Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Stighultsg. Ärmens Samfällighetsf.
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Stighultsg. Ärmens Samfällighetsf..
Stighultsgatan Ärmens Samfällighetsfören
Följ oss för uppdateringar
Kompletterande information gällande utbyte av användarnod
Hälsningar Styrelsen
Är det någon mer än vårt hushåll som känner att internet krånglar mer efter felanmälningarna som gjorts till internetleverantören? Fick dessutom Mail om att det är åtgärdat , men det är allt annat än bra just nu.
RapporteraRapportera
Upplever stora problem med Wi-Fi 10A
RapporteraRapportera
Jag har mer problem än nånsin just nu. Har anmält in igen till min internetleverantör och till fiberansvarig på eem. Fungerar vare sig med wifi eller med nätverkskabel för mig.
RapporteraRapportera
På globalconnects hemsida står det att Eskilstunas problem har åtgärdats . Men det har bara blivit värre för alla känns det som. Dessutom så har alla olika internetleverantörer så logiskt sett så måste det vara fel på fibernätet. Vi som har tele 2 som leverantör hittar inga fel heller..
RapporteraRapportera
Det är samma för oss på 16 B.
RapporteraRapportera
Om noder är bytta, kan något ha skett i samband med byter som gör att det blivit på detta vis?
RapporteraRapportera
Detsamma för oss. Har ringt och mailat till Per Winqvist domvilla har som kontakt person.
RapporteraHar inte fått svar. Det kan ju inte vara våra tjänsteleverantörer då vi har olika allesammans.
Maila ni också problemet har nu varit ca tre veckor. per.winqvist@esem.se
Rapportera
Detsamma för oss på 24a
RapporteraRapportera
Samma problem här. När ska nodern bytas för oss som gammal?
RapporteraRapportera
Problem här också fortfarande, jag har ringt Telenor som är våran internet leverantör och det är stora problem i vårat område svarade dem på en gång. Jag skulle få återkoppling när det är löst. Hälsningar Petra på 4C
RapporteraRapportera
För oss också på 28b
RapporteraRapportera
För oss också samma problem 14E
RapporteraRapportera
Skriver igen, nu funkar det inte alls på 4C. Vi har Telenor som bredbands leverantör.
RapporteraRapportera
Jättekonstigt. EEM, globalconnect, (tele 2) vår internetleverantör har inga driftfel enligt deras hemsida.. men ingenting funkar
RapporteraRapportera
Inte här heller
RapporteraRapportera
Hos oss slutade det fungera helt redan igårkväll /12D
RapporteraRapportera
Gör väl en till felanmälan . Men hur länge ska man hålla på? 3 veckor nu
RapporteraRapportera
Jag skickade precis ett Mail till Per som Anette Mattsson skrev tidigare. 😅 Jag vad om återkoppling snarast.
RapporteraRapportera
Bad
RapporteraRapportera
Alla bör felanmälan till Global Connect
RapporteraRapportera
Har pratat med dom och EEM , de hänvisade till att felanmälan ska komma från internetleverantören som vi har . Ringde även EEM och frågade om någon kunde komma ut och kolla vårat fiber. Men då ska det ha kommit in felanmälan från vår tele2 till globalconnect till EEM. Och hittar de inget fel så får vi betala för det
RapporteraRapportera
Är det något som samfälligheten ska ringa in om? Eftersom många har samma problem med olika leverantörer
RapporteraRapportera
Jag har både ringt och skickat mail
RapporteraKontaktat Telia, ESEM och Global Connect
Inget verkar hjälpa
Men jag är ”på” idag också!!!
Rapportera
Detsamma för oss på 10B
RapporteraRapportera
Både studerar och arbetar hemifrån så det är ohållbart. Just nu inget nätverk alls från igår kväll, annars endast fungerat med direktkoppling i router men Wi-Fi ej alls.
RapporteraRapportera
Dom tittar på ärendet har sett att vi inte har ordentlig täckning
RapporteraDom vet inte hur lång tid det tar
Alla får hålla kontakt med respektive tjänsteföretag för att trycka på
Det hjälps inte att kontakta ESEM
Rapportera
Dom=EEM?
RapporteraRapportera
Ja
RapporteraRapportera
Min leverantör (tele2) skickar vidare till deras "samarbetspartner" idag. Gissar att det är Global connect.
RapporteraRapportera
Det funkar inte hos oss heller. Felanmält till vår leverantör Telia.
RapporteraRapportera
Vi har Telenor dom säger att felet ligger hos Globala
RapporteraJag försöker att jobba hemifrån men det går inte. Vi har inte heller något nätverk idag
Rapportera
Tips, de som har Tele2 verkar kunna få obegränsad surf på mobilen eller mobilt bredband som kompensation i en månad, då kan ni dela internet från mobilen och då verkar det fungera felfritt. Så jobbar vi just nu för att kunna ha igång internet. Men vi fortsätter felanmälan och ber dem felanmälan vidare till global.
RapporteraRapportera
👍👍
RapporteraRapportera
Jag har redan obegränsad surf genom Tele2 😂
RapporteraRapportera
Jag har Telia och de säger arr det finns ett nätfel i stan som beräknas vara avhjälpt senast kl 16.00 i dag
RapporteraRapportera
Nu fungerar det hos oss Telia
RapporteraRapportera
Nu fungerar det hos oss bredband
RapporteraRapportera
Vi har Telenor och vi har haft som övriga inom samfälligheten inget internet under 2•3 dagar.
RapporteraVar i kontakt med Telenor och gjorde en felanmälan kl.905 och talade om att det i vårt område hade väldigt dålig eller ingen alls.
Internet har jag fått tillbaka ca.kl. 1200 fortfarande ”still runnit’”
Rapportera
Internet funkar nu . Men vi blir in och utloggade från Wi-Fi ganska ofta …
RapporteraRapportera
Från ca kl 13.00 till skrivande stund har internet fungerat bra hos oss.🍂
RapporteraRapportera
Samma här på 28b
RapporteraRapportera
Läges rapport: Jag har på em/kvällen fått ett sms ifrån Telenor att felet är åtgärdat, och ja vi har kunnat se på tv, spelat musik osv. Utan större problem under kvällen.
RapporteraRapportera
Jag har dock inte fått återkoppling från ESEM
RapporteraRapportera
Samma här. Problem på 18b 😵💫
RapporteraRapportera
Jag tror att man kan räkna med att det är fler som har problem, precis som jag, 24b. Hur många går in på hemsidan och läser?
RapporteraRapportera
Eem ringde mig nu på morgonen och rapporterar att Eem och Global Connect arbetar intensivt med det fel som fortfarande besvärar oss en del. För närvarande kan man inte lämna någon prognos om när det hela är helt avhjälpt
RapporteraDet är med denna bakgrund ingen anledning för medlemmarna att ringa till Eem
Rapportera
Vem man vad det är för fel? Internet funkar på 12A men med jämna mellanrum så stängs Wi-Fi av i en minut och åter tillbaka
RapporteraRapportera
Vet*
RapporteraRapportera
Det låter som om det är fel på Din router, inte på fiberanslutningen?
RapporteraRapportera
EEM har nu meddelat att det aktuella felet på fibernätet är slutligt avhjälpt.
RapporteraRapportera