P-10
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Egen träning under Juli månad!
Hej! Under Juli månad får grabbarna ansvaret att köra en egen träning 2 ggr/vecka, de får bestämma själva om de vill köra tillsammans eller på egen hand eller varför inte tillsammans med en förälder! :) Fyspass 1. Uppvärmning minst 5-10 minuter ex jogga. 2. 10 långa jämfotahopp framlänges och x antal korta jämfotahopp baklänges till startpositionen. 3. 15 armhävningar gärna med fart uppåt och långsamt nedåt. 4. 20 Ryggliggande benlyft. 5. Upprepa punkt 2, 3, 4. 6. Maxsprint ca 20 meter, sen gå långsamt tillbaka till startposition (ca 30 sek) upprepa 2 ggr till. 7. 20 ryggresningar. 8. Sidoplankan 40 sek eller längre på vänster arm. 9. Sidoplankan 40 sek eller längre på höger arm. 10. Upprepa 6, 7, 8 och 9.
P-10
för 8 dagar sedan
0kommentarer
-
Nu på lördag
Hej, Nu på lördag åker jag och Jim ner med en bil (och ett antal killar) till Umeå och Klubbhuset. Ni är välkomna att följa med eller skicka med om ni behöver något. Har förhandlat med KH och vi alla får 30% rabatt på det som köps under lördagen i butiken.
P-10
för 2 dagar sedan
1kommentar
-
-
Inställd träning tor20/6 på 360
Då vi har tränar brist idag så måste vi ställa in träningen på 360 idag. Jag hoppas ni inte blir allt för ledsna över det. Glad midsommar på er alla,så syns vi efter helgen//Nordde
P-10
20 jun
0kommentarer
-
Träningskläder
Har fått lite frågor om vart vi kan beställa IBK-kläder. Då föreningens avtal med Stadium löpt ut så kan vi ej beställa träningskläder som tidigare. Vi får avvakta tills nytt avtal finns på plats.
P-10
16 jun
0kommentarer
-
Umeå 14/6
Hej, Vi samlas på Thorén Arena vid 15. Vi har beställt pizza åt killarna att äta där under kvällen. Föräldrar kommer att ha tillgång till relaxen om de önskar. Hemfärd ca 20-21 på kvällen. Försök att prata ihop er om transport. Är det någon som inte kan lösa skjuts så hör av er till någon av oss ledare.
P-10
9 jun
4kommentarer
-
Kort summering från föräldramötet plus snabb kallelse
Hej, Kortfattad summering: Vi är glada och stolta över att i stort sett alla spelar vidare nästa säsong. Vi beslutade att inte delta i seriespel mot äldre utan istället fokusera på 5-6 cuper kommande säsong. Vi kommer att spela seriespel mot 11:or och ev något -12 lag. Att vi tar ut en deltagaravgift för cuperna av spelarna som deltar. Ju fler sponsorer vi får in och kan tjäna pengar på försäljning m.m. Så kan avgiften minskas ner. Försäljningsgruppen (Anna, Lina och Nina) tar gärna emot tips på vad och hur vi kan tjäna pengar till laget och därmed minska cupavgifterna. Att träningsnärvaro påverkar speltid men att alla som är kallade/uttagna till matcher får speltid, men då att speltiden kan variera. Att under sommarträningen så uppmuntrar vi till annan idrott om spelaren har det. Om inte, så ser vi gärna att de kommer. Men att närvaron under sommaren ej påverkar speltid. På samma sätt som att annan idrott under vintern är godtagbar som träningsnärvaro (men vi ser helst under säsongen att killarna tränar innebandy och blir det 50/50 mellan två spelare, så går innebandynärvaro före). Cuper vi ämnar åka på: Skärgårdscupen: kallelse har skickats ut, svara gärna så snabbt som möjligt. Floorball Festival Umeå Storvreta: här har jag funderat och tänker att det kanske är bäst att vi anmäler 2 lag dit, om alla kan åka, istället för att åka på 2 olika cuper med olika spelare. Kommer därför att skicka ut en intresseanmälan på denna cup. Umecupen SFBC Tack för bra uppslutning och vi ledare är grymt taggade inför en härlig sommarträning och sedan en lika bra säsong.
P-10
23 maj
3kommentarer
-
Förtydligande
Hej, Vi kommer att ta upp denna fråga på föräldramötet men vill skicka ut ett förtydligande. Vi som ledare/tränare uppmuntrar alla spelare att gärna spela fotboll eller annan idrott i sommar. Sen ser vi gärna att man kommer på försäsongsträningen, men om det krockar med tex fotboll så ser vi gärna att killen/killarna väljer fotboll. Vi anser att all idrott främjar annan idrott, tex innebandy. Med det sagt så hoppas vi på stor uppslutning i sommar och nästa år. Påminn gärna era killar att svara på intresseanmälan om spel för nästa år.
P-10
9 maj
0kommentarer
-
Föräldramöte 23/5 samt information om försäsongsträning
Hej, Har nu kallat killarna till träning den 23/5 kl 18.00 på Balder A. Samtidigt håller vi ett föräldramöte där vi tänker prata igenom säsongen som varit och hur kommande säsong ser ut. Vi har en cup vars anmälningsdatumet är den 31/5, som vi behöver ta ställning till. Därav önskar jag att om ni redan nu vet, att ert barn ej tänker spela innebandy nästa säsong, meddelar mig på 070-3059105. Kommer även att skicka ut en kallese där barnen får svara på om de ämnar att spela innebandy nästa säsong. Den kallelsen visar ej hur man svarat, det ser bara vi ledare. Detta så att vi får en så bra överblick som möjligt, gällande hur många lag vi ska anmäla (1 eller 2) till den cupen (Skärgårdscupen i Holmsund). Vi kommer även att gå igenom hur vi tänker oss bedriva försäsongsträningen, men skriver även lite kort om den. 1 Innebandypass i veckan (vi har begärt måndag eller tisdag) 1 utomhuspass onsdagar kl 18.00 (Plats återkommer vi med) 1 "styrkepass" på 360 Träningscenter i deras anläggning på Morö Backe Detta startar vi med v.22, vi tar sommaruppehåll Juli (v.27-v.30) Sedan kör vi igen från V.31 tills vi kliver in i hallarna på riktigt under september (prel) Skärgådscupen spelas 7-8/9 Hoppas på stor uppslutning! Skulle ni ej kunna delta så kommer vi att skicka ut information efter mötet. Har ni några frågor så är ni varmt välkomna att höra av er.
P-10
7 maj
0kommentarer
-
Samlingstider i helgen
Hej, Vi samlas 40 min före matchstart. Kom ihåg, svarta strumpor, svarta shorts, glasögon, både röd och svart matchtröja och självklart klubba. P13 spelschema Fredag 21.00 Campus Lördag 12.00 Edda Lördag 17.00 Campus P14 Lördag 10.00 Flora Lördag 14.00 Balder B Sen får vi se när och var vi spelar ev slutspel. Vi har inget deltagarkort anmält, vilket innebär att mat ordnar vi själva.
P-10
1 maj
10kommentarer
-
Info inför SFBC samt ett klart arbetsschema för föräldrar
Hej alla! Tyvärr har min e-post klient brakat ihop men har skrapat ihop den info som gäller under årets Skellefteå Floorball Cup. Har lagt in dem under dokument och mappen "Skellefteå Floorball Cup 2024" har även lagt in arbetsschemat för cupen där, gå in och kika alt ladda hem. Så får ni läsa på vad som behöver göras på varje arbetsstation! Läs igenom manualen för din uppgift i god tid innan. Ni som ska arbeta i sekretariatet behöver ladda hem en app och 2st spellistor på Spotify, gärna i god tid innan så allt flyter på under cupen. Ni som arbetar i fiket samt arenavärden ska baka varsin långpannekaka eller liknande. WIFI finns i hallen och man kopplar upp sig via telefonens bluetooth för att kunna spela musik Det är tre personer som arbetar vi seket i år, de ska tillsammans lösa en speaker, denna sköter ofta också protokollet, en som sköter klockan och har huvudansvaret över att utse en matchens ”glädjespridare” då denna alltid har ögonen på matchen. Samt en som sköter liverapportering och musik, musik spelas mellan matcherna, under matcherna vid avblåsningar, samt att man spelar mållåtar när någon gör mål. Obs! På onsdag i kämpande klass behöver man inte liverapportera så det är man bara DJ. De som jobbar första och sista passen har lite mer ansvar runt om, alla de sex-sju personer som kommer på dagens första pass ska tillsammans se till att sargen är byggd, fiket startas upp, allt är städat och ser ok ut för matcherna att starta. På onsdag och torsdag så måste sargen både byggas och rivas och hallen tömmas och städas. Viktigt att förstå att vi gör allt tillsammans, de som filmar och sitter i sekretariatet hjälper de andra så länge matcherna inte är igång. De som har sista passen alla dagar måste se till att allt är bortstädat/uppdiskat i fiket, alla bollar insamlade i seket mm och se till att hallen är tom innan ni lämnar. Inför varje pass så önskar vi att man är på plats minst 20 min innan för att hinna uppdatera sig om vad som ska göras, då blir det en smidig överlämning. Sen är det viktigt att informera alla om att man inte får gå av sitt pass förrän ersättaren är på plats, därför är det viktigt med ett uppdaterat arbetsschema så vi enkelt kan hitta vem som arbetar om någon skulle saknas. Undrar något lag vilket omklädningsrum som ska användas så sitter det scheman på dörrarna till omklädningsrummen, tre omklädningsrum finns i hallen samt ett nere i källaren. Viktigt att göra sig uppmärksam på det. Skriv in under kommentarer om ni behöver byta tid/uppgift med någon annan förälder, detta får ni göra sinsemellan men viktigt att vi ledare också får veta detta och då kan uppdatera arbetsschemat. Torsdagen har jag lottat vilka som utför uppgifterna om ingen har anmält sig som frivillig... Har ni några frågor eller funderingar så får ni gärna kontakta mig så ska jag försöka besvara dem efter bästa förmåga!
P-10
27 apr
4kommentarer
-
Visa fler nyheter