Lagindelning Mid Nordic Indoor Cup
Hej! Här kommer information om lagindelningen inför Mid Nordic Indoor Cup. Alla matcher spelas i Timrå Fotbollshall. Vi kunde endast anmäla två lag till denna cup, men eftersom vi har totalt 26 anmälda spelare har vi gjort en lite annorlunda fördelning. Istället för fasta lag kommer varje spelare att bli tilldelad specifika matcher att spela. Totalt har vi 8 matcher mot andra lag. Fördelningen av matcher baseras på träningsnärvaro: Spelare med fler än 15 träningar spelar 4 matcher. Övriga spelare spelar 3 matcher var. På söndag kommer vi även att köra en gemensam träning kl. 10:00-11:00 på Kuben för alla cupanmälda spelare och andra som vill delta. Vi hoppar därför över internmatchen ute i Timrå. Vår bedömning är att en timmes träning ger grabbarna mer än en 20-minuters internmatch. Medaljutdelning sker också under söndagen. Med vänliga hälsningar, Ledarna Lagindelning Mid Nordic Indoor Cup: ---------------------------------- Torsdag 17:25 Alnö IF Röd VS SBIF lag 1 Louie Gustav Viktor P Sigge Sam Tim F Noel Frej Leo Elia Matheus ---------------------------------- Torsdag 18:40 Gif Sundsvall VS SBIF Lag 1 John Theodore S Omar Colin Harry Elias Noel Frej Leo Elia ---------------------------------- Torsdag 17:00 SBIF Lag 2 VS IFK Timrå John Theodore S Omar Colin Truls Henry Erik Fritz Nils Theodore Y ---------------------------------- Torsdag 19:05 SBIF Lag 2 VS Alnö Vit Louie Gustav Viktor P Sigge Sam Fritz Nils Theodore Y Noah Hilding ---------------------------------- Lördag 14:30 Gif Sundsvall VS SBIF Lag 2 John Theodore S Omar Colin Truls Henry Erik Fritz Noah Hilding ---------------------------------- Lördag 16:10 SBIF Lag 2 VS Alnö IF Röd John Theodore S Omar Colin Harry Truls Tim F Erik Noah Hilding Matheus ---------------------------------- Lördag 13:40 SBIF Lag 1 VS IFK Timrå Louie Gustav Viktor P Sigge Sam Harry Tim F Elias Noel Frej Matheus ---------------------------------- Lördag 16:35 Alnö Vit VS SBIF Lag 1 Louie Gustav Viktor P Sigge Sam Henry Elias Nils Theodore Y Leo ----------------------------------
P-15
för 9 dagar sedan
6kommentarer
Försäljning av toapapper och hushållspapper
Hej alla föräldrar i P15! Vi har, som tidigare nämnts, bestämt att vi ska göra en försäljningsinsats för att bygga upp lagkassan. Vi beslutade oss för sälja toapapper och hushållspapper via Föreningsbalen.se och efter era enhälliga önskemål valde vi märket Serla. Jag bifogar en försäljningslänk nedan, där ni själva går in och registrerar er som säljare. Det finns också ett ”flygblad” man kan skriva ut, som dels visar vilka produkter vi säljer, dels innehåller en QR-kod som är kopplad till just er. Då kan era kunder gå in och lägga beställningen själva på er sida. Alternativt tar ni uppgifter av era köpare och lägger själva in det på er försäljningssida. Vi har satt ett försäljningsmål på 18.000 kr. Det uppnår vi om alla 32 familjer säljer i snitt 9 balar var. Vi gör denna försäljning tillsammans som ett lag. Vissa kanske kommer ha svårt att komma upp i 9 balar och andra kanske lätt kommer över. Men om vi alla har ett mål på minst 9 balar per familj så ser vi hur långt vi kommer på den satsningen. För er information och motivation att sälja, behöver vi beställa minst 6 pallar för att få dem utlevererade över huvud taget. Det motsvarar i genomsnitt minst 5 balar per familj. Vid beställning av minst 10 pallar, i snitt 8 balar/familj, får vi leveransen utan kostnad. Vid färre pallars beställning betalar vi en fraktavgift på 200 kr/pall. Vi sätter tiden för försäljning till 1 månad från och med nu. Under den tiden jobbar ni på att ta in beställningar. Efter det lägger jag beställningen och leveransen kommer inom ca 1 vecka. Därefter levererar ni produkterna till era kunder, tar betalt och för över er summa till lagkontot. Jag gör sedan slutbetalningen till Föreningsbalen. Är det möjligen någon av er som bor med sådan yta på sin gård att denna familj kan anmäla sig som mottagare av leveransen av alla pallar? Meddela mig, det går bra i kommentarerna i detta inlägg eller till mig (matildaknutsson@gmail.com / 0732-433006). Här är leveransvillkoren enligt föreningsbalen.se: • Vi meddelar beräknad leveransdag 1–3 arbetsdagar efter beställning. Det går bra att önska leveransdag, vi gör vårt bästa för att uppfylla detta. • Leveransen sker med lastbil till framkomlig plats på dagtid, helgfri vardag. Serla/Lambi levereras dubbelställda (två ovanpå varandra). Höjd ca 250cm. • Fraktbolaget aviserar 1 timme innan leverans (alternativt bokar en tid med er dagen innan). Avlastning från lastbil med bakgavellyft och handtruck till anvisad plats. På leveransdagen är man bunden att svar och kunna ta emot leveransen, utebliven leverans debiteras beställaren. • Efter utdelning bokar vi upphämtning av lastpallarna till er. Om den som bor på adressen inte har möjlighet att närvara vid leveransen kanske någon annan förälder i laget har bättre flexibilitet att göra det. Vi hjälps åt, tänker jag. Försäljningslänken: https://lagsalj.se/join/sidsjobole-if-p15/453060 Lagkontot kontonummer: 8420-2,884 823 131-5 OBS! VIKTIGT att ni meddelar "toa + barnet namn" i meddelandet när ni gör överföringen. Lycka till med att ta in beställningar nu! Heja oss!
P-15
för 3 dagar sedan
19kommentarer
Tyck till om val av märke (toapapper/hushållspapper)
Hej allihop! Som ett led i att försöka utöka lagkassan har vi bestämt att vi ska sälja toapapper/hushållspapper. Vi kommer att sälja genom Föreningsbalen. Vi behöver beställa hela pallar och det gör vi lättast om vi väljer ett märke att sälja av. Så, föredrar ni Serla eller Lambi? Vi väljer det som flest föredrar. Mvh, Matilda Carlsson.
P-15
för 12 dagar sedan
6kommentarer
Sportlovsbingo
Om man skulle få tråkigt under sportlovsfirande så finns den här som grabbarna kan göra.
P-15
2 mar
3kommentarer
Information från lagets ekonomiansvarige
Hej! Äntligen sportlov och lite skolledigt. Hoppas att vintervädret håller i sig (blir bättre) så vi kan få utöva vintersporter en liten tid till. Värmen och våren kommer dock med stormsteg och det innebär också att fotbollssäsongen med seriespel och cuper snart drar i gång. Liksom förra året tänkte vi ta in en cupavgift på 1000 kr från varje spelare i laget nu i början av året. Den behövs för att i huvudsak täcka anmälningsavgifterna till kommande säsongs cuper. Nytt lagkonto Det har gjorts en förändring i ekonomistrukturen i Sidsjö-Böle under hösten och nu har alla lag ett eget lagkonto i Swedbank. Avgiften ska numera sättas in på vårt konto med en banköverföring och INTE swishas. Det tas ut en avgift för varje swishtransaktion och i slutet av varje år kommer varje lag att bli skyldig att betala föreningen för alla swishkostnader som respektive lag har ådragit föreningen. Clearingnummer: 8420-2 Kontonummer: 884 823 131-5 Märk insättningen med ditt barns namn. Gör gärna insättningen så snart ni kan för inom kort ska två cuper betalas och vi har för närvarande precis på kontot så att de betalningarna kan täckas, men sedan är det slut. Om ni har några funderingar kring betalningen så hör av er till mig (0732-433006 eller via mail matildaknutsson@gmail.com). Vårt lags ekonomi Inför säsongen 2024 hade vi ca 8600 kr på lagkontot, en summa vi hade jobbat in under 2023. Per sista december hade vi ca 15.500 kr på lagkontot. Dvs vi ökade kontot med knappa 7.000 kr under 2024 med de insatser vi lade ner. Utgifter i stora drag: (ca 46.000 kr) • 5 cuper: 24.500 • Inköp av material: 14.000 • Domarkostnader seriematcher: 3.800 • Inköp kiosk: 3.800 Inkomster i stora drag: (ca 54.000) • Cupavgifter: 29.000 • Sidsjö-Böle-häften: 4.000 (14 stycken utöver vår ”nödvändiga” lagkvot) • Toapappersförsäljning: 7.200 • Kioskförsäljning seriespel: 13.500 Som jag skrev högre upp så sinar det snabbt i kassan och cuperna ökar i priser i takt med att spelarna blir större och kanske vill åka på lite större cuper längre bort med övernattning och så. Därför behöver vi tillsammans fundera på olika sätt att tjäna in pengar till lagkassan. Vi behöver kanske också gemensamt bestämma hur vi ser på cupspel generellt i laget, hur många vi vill åka på, hur långt bort etcetera. Skaffa oss en gemensam kompass och gemensamt lägga oss på den nivån vi behöver för att samla in pengar framöver. Detta kommer att diskuteras på ett föräldramöte under våren. Kom och gör din röst hörd. Kommande utgifter Framöver kommer ni även få en faktura från Sidsjö-Böle, där en medlemsavgift för 2025 på 300 kr och en träningsavgift på 800 kr kommer att efterfrågas. Det är alltså en summa som ska betalas utöver den tusenlappen jag skrivit om högre upp, men observera att det ska betalas direkt till föreningen och inte till vår lagkassa. Sidsjö-Bölehäften säljer vi ju också två gånger per år. Detta är pengar som i huvudsak går in till föreningen. Alla lag tilldelas ca 3 häften per person, som vi gemensamt ska sälja. Det finns dock möjlighet att tjäna extra pengar till lagets egen kassa om vi säljer fler häften än vår kvot. Alla häftesintäkter över vår kvot, går oavkortat till vårt lag. Och häftena har hittills faktiskt varit förmånliga om man t ex handlar på Ica, vilket bör göra dem attraktiva att sälja men även lönsamma att behålla själv. En storshopping på Ica Kvantum i Nacksta och du ligger på plus minus noll för ett häfte, som det har sett ut hittills. Det finns självklart andra matvarubutiker att handla i :-) och det finns rabattkuponger till många andra företag i häftena också. Häftena kommer att delas ut till mig nu under våren och jag fördelar dem sedan till er. Ni betalar in kostnaden för de häften ni tar, när ni hämtar ut dem (via banköverföring), sedan är det som sagt upp till er om ni vill behålla och shoppa för dem själv eller sälja dem vidare. Om det är någon som på förhand vet att ni önskar fler än 3 häften, meddela gärna mig så snart som möjligt, så att jag kan be om fler häften vid utdelningen. Ha nu ett riktigt härligt sportlov! Hälsningar, Matilda Carlsson, ekonomiansvarig i P15.
P-15
28 feb
7kommentarer
Visa fler nyheter