Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sigtuna Basket Flickor 2008/2009
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sigtuna Basket Flickor 2008/2009.
Flickor 2008/2009
Följ oss för uppdateringar
Styrelsen har rivstartat det nya året med både styrelsemöte och tillskott av fem nya ledamöter - Charlotta Dahlström (F05/07), Jenny Björk (P06/07), Kati Barklund (F10/11), Pontus Johansson (F08/09) och Victoria Ruthberg-Plomp (tränarrepresentant). Stort tack till alla lag som bidragit med ledamöter till styrelsen! Vi saknar fortfarande några ledamöter och ser fram emot att välkomna fler personer från de lag som ännu inte har en representant i styrelsen. Styrelsen kommer inom kort kontakta de lag som ännu inte har representant i styrelsen.
Roller i styrelsen
Under senaste styrelsemötet diskuterades de olika rollerna i styrelsen, och förutom ordförande Sandra Rosén Larsson, sekreterare Anna Johansson och revisor Ariel Vargas, är numera Jenny Björk kassör, och Kati Barklund kommunikationsansvarig. Vakanta roller är fortfarande klubbansvarig, valberedningen och revisorssuppleanten.
Arbetsgrupper
Styrelsen har för avsikt bilda olika arbetsgrupper under våren. Förutom styrelsen, lagledar- och tränargruppen som redan finns, föreslås cafégruppen, sekretariatet, lagkassagruppen och transportgruppen. Tanken är att alla lag bemannar alla grupperna. Syftet med grupperna är att alla föräldrarna ska känna en tillhörighet i klubben och kunna bidra på olika sätt till klubbens verksamhet och utveckling. Ju fler vi är, desto mindre betungande blir det för alla envar. Vet du redan nu att du är intresserad av någon specifik arbetsgrupp, hör av dig till Sandra Rosén Larsson på sandra@sigtuna.nu.
Klubbens ekonomi och budget
Styrelsen beslutade att anlita en extern redovisningstjänst för bokföring och teckna avtal för detta med Viva-gruppen. Genom detta avlastar vi kassörsrollen och skapar en ännu större trygghet för god redovisningssed. Kostnaden uppgår till 2.500 kr exkl. moms per månad. Målet är forfarande att klubben ska redovisa ett noll-resultat, varför medlemsavgifterna kan komma att höjas till sommaren, om vi inte hittar andra nya inkomstkällor.
Corona-läget
Som alla vet har kommunen valt att stänga alla idrottshallar fram t.o.m 24 januari. Hur det blir efter det vet vi fortfarande inte, men vi hoppas förstås att åtminstone de yngre lagen kommer att börja få träna igen. Vi återkommer så snart vi vet mer. Vi kommer oavsett ha ett tränarmöte 25 januari där alla tränare är inbjudna, då vi diskuterar och tar fram förslag på hur vi kan träna baserat på de nya riktlinjerna. Vi kommer också att komma ut med riktlinjer på hur vi ska kunna ha trygg träning framöver för såväl spelare och ledare i klubben.
Tränare och tränarutveckling
Klubben arbetar fortsatt med att hitta nya tränare och att utveckla befintliga tränare. Tipsa oss gärna om ni har förslag på personer som kan och vill bli tränare i klubben.
Nästa styrelsemöte
Nästa styrelsemöte är 15 februari. Kom gärna med förslag till agendan.
Avslutningsvis vill styrelsen tack för att vi fått in ny energi och kompetens i styrelsen och ser mycket positivt på året som kommer!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera