Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sandareds IF F10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sandareds IF F10.
F10
Följ oss för uppdateringar
Här kommer ett långt inlägg som ALLA BEHÖVER LÄSA
Som jag aviserat om tidigare har det gått ut en anmälan för Grill på föreningscupen (skickades ut i Mars). Vi saknar fortfarande svar från ett gäng men jag har nu stängt anmälan. De som inte svarat har fått andra uppgifter tilldelade. Samt en kallelse för den. Har man förhinder det tillfället får man lösa ersättare. Går alltså inte att ändra till deltar ej.
Jag har demokratiskt fördelat så att alla får en uppgift nu!
Alla behöver hjälpas åt i en ideell förening och det är på de grunderna man har med sitt barn i Sandareds IF:s verksamhet. Har föreningen uppdrag som läggs på vårt lag är det vårdnadshavarnas uppgift att ställa upp på det. Vi ledare lägger redan ner enormt mycket tid som det är. Så där behöver vi delegera.
Vår målsättning i F10 har under alla år varit att göra roliga saker vid sidan om för att behålla tjejerna i fotbollen länge och det har vi lyckats med! Vi har ett fantastiskt härligt gäng 😊Men det har också krävt sitt engagemang och vi har några eldsjälar att tacka för det!
Till hösten har vi några aktiviteter som blir för mycket att rodda med på några få personer och därför behöver alla engagera sig enligt följande:
BUASKOGEN 30/8
Ansvariga för grill och inköp av mat. Tanken är att tjejerna avslutar med mat. Kolla över antalet anmälda och be Christine Olofsson om pengar för inköp.
Jonatan Bake (Madeleine)
Johan Bergdahl (Beatrice)
Helena Hedelin (Agnes)
FÖRENINGSCUPEN 31/8
Som tradition är det P14 och F14 lagen som ansvarar för Föreningscupen. I år är det därmed 3 lag som delar på uppdragen och vi har fått ansvar för grillen.
-Inköp – Agneta (Sjömarkens IF) fixar alla inköp.Tält bygger vaktmästare på fredag och de tar fram grillarna
-Bemanning - 3 personer per pass (2 i försäljningen + 1 som grillar) Vid lunchtid 4 personer, 1 behövs för påfyllnad m.m. Det kommer vara ett litet tält bredvid kiosken där grillningen sker sedan har vi ett större tält utmed väggen där all försäljning sker av hamburgare och dricka.
- Förberedelser ( första passet). Bära fram bord till grillen, köra ut värmeskåpet från köket, skära grönsaker till hamburgarna och börja grilla hamburgare
- Städ. Efter avslutad cup – röj och återställ, sopor och disk i köket. Agneta guidar.
1 Bakuppdrag att lämna ut till föräldrarna - 1 plåt Silviakaka – Vem erbjuder sig?
SCHEMA GRILL FÖRENINGSCUPEN
8.30-11.00 – Elin Grafström (Edith), Henrik Hjort (Joline), Anna Ahlqvist (Linnea)
11.00-13.30 - Ulrika Rodelius (Linnea), Magnus Olofsson (Alice), Malin Klasson (Märta), Linda Torstensson (Ellen)
13.30-16.00 - Lina Oscarsson (Miranda), Ann Jaldevik (Ida),Christine Olofsson (Alice)
Anmälan är nu låst och man behöver ersätta sin tid vid förhinder. Behöver ni byta tider sinsemellan löser ni det. Skulle det bli justeringar i tider återkommer jag. Blir i såfall att tiden kortas ner. Beror lite på spelschemats tider.
SANDAREDSDAGEN 7/9
Ansvariga för inköp av korv och dricka samt grillning av korv under dagen. Grill behöver också bistås med.
Andreas Johansson (Elin)
Peter Huttu (Molly och Felicia)
Felix Hermansson (Molly J)
Utöver det behöver vi några frivilliga som hjälper tjejerna med följande:
-Bemanningsschema
- Fördelning av hembakat, sist blev det för mycket hårda småkakor. Så bättre fördelning i år.
- swishnummer och skyltar.
-hämtning av chokladhjul från SIF plus bord.
-inköp av priser
-hjälp med att hitta på en aktivitet -gärna med boll som besökare kan göra mot kostnad. (Även inköp av priser)
Alla bidrar med en sort hembakat var. Även dem som inte kan deltaga får bidra så ”alla drar sitt strå till stacken.”
Det var allt! Önskar alla en riktigt trevlig sommar så hörs vi igen till hösten.
Tack för bra info!
RapporteraRapportera
Tack för info!
RapporteraRapportera
Tack för tydlig info och för att du fixat och fördelat😀👍
RapporteraRapportera
Toppen med tydlig info, tack!Trevlig sommar!
RapporteraRapportera
Hej! Jag kan baka en plåt med Silvia kaka till förenings cupen nästa helg 😀
RapporteraRapportera
Hej! Toppen Ulrika!
RapporteraJag kan fixa ett bemanningsschema för Sandaredsdagen 7/9.
Rapportera
Hej! Toppen, bra med påminnelse. Jag kan fixa skyltar med swishnummer samt skyltar för Sandaredsdagen.
RapporteraRapportera
Hej, har fått check från Agneta i Sjömarken på att de tider som är satta i bemanningsschemat gäller. I år slår föreningarna rekord i antal lag och deltagare, så kan behöva utökas med ytterligare en kiosk. Isåfall säger de till på plats och ni får dela upp er och har tjejerna paus i sitt spel kan de stötta upp. Första gänget börjar grilla direkt 08.30 samt hackar grönsaker. Agneta eller vaktmästaren hjälper er att komma igång.
RapporteraRapportera
👍
RapporteraRapportera