En blandad vecka...och de nya träningstiderna på IP-konstgrä
Hejsan! På söndag kör vi träning ute på IP med start 9.00 (Ev kan vi förlänga den med 30 minuter beroende på om F12 har tiden efter oss eller inte) Nästkommande vecka blir en mix av inne och ute. Det blir sista veckan med inomhusträningar innan vi bara kör ute. Vi har inomhusträning i Vännäsby nu på tisag och på Hammarhallen nu på torsdag och på IP konstgräs på söndagen (den 20:e. Därefter (med start Tisdag den 22:a) börjar våra ordinarie tider gälla för konstgräset. V.17 och framåt: Tisdagar 18:15-19:30 Torsdagar 17:15-18:30
F-13
för 3 dagar sedan
0kommentarer
Föräldramöte på tisdag
Hej! Under tiden tjejerna har träning nu på tisdag (Vännäsby 19:00) håller vi ett kort föräldramöte i omklädningsrummet. Vi kommer då prata om säsongens träningar, matcher och cuper. Vi har en viktig punkt i Piteå Summer Games och finansieringen av deltagaravgifterna som vi måste lösa under mötet så det är viktigt att spelarna är representerade av en förälder på plats. Mvh Tränarna
F-13
för 9 dagar sedan
2kommentarer
Sektionen ska ha 1 representant/lag. Är du F13:s?
Utskick från föreningen; Hej du viktiga fotbollsförälder! Fotbollen i vår förening växer så det knakar! Aldrig tidigare har vi haft så många lag och det är fantastiskt att se en helt jämn fördelning mellan pojk- och flicklag och att vårt långsiktiga utvecklingsarbete nu börjar bära frukt! Men för att vi ska kunna fortsätta utvecklas och ge spelare och ledare de bästa förutsättningarna behöver vi fler engagerade föräldrar som hjälper till bakom kulisserna. Därför inför vi i år en ny struktur där varje lag förväntas bidra med en medlem till fotbollssektionen. Dessa personer kommer att ingå i olika arbetsgrupper och spela en viktig roll i vår fortsatta utveckling. ARBETSGRUPPERNA Föräldrarna kommer att fördelas i följande grupper: * 11v11-gruppen: Ansvarar för att samordna och utveckla verksamheten för 11v11-lagen. Här ser vi gärna att det är lagledarna för 11v11-lagen som tar rollen för att ha god insikt i lagets behov och utmaningar. * Anläggningsgruppen: Arbetar med att rusta upp kioskvagnen, söka ekonomiska bidrag för att förbättra idrottsplatsen och skapa en trivsam miljö för alla. * Sponsorgruppen: Fokuserar på att hitta nya sponsorer och skapa värdefulla samarbeten som gynnar föreningen. Hur kan vi öka värdet för våra sponsorer? * Domargruppen: Ansvarar för att stötta och utveckla våra domare, samt att ta in hjälp från mer erfarna domare för utbildning och vägledning. * Materialgruppen: Sköter inventering, beställning och hantering av material så att alla lag har det de behöver. * Cupgruppen: Hjälper till med planeringen och genomförandet av cupen, en av årets stora höjdpunkter! Varje grupp kommer att ha en sammankallande person som agerar kontaktperson både mellan sektionen och gruppen men också gentemot medlemmarna INSATS OCH FÖRMÅN Grupperna kommer att ha fyra träffar per år tillsammans med fotbollssektionen. Däremellan arbetar grupperna självständigt utifrån behov och uppgifter. Den förälder som tar på sig detta uppdrag befrias från andra föreningsjobb som bingo, jobb på Spölandscupen och andra laguppgifter i den mån det är möjligt. Dock ingår fortfarande försäljning av Vännäshäfte och lagens egna säljaktiviteter som gynnar lagkassan. UPPSTARTSMÖTE Vi bjuder in till en uppstartsträff den 24 april, där vi kommer att bjuda på middag och gå igenom allt ni behöver veta. Här får ni träffa era grupper, planera arbetsfördelning och diskutera hur ni vill ta er an uppdraget. Uppdraget gäller från och med denna träff och ett år framåt. ANMÄLAN Om du är intresserad av att ta denna roll, skriv det i kommentarsfältet under nyheten. Om flera föräldrar vill vara med sker lottning och samma sak om ingen anmäler sig, då kommer vi också att lotta fram en person. Sista datum för att inkomma med ett namn från ert lag är fredag den 11 april. Ta chansen att få vara med och påverka och bidra till en fortsatt stark och positiv utveckling för vår fotbollsverksamhet. Vid frågor, maila annelie@majt.se. Vi ser fram emot ett spännande år tillsammans! Mvh Fotbollssektionen
F-13
för 12 dagar sedan
2kommentarer
Rivstart med UIK-cup!
Hej! Vi rivstartar matchspelet med att vara med i UIK-cupen 2025! När: 1 Maj, en-dagars cup. Garanterade minst 3 matcher 2*20. Kostnad: ca 150 kr/spelare. (Återkommer mer definitivt senare) Positivt att få spela tuffa matcher direkt så vi vet vad vi ska träna extra på inför seriepremiären. Vi har ju inte tränat inne under hela vintern som (förmodligen) de andra lagen gjort men vi hinner träna en del inne när innebandyn slutat för säsongen och förmodligen fått några pass ute på konstgräset också. Detta blir en bra erfarenhet för oss :-)
F-13
16 mar
0kommentarer
Nu är vi på gång!
Så roligt att fotbollen nu dragit igång! Vi har haft nästan alla (!) tjejer på plats på de 2 pass vi hittills haft tillsammans med F12. Idag var vi 24 spelare som körde teknik och spelövningar vilket är väldigt nyttigt. Det är inte länge kvar tills vi får gå ut på konstgräset och innan vi vet ordet av så är vi på Cup i Piteå. Några spelare har dock varit borta på de båda inledande passen vi kört (och heller inte besvarat kallelserna -eller påminnelserna) Vi tränare vill veta om era barn ska fortsätta i laget och ber er därför kommentera här nedan om barnet inte tänker komma på träningarna nu i vinter/vår. Ska barnet spela vill vi att man kommer på de träningar som nu hålls. Hör av er om ni har några frågor. /Tränarna
F-13
19 jan
0kommentarer
Visa fler nyheter