Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sidsjö-Böle IF F-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sidsjö-Böle IF F-10.
F-10
Följ oss för uppdateringar
I slutet av gårdagens träning träffades några föräldrar för att spåna idéer inför minicupen den 5/10 och här kommer lite info.
Minicupen kommer att spelas på Sidsjövallen och kommer att vara en heldagsaktivitet. Ca 15 lag är anmälda och vi får räkna med aktivitet från ca 0800-1700. Matcherna kommer att spelas 1x20 min/match och starta kl 0900 (enligt plan just nu).
Det kommer att vara mycket barn och vuxna i omlopp och här har vi chans att få ett bra tillskott till lagkassan men det kommer också ställa högre krav på oss då det blir en heldag och betydligt mer försäljning än vi brukar då vi kört sammandragen.
Domare
För att minimera domarutgifter tänker vi att vi kan nyttja vuxna och syskon så långt som möjligt. Meddela gärna om du kan bidra med en domarinsats.
Fika och hamburgare och aktiviteter
Vi kommer som vanligt att sälja fika och hamburgare då det ger bra i kassan, popcorn kom upp som ett komplement till fikabröd.
Vi spånade också kring andra aktiviteter.
Idéer som kom upp var chokladhjul som Sara (Thyra och Ruts mamma) drar i.
Vi spånade också kring lotteri som vi tillsammans får hjälpas åt att hitta priser till. I dagsläget har vi ca 20 fotbollar och ca 30 vattenflaskor sponsrade från Elon men vi behöver mer. Här får ni gärna fundera på vad du kan bidra med, kan nått företag sponsra eller finns något ”nytt” oanvänt hemma? Kolla gärna och meddela så sammanställer jag detta.
Finns andra idéer på aktiviteter så hör av er så spånar vi vidare.
Någon som har tält? Det kan bli busväder så det är bra om våra aktiviteter kan ske under tält.
Jag har tagit på mig att vara samordnare för cupen och återkommer med upplägg och arbetsschema så snart jag fått grepp om detaljerna.
Ni som av någon anledning inte kan medverka under dagen kan meddela mig detta så snart som möjligt, senast vid torsdagsträningen den 5/9 så vi kan börja sy ihop ansvarsfördelningen.
Ni som inte kan vara med kan kanske hjälpa till med bakning eller andra förberedande uppgifter.
Ha det gott, vi hörs / Malin (Elsas mamma)
Jag har sedan tidigare ett par kassar med priser som vi samlande ihop tidigare. Dvs det är många som bidragit samt det som blev över från vårat förra lotteri. Tar med dessa på nästa träning så kan du få dessa Malin.
RapporteraRapportera
Toppen Johan
RapporteraRapportera
Jag kan nog hjälpa till att vara domare! Finns ippdaterade 7mot7 regler att läsa någonstans?
RapporteraRapportera
Vad bra Jonas. Tränarna pratade om att ta fram en lathund för detta. Återkommer när det finns framme.
RapporteraRapportera
Vi är eventuellt på gymnastiktävling så vi kan bidra med bakning men inte vara på plats.
RapporteraRapportera
Jag och Erik jobbar natt den helgen så vi kommer inte att vara på plats den dagen men vi hjälper självklart till med bakning m.m
RapporteraRapportera
Hej Magnus! Jag kan säkert döma några matcher. Behöver bara synka tiderna med säsongstarten i innebandy, som pågår i sporthallen den helgen.
RapporteraRapportera
Henrik kan vara domare!
RapporteraRapportera
Jag kan vara domare om det behövs.
RapporteraRapportera
Både jag och Joanna är utomlands så vi kommer inte kunna hjälpa till. Däremot kan jag låna ut våran grill och mektält 3*3 m om det behövs.
RapporteraRapportera
Jag jobbar natt den helgen, men vi kan ju vara med på bakning eller dyl
RapporteraRapportera
Hej. SCA kan bidra med en del priser till ett lotteri vid Cupen
RapporteraRapportera
Jag kan vara med del av dag (kan stå i kiosken halva dagen) Min man jobbar och vi har bara barnvakt halva dagen.
RapporteraBidrar gärna med bakning också!
Rapportera
Tack för alla kommentarer, jag har noterat samtliga inlägg, er som kan vara domare, er som inte kan närvara just den dagen men kan hjälpa till på annat sätt och er som har saker att låna it. Superbra respons. Jag återkommer då detaljerna fallit på plats. Tanken är som vanligt att arbetsfördelningen per barn är att en vuxen per barn är ansvarig för arbetspasset men finns det någon som känner att båda föräldrar för ert barn vill hjälpa till så meddela gärna det. Ha en fin kväll vi hörs/ Malin
RapporteraRapportera