Bemanning A-lagsmatcher
Vid arrangemanget kring a-lags match behövs det bemanning på olika stationer i Idrottshallen. Vi ses 1,5 tim före matchstart i foajén för genomgång av arrangemanget och hur vi tillsammans ger det en trevlig inramning.
Översikt av de olika stationerna/uppdragen:
Entré: 4-5st vuxna (över 18 år).
Kiosk: 4st Vuxna (över 18 år). I halvlek stöttar entrépersonal i kiosken.
Lottförsäljning (50/50-lotteriet): 4 Vuxna (över 18 år).
Lila shopen/bollförsäljning: 3st personer, varav minst 2 vuxna (över 18 år). Försäljning av bollar till Sparbankskastet pågår fram till halvlek och försäljning av övriga varor pågår ända tills matchen är slut. Efter matchens slut ska varor och bollar packas ner.
När matchen är slut hjälps alla åt med att grovstäda läktaren.
Golvtorkning: 2st A-flickor. 15 min före matchstart samling vid dörrarna in till spelplanen. Utrustning från Städkonsult.
Maskotar, (inspring, bollplock o matchens lirare): Alla tjejer i laget (minimum 10st) samlas ombytta i matchställ i korridoren/trappan vid omklädningsrummen 30 minuter före match. Tjejerna ställer upp sig på ett led i spelargången bredvid a-lagsspelarna. Innan inspring går maskotarna in i hallen på led och ställer upp för att ta emot a-lagsspelarna. Spelarna springer förbi maskotledet och gör high-five. När alla a-lagsspelare blivit presenterade bildar maskotarna cirkel tillsammans med a-lagsspelarna. Reserverade platser till maskotar finns på läktaren.
I halvlek plockar maskotarna upp bollarna efter bollkastningen. Ansvarig ledare finns med och stöttar tjejerna i detta moment.
Dela ut matchens lirarepris: 2st maskotar ska dela ut pris till matchens lirare direkt efter matchen. Dessa två, tillsammans med ledare, kommer fem minuter innan matchens slut till läktaren bakom avbytarbänkarna.
Ledare till laget som är maskotar, lämna gärna in en liten text om laget till speakern när du kommer till hallen. Detta läses upp i samband med bollplocket i halvlek.
Har laget förhinder vid planerad dag byt med något annat lag och meddela kansliet vem ni bytt med. Det gäller både kiosk/entré och maskotar.
Kontakt: Sofie Morin 070-2372122