Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Rynninge IK F-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Rynninge IK F-10.
F-10
Följ oss för uppdateringar
Lördagen den 25e november är det dags för årets sista utdelning av Boinsikt!
Nytt grepp är att vi kommer att dela in i fasta grupper. Det innebär att man kommer att få dela ut i samma område varje gång. Se indelning längre ner.
Tanken är att man som förälder ställer upp vid vartannat tillfälle. Ni inom gruppen bestämmer vilka föräldrar som ansvarar för vilken utdelningsomgång. Föräldrarna i gruppen ansvarar för skjuts av barn och tidningar ut till respektive område samt utdelningshjälp om det behövs. Ni ser även till att taggar/nycklar och kartor är med ut, men också att de kommer med tillbaka.
Det är obligatorisk närvaro för tjejerna.
Som regel är det utdelning gemensamt lördagen. Kan man inte vara med just den dagen så har man möjlighet att göra det på egen hand närsomhelst under den helgen från fredag eftermiddag till söndag kväll. En kallelse kommer att gå ut för alla tjejer för den gemensamma utdelningen, men ni bestämmer som sagt själva inom gruppen när under helgen ni delar ut.
Som förälder har man dock ansvar för att sitt barn har förutsättningarna om utdelningen sker på annan tid än lördagen; rätt antal tidningar, vilken del av området man ska dela ut, tagg/nyckel osv. Rimligtvis stämmer man av det med övriga i den egna gruppen. Det vi har sett är att det krävs minst två bilar och två barn per område för att det ska gå smidigt. Så räkna med 4 personer/område/utdelningstillfälle som ett minimum.
Om det kör ihop sig totalt för någon grupp så får man höra av sig till mig eller Sandra, men vi utgår ifrån att ni löser det här inom den egna gruppen.
Et tips för att underlätta kommunikationen runt utdelningen är att skapa en chatgrupp för föräldrarna i respektive område.
Om något är oklart, återkom om det!
Område 1: Nora, Naima, Alice, Hedda L, Vera
Område 2: Linnea, Hildevi, Wera, Tove
Område 3: Ingrid, Wera, Clara, Moa, Alva U
Område 4: Lisa, Doris, Alva T, Hedda C
Område 5: Noelle, Saga, Filippa, Matilda
Område 6: Naima, Nora
Träning | 6 aug, 18:30 |
Träning | 8 aug, 17:30 |
Träning | 9 aug, 16:00 |
Träning | 13 aug, 18:30 |
Örebro SK FK 1 (hemma) | 14 aug, 18:30 |
Vilken grupp är Wera B i, är det område 2 eller 3?
RapporteraRapportera
Wera är med i område 2
RapporteraRapportera
Hej! Kan ni i område 5 smsa mig så vi kan starta en chatgrupp? 0730633622 /Filippas mamma Malin
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraKan ni i område 2 sms:a mig så vi oxå kan starta en chatgrupp? Tänker att det underlättar inför nästa helgs utdelning.
Mvh Ulrika 070-7169000
Rapportera
Vilken tid och plats på lördag kan vi hämta lådorna?
RapporteraRapportera
Ska alla barn dela ut eller hur tänks det? Vi i vår grupp har delat upp oss och delar ut varannan gång.
RapporteraRapportera
Som det ser ut nu så är det endast Linnea och Wera som kommer att dela ut för grupp 2. Hur ska vi tänka när inte Hildevi och Tove svarar? Delar gärna upp men svårt att veta om vi ska dela på 4 eller 2.
RapporteraHur stort är område 2?
Rapportera
@Malin Olsson; utdelningen är obligatorisk för barnen.
RapporteraRapportera