Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om SK Iron P-15
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från SK Iron P-15.
P-15
Följ oss för uppdateringar
Vi ledare har nu haft ett första möte inför säsongen 2025. Det vi bl.a. pratade om var cuper, lagkassa och försäljningar.
Cuper, lagkassan och försäljning
Vi ledare ser cuper som en rolig aktivitet för killarna att få bättre sammanhållning i laget, att få möta andra lag från olika serier och skapa minnen. Vi planerar att anmäla killarna till minst 2 cuper denna säsong. För att detta ska kunna vara möjligt kommer vi att behöva öka vår lagkassa genom egna försäljning alternativt att varje spelare/föräldrar får betala in en summa inför säsongen för att detta ska bli möjligt. Det kan också vara ett alternativ att ha försäljning samt att varje spelare får betala in en summa för säsongen.
Det ska tilläggas att det kommer att komma minst en obligatorisk försäljning via SK iron.
Vi planerar att ha ett obligatoriskt föräldramöte måndag 10 februari och att vi där har en anonym omröstning angående detta. Så fundera och prata ihop er där hemma vilket av dessa tre alternativ ni föredrar:
1. Endast försäljning (där varje spelare måste sälja för ett visst belopp)
2. Endast betala in en summa inför säsongen (mellan 500-1000 kr/spelare, vi återkommer med exakt belopp)
3. Försäljning (där varje spelare måste sälja för ett visst belopp) + betala in en summa inför säsongen (kring 500kr/spelare, vi återkommer med exakt belopp)
Viking line vårcup 4-6 april
Detta är inomhus cup på konstgräs i Mariehamn som vi ledare funderar och tycker verkar rolig att åka på. Det innebär i sådana fall att vi kommer sova i en bygdegård en bit utanför Mariehamn där vi lagar våra egna middagar, frukost och ordnar med snacks. Vi kan då också ha lekar och tipspromenad på kvällarna.
Vi förstår att vissa kan ha svårt för att sova borta men vi räknar med att varje spelare har en förälder med sig.
Laget kommer att stå för lagavgiften till cupen. Varje spelare kommer att behöva betala in 800kr/spelare, det inkluderar båtresa (med samåkning), boende och mat.
Här tänker vi också att vi har en anonym omröstning på föräldramötet för att se hur ni ställer er till detta.
Om det är någon som inte har möjlighet att betala extra kan ni kontakta Claire, så kan vi ordna med det via lagkassan.
claire.andersson@gmail.com eller via telefon på 070-2740058.
Försäljningsanvsvarig
Denna säsong kommer vi att börja med att ha en eller två föräldrar som är ansvariga för försäljning. Även om vi beslutar oss för att endast betala in en summa så kommer vi att ha irons obligatoriska försäljning att sälja. Det innefattar att samordna försäljning, ta emot betalningar och skicka in betalning.
Så fundera till föräldramötet om du kan tänka dig att ställa upp som detta. Om ingen anmäler sig frivilligt kommer vi att lotta ut ett par föräldrar för detta.
Glöm inte att svara på kallelsen till föräldramöte 10/2, så ses vi där!
/ Ledarna
Träning | 4 feb, 18:30 |
Föräldramöte | 10 feb, 18:30 |
Träning | 11 feb, 18:30 |
Träning | 18 feb, 18:30 |
Träning | 25 feb, 18:30 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera