvisade till att felanmälan ska komma från internetleverantören som vi har . Ringde även EEM och frågade om någon kunde komma ut och kolla vårat fiber. Men då ska det ha kommit in felanmälan från vår tele2 till globalconnect till EEM. Och hittar de inget fel så får vi betala för det

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Malin Gillström

    Är det något som samfälligheten ska ringa in om? Eftersom många har samma problem med olika leverantörer

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Jag har både ringt och skickat mail
    Kontaktat Telia, ESEM och Global Connect
    Inget verkar hjälpa
    Men jag är ”på” idag också!!!

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Luay Slewa

    Detsamma för oss på 10B

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Marcus Ejde

    Både studerar och arbetar hemifrån så det är ohållbart. Just nu inget nätverk alls från igår kväll, annars endast fungerat med direktkoppling i router men Wi-Fi ej alls.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Dom tittar på ärendet har sett att vi inte har ordentlig täckning
    Dom vet inte hur lång tid det tar
    Alla får hålla kontakt med respektive tjänsteföretag för att trycka på
    Det hjälps inte att kontakta ESEM

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anders Hallström

    Dom=EEM?

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Ja

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Nettan Eliasson

    Min leverantör (tele2) skickar vidare till deras "samarbetspartner" idag. Gissar att det är Global connect.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Daniel Sköld Borgefjord

    Det funkar inte hos oss heller. Felanmält till vår leverantör Telia.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Sandra Berg

    Vi har Telenor dom säger att felet ligger hos Globala
    Jag försöker att jobba hemifrån men det går inte. Vi har inte heller något nätverk idag

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Malin Gillström

    Tips, de som har Tele2 verkar kunna få obegränsad surf på mobilen eller mobilt bredband som kompensation i en månad, då kan ni dela internet från mobilen och då verkar det fungera felfritt. Så jobbar vi just nu för att kunna ha igång internet. Men vi fortsätter felanmälan och ber dem felanmälan vidare till global.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    👍👍

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Marcus Ejde

    Jag har redan obegränsad surf genom Tele2 😂

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Per Cleverdal

    Jag har Telia och de säger arr det finns ett nätfel i stan som beräknas vara avhjälpt senast kl 16.00 i dag

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Anette Matsson

    Nu fungerar det hos oss Telia

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Luay Slewa

    Nu fungerar det hos oss bredband

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Bertil Karlborg

    Vi har Telenor och vi har haft som övriga inom samfälligheten inget internet under 2•3 dagar.
    Var i kontakt med Telenor och gjorde en felanmälan kl.905 och talade om att det i vårt område hade väldigt dålig eller ingen alls.
    Internet har jag fått tillbaka ca.kl. 1200 fortfarande ”still runnit’”

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Mikael Du

    Internet funkar nu . Men vi blir in och utloggade från Wi-Fi ganska ofta …

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Fatma Solmaz

    Från ca kl 13.00 till skrivande stund har internet fungerat bra hos oss.🍂

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Sandra Berg

    Samma här på 28b

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Petra Bergholm

    Läges rapport: Jag har på em/kvällen fått ett sms ifrån Telenor att felet är åtgärdat, och ja vi har kunnat se på tv, spelat musik osv. Utan större problem under kvällen.

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 okt Petra Bergholm

    Jag har dock inte fått återkoppling från ESEM

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Liza Hansen

    Samma här. Problem på 18b 😵💫

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Agneta Kumlin

    Jag tror att man kan räkna med att det är fler som har problem, precis som jag, 24b. Hur många går in på hemsidan och läser?

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Anders Hallström

    Eem ringde mig nu på morgonen och rapporterar att Eem och Global Connect arbetar intensivt med det fel som fortfarande besvärar oss en del. För närvarande kan man inte lämna någon prognos om när det hela är helt avhjälpt
    Det är med denna bakgrund ingen anledning för medlemmarna att ringa till Eem

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Mikael Du

    Vem man vad det är för fel? Internet funkar på 12A men med jämna mellanrum så stängs Wi-Fi av i en minut och åter tillbaka

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Mikael Du

    Vet*

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Anders Hallström

    Det låter som om det är fel på Din router, inte på fiberanslutningen?

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 okt Anders Hallström

    EEM har nu meddelat att det aktuella felet på fibernätet är slutligt avhjälpt.

    Rapportera

    Rapportera

Du måste logga in för att kommentera

Logga in