Ansvar för att filma matcherna
Tryckfelsnisse var tyvärr framme :-( Lade ut detta i söndags men det kom tyvärr på fel sida. Men bättre sent än aldrig. Den person som så här långt filmat hemmamatcherna för A-laget kommer inte längre att göra det. Detta innebär att vi lägger ut det ansvaret på de som har entrén. En av dessa två tar alltså ansvar för att filma, den andra tar entrén. Berörda får prata ihop sig och utrustningen kommer finnas på plats i god tid. Mvh, Emma
A-lag Herrar
5 nov
0kommentarer
Viktig information om avgifter, försäljning och arbeten
Här följer viktig information om avgifter, försäljning och arbeten samt inplanerad föreningsdag. Avgifter: 3,000kr (varav 200 kr är medlemsavgift) Avgiften betalas till Skellefteå IBKs bankgiro 5379-3956 Märk betalning med namn och lag, ex. Robert Holmberg HERR Betala så snart du har möjlighet, senast 19 november. Vid önskemål om kvitto för att söka friskvårdsbidrag skickas det till e-post skellefteaibk@gmail.com Försäljningar och arbeten: Försäljning av bingolotter till uppesittarkvällen: Samtliga lag i seriespel ska sälja 19 st bingolotter per spelare. Man får gärna sälja fler. Det finns några dubbel- och trippellotter om sådana önskas. Det går att köpa sig fri från denna försäljning för 700kr. Det går också att sälja några bingolotter och köpa sig fri från resterande del för 40 kr per lott. En ansvarig vuxen per lag samordnar lagets försäljning, samlar in pengar och redovisar till föreningen efter avslutad försäljning. Betalning senast 31/12. Arbete under Skellefteå Floorball Cup: Skellefteå IBK är medarrangörer till denna cup och alla spelare i samtliga lag kommer att fördelas arbetspass under cupen. DETTA ÄR OBLIGATORISKT så boka in datumen i kalendern redan nu 28/4–3/5 2026. Föreningsdag söndagen den 30 november: Söndagen den 30 november bjuder Skellefteå IBK in alla lag till en föreningsdag på Eddahallen. Det kommer att spelas barn- och ungdomsmatcher under dagen, finnas fikaförsäljning, lotterier och massor av annat kul under dagen. På plats finns också föreningens sponsor Klubbhuset som säljer alla möjliga innebandyprodukter till väldigt förmånliga klubbpriser just denna dag. Ett bra tillfälle att införskaffa fina julklappar! Klubbshop Klubbhuset Via länken nedan kommer du till Skellefteå IBKs klubbshop hos Klubbhuset. Där hittar du föreningskläder till rabatterade priser, men kan också köpa ur det övriga sortimentet. Beställning kan göras på två olika sätt: 1. Lägg allt som önskas beställas i inkorgen på webbsidan i rätt storlek och med information om tryck av namn och/eller nummer. När du är klar för att checka ut tar du en skärmdump på beställningen och mejlar den till patrik@klubbhuset.com. Vid detta alternativ genomför du alltså INTE beställningen på webbsidan. Genom att lägga beställningen på detta sätt stöttas butiken lokalt (Umeå) som är den butik som skrivit sponsoravtal med föreningen. Som bonus ges du ytterligare 5% rabatt. Betalning sker sedan via swish efter att ni fått er orderbekräftelse på vändande mejl. Swish till 1230052027 2. Beställ via hemsidan och genomför köpet där. Använd koden SKELLEFTEA15 för 15% rabatt. Skellefteå IBK - Klubbshop | Klubbhuset.com - https://klubbhuset.com/sv-se/team/klubbshop/skelleftea-ibk/?page=1 /Styrelsen
A-lag Herrar
5 nov
11kommentarer
Arbetsinstruktioner och schema
Hej alla, Nu finns instruktioner och schema inlagt för säsongen 2025/2026. Alltså hur vi tillsammans behöver bemanna entré och fiket vid hemmamatcherna. Har utgått från tidigare upplägg så ni känner väl igen er. Ni hittar dokumenten under Dokument och mappen Arbetsschema säsongen 2025/2026. Nu hoppas vi på en kul säsong i division 2.
A-lag Herrar
6 okt
0kommentarer
STar by Thomson & Hallberg
Vi kan med glädje meddela att vi även i år kommer att samarbeta med STaR by Thomson & Hallberg när det kommer till fysträningen. Vi tillsammans kommer dock ta ytterligare ett steg till i vårt samarbete nu då STaRs lokaler står redo för oss, till skillnad mot för ifjol. För att spelarna ska kunna utveckla sin fysiska prestation, som har blivit otroligt viktig för att idag komma långt inom innebandyn så har vi tiilsammans satt i hop en helhetslösning som innefattar lagträning, träningskort, sjukgymnastik och rehabilitering. Fysträningarna startar v19 och pågår tom v26, till uppehållet så kommer varje enskild spelare få ett upplägg att själv köra under juli månad, sen tas träningen upp igen och kommer även fortsätta under säsongen. Träningarna är inlagda i kalendern.
A-lag Herrar
26 apr 2024
1kommentar
Arbete Skellefteå Floorball Cup -Mycket viktig information
Så var det dags för säsongen sista arbetsinsats. Våra pass är de mörkblåa passen i schemat, kan man inte så får man byta, men alla byten måste meddelas till Robert så vi kan hålla schemat uppdaterat. Bifogat alla manualer under dokument på hemsidan, dessa är viktiga att läsa igenom. Tex så behöver de som ska arbeta i sekretariatet ladda hem en app och två st spellistor på Spotify, gärna i god tid innan så allt flyter på under cupen. WIFI finns i hallen och man kopplar upp sig via telefonens bluetooth för att kunna spela musik. Det är tre personer som arbetar vi seket i år, de ska tillsammans lösa en speaker, denna sköter ofta också protokollet, en som sköter klockan och har huvudansvaret över att utse en matchens ”glädjespridare” då denna alltid har ögonen på matchen. Samt en som sköter liverapportering och musik, musik spelas under matcherna, mellan matcherna, vid avblåsningar, samt att man spelar mållåtar när någon gör mål. De som jobbar första och sista passen har lite mer ansvar runt om, alla de sex-sju personer som kommer på dagens första pass ska tillsammans se till att sargen är byggd, fiket startas upp, allt är städat och ser ok ut för matcherna att starta. De som har sista passen alla dagar måste se till att allt är bortstädat/uppdiskat i fiket, alla bollar insamlade i seket mm och se till att hallen är tom innan ni lämnar. På onsdag och torsdag så måste sargen både byggas och rivas och hallen tömmas och städas. På fredagen måste sargen byggas, men kan sedan lämnas till sista pass på söndag. Inför varje pass så önskar vi att man är på plats minst 20 min innan för att hinna uppdatera sig om vad som ska göras, då blir det en smidig överlämning. Sen är det viktigt att informera alla om att man inte får gå av sitt pass förrän ersättaren är på plats, därför är det viktigt med ett uppdaterat arbetsschema så vi enkelt kan hitta vem som arbetar om någon skulle saknas. Precis som ifjol så har vi en straffavgift på en person som inte dyker upp som tillfaller personen som måste sitta kvar eller ersätta den personen som inte dyker upp. Bara så alla är medvetna om hur viktig varje enskild person är för att cupen ska kunna genomföras. Men vi hoppas och tror att det inte ska vara något problem. Undrar något lag vilket omklädningsrum som ska användas på Edda så sitter det scheman på dörrarna till omklädningsrummen, tre omklädningsrum finns i hallen samt ett nere i källaren. Viktigt att göra sig uppmärksam på det, många glömmer bort det sista omklädningsrummet.
A-lag Herrar
25 apr 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter