Info från styrelsemöte oktober 2022Fortsatt höga elpriser, tänk på att hjälpas åt att spara el
Belysningen och stolparna på elljusspåret ska plockas ner. Kostnaderna är för höga för att renovera belysningen
Glöm inte ledarträffen 19/11
Påminner sektionerna om budgetunderlag för nästa år
Vi gratulerar vårt herrlag till serievinst och till spel i division 4 nästa år!
Vi vill även gratulera vårt damlag för ett fint första år!
Info från styrelsemöte september 2022Påminner om höstens ledarträff på Sportcentrum 19/11 kl 9.00-13.00
Med skenande elpriser behöver vi alla hjälpas åt att hålla ner förbrukningen av el på anläggningen
Roslagsbro IFs policy har uppdaterats och kommer att läggas upp på hemsidan under veckan
Vi har ikväll gått igenom Brandskyddet, information och utrymningsplan kommer att finnas på hemsidan under Dokument
Info från styrelsemöte augusti 2022Äntligen blir det ledarträff! Lördagen den 19/11 kl 9.00-13.00 på Sportcentrum, mer information kommer
Styrelsen har ikväll beslutat att vi ska installera solceller, beräknad besparing är 50 000 kwh/år
Nu är det dags för adventskalendern, i år är det damsektionen som uppmärksammas på bilden
Höstens första Allemanut 2/10 med Boulesektionen som ansvarig, mer information kommer
Påminner ledare som har utdrag som har löpt ut att visa upp nya
Info från styrelsemöte juni 2022Ikväll har styrelsen uppvaktat Per som tidigare i vår fyllde jämnt.
Ett stort tack till alla som kom på arbetsdagen!
Vi har även diskuterat kommande altanbygge. Per har fått i uppdrag att ta in offerter.
Markberedning och klippning kommer att ske på det ojämna området vid B-plan.
Nu tar styrelsen sommarledigt och återkommer i augusti.
Ha en skön sommar!
Info från styrelsemöte maj 2022Vi påminner om arbetsdagen 21/5 mellan 09.00-15.00 Lunch 12.00 mer information kommer
Styrelsen har beslutat att beställa en bod vid utomhusgymmet
Info från styrelsemöte april 202221 maj bjuder vi in till arbetsdag kl 9.00-15.00. Vi vill att samtliga sektioner och deras aktiva deltar.
Vi tar nu bort kaffe och the från självserveringen i caféet.
Styrelsen har fortsatt har gå igenom och revidera våra styrdokument.
Vi välkomnar även vår nya styrelseledamot och vice ordförande Johan Andersson.
Info från styrelsemöte mars 2022Den 22/3 är det dags för årsmöte, formell kallelse kommer under veckan.
Planerade projekt på anläggningen för 2022 är ny terrass vid klubbhuset och förrådsbyggnad vid utegym.
Vi vill påminna om att parkering vid laddstolpen är till för bilar som laddar.
Info från styrelsemöte januari 2022Styrelsen har beslutat att årsmötet hålls den 22/3 kl 19.00. Om restriktionerna medger sker det fysiskt i klubbrummet annars digitalt.
Förändrade restriktioner påverkar inte våra verksamheter i nuläget mer än att cuper och läger ej bör hållas. Styrelsen bedömer därför att vi inte behöver vidta några åtgärder i nuläget men vi förutsätter att deltagare i våra verksamheter är vaccinerade utifrån de regler som gäller för covid-vaccinering.
Info från styrelsemöte december 2021Ikväll har vi haft ordförandeträff med sektionernas ordföranden.
Vi kan också meddela att laddstation för elbil och vår nya varuautomat är nu i full funktion.
Budgeten för 2022 har fastställts under kvällens möte. Vi kan även meddela att kommunens aktivitetsstöd höjs från 60kr till 80 kr per aktivitet under 2022.
Styrelsen önskar er alla en God Jul och Gott nytt år. Vi ses igen 2022.
Info från styrelsemöte november 2021På söndag är det sista omgången av höstens Allemanut, vi bjuder på kaffe och bulle till de som deltar.
Varuautomat är på gång och ett kaffebord är ordnat i cafét där kaffe och te finns att köpa till billig peng.
Styrelsen har bjudit in till ordförandeträff 8 december för dialog med sektionernas ordförande.
Info från styrelsemöte oktober 2021Styrelsen har beslutat att införskaffa en varuautomat som placeras i caféterian, som ett komplement till kiosken.
Kalendrarna är på gång och levereras nästa vecka.
Vi vill påminna om handhygien och avstånd inför inomhussäsongen.
Föreningens budgetarbete är igång och vi påminner sektionerna om att lämna in sina senast 31/10.
Laddstolpen är på plats men ej i drift pga tekniska fel.
På söndag fortsätter allemanut, ta med hela familjen.
Info från styrelsemöte augusti 2021Igår träffades styrelsen igen efter lite sommarledighet.
Restriktioner gällande covid har lättat under sommaren, vi följer folkhälsomyndigheten och lättar därför restriktionerna och öppnar upp för omklädnad i samband med träning och match. Stanna hemma om du är sjuk och håll god handhygien
Allemanut drar igång from oktober som vanligt. Sektionerna ansvarar för en söndag var och styrelsen avslutar.
Utegymmet har, som ni säkert sett, färdigställts under sommaren. Nu har vi även belysning vid gymmet.
Info från styrelsemöte juni 2021Nytt dokument om regler på anläggningen efter uppdaterade Corona restriktioner läggs upp på hemsidan under veckan.
Fuktskada i källaren vid regnoväder, fuktutredning ska ske och åtgärdsförslag kommer efter det.
Utegymet levereras och monteras v 29, innan det kommer markarbete att ske.
Stort intresse för Roslagsbro IF i samarbetet med Norrtelje tidnings serie om anrika klubbar. Hela 950 personer tittade på Livesändningen den 9 maj och vi har fått mycket fin publicitet i samband med det samarbetet.
Styrelsen tar uppehåll med möten under sommaren och samlas igen i augusti. Vi önskar er alla en härlig sommar.
Info från styrelsemöte maj 2021Missa inte söndagens livesändning från Vårlyckan, 9 maj kl 14.00 i samarbete med Norrtälje Tidning. Roslagsbro är en av kommunens anrika klubbar med en lång historia. Lyssna på intervjuer från en bredd av personer från föreningen berätta från förr till nu.
Från och med juni (om alla leveranser sker som de ska) kommer det att vara möjligt att ladda sin bil på Vårlyckan.
Planerna för utegym fortskrider och vi hoppas kunna komma i gång med markarbetet innan sommaren. Styrelsen ansöker även om medel och undersöker möjligheten för en eventuell padelbana i anslutning till utegymmet.
Info från styrelsemöte april 2021Vi har ikväll haft ett möte med Carl Juborg från Norrtelje tidning om ett samarbete i projektet Anrika klubbar. Vilket vi tycker är väldigt roligt och spännande att få vara en del av.
Styrelsen har beslutat att köpa in nytt pingisbord till idrottshallen. Vi har även fastställt Roslagsbro IFs policy som kommer att läggas ut på hemsidan.
Sist men inte minst vill vi påminna om det digitala styrelsemötet den 14/4 kl 19.00. Länk till mötet kommer att komma ut på hemsidan. Vi tycker att det vore väldigt roligt om så många som möjligt kunde delta.
Info från styrelsemöte mars 2021Ikväll har styrelsen antagit en handlingsplan för barn och ungdomars trygghet. Det är en handlingsplan mot mobbing, kränkande behandling och diskriminering och den är framtagen i ett projekt tillsammans med Rädda barnen som heter High Five. Vill ni se ett exempel på vad det kan innebära finns en fin film från Rädda barnen i samarbete med en annan idrottsförening
härJust vår handlingsplan kommer inom kort ut på vår hemsida tillsammans med den nya uppdaterade Robromallen som även den antagits av styrelsen under kvällen. Robromallen är grunden i våra styrdokument och som namnet nämner är den vägledande för hur vi vill att vår förening ska fungera och styras.
Vi vill också påminna om Årsmötet den 14/4 kl 19.00. Mötet hålls digitalt och anmälan sker per epost till styrelsen@roslagsbroif.se senast den 12/4. Alla anmälda får en länk till sin anmälande epost för inloggning till det digitala mötet.
Info från styrelsemöte februari 2021Årsmötet blir den 14 april kl 19.00 genom digitala kanaler. De praktiska detaljerna meddelas närmare i tid.
12 februari livesänder NT lokala idrottsgalan, Anders Carlsson från U-sektionen tar emot pris som bästa ungdomsledare. Har ni möjlighet så gå in och titta.
Sporthallen kommer att uppdateras med en ny och fin digital klocka med enklare tidtagningsfunktion.
Info från styrelsemöte januari 2021Ikväll genomfördes årets första styrelsemöte, digitalt såklart. Det brukar innebära genomgång av årlig administration, planering för bokslut, revision, årsmöte m.m. Vilket även skedde i år.
Ikväll har styrelsen också utsett en projektgrupp för utegymmet. Deras uppdrag är att arbeta vidare med detaljerna och planera för genomförande. Gruppen består av Robert Lönnqvist, Kjell Liljeberg, Per Gunnarsson och Malin Björklund.
På grund av coronaläget väntar vi ytterligare en månad med att boka tid för årsmöte.
Info från styrelsemöte december 2020Kvällens styrelsemöte genomfördes via teams, vilket fungerade mycket bra.
Vi har ikväll bestämt att ställa in ledarträffen i februari och återkommer med ny tid när läget tillåter.
Styrelsen är mycket glada att berätta om vår nya miljösatsning. En laddstation för elbilar. Stationen kommer att kunna hantera laddning av två bilar åt gången. Håll utkik på vår hemsida när den finns på plats.
Vår kassör Gunilla har sammanställt sektionernas och huvudstyrelsen budgetar som vi ikväll kunnat godkänna.
Arbetet med elljusen på spåret pågår och förhoppningsvis ska kunna vara i bruk inom en överskådlig framtid.
Snart hittar ni dragningen för adventskalendrarna på vår hemsida och i Norrtelje tidning. Håll span.
Efter ett mycket annorlunda år tror vi att alla är extra sugna på att lägga 2020 till handlingarna och istället se fram emot ett nytt och förhoppningsvis ljusare år.
Med det vill Styrelsen önska alla våra medlemmar en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Ta hand om er!
Info från styrelsemöte oktober 2020Vi ser över möjligheten till finansiering och planerar för att bygga ett utegym på B-planen.
Nu är halltiderna klara, skickas ut av Per under veckan.
Styrelsen godkänner sektionernas förslag på smittförebyggande åtgärder vid aktiviteter i sporthallen.
Info från styrelsemöte september 2020Vi går mot inomhussäsong och styrelsen uppdrar till sektionerna att upprätta förslag på hur träningarna ska kunna genomföras utifrån rådande Covid-riktlinjer.
Vi har bokat datum för ledarträff den 13 februari 2021.
Allemanut startar den 4 oktober, först ut är boulesektionen. Vi hoppas på fint väder och många deltagare
Info från styrelsemöte augusti 2020Ikväll möttes hela huvudstyrelsen för styrelsemöte. Efter sommaruppehåll och en vår med digitala möten är det roligt att vara igång igen!
Föreningen har under sommaren haft möjlighet att ansöka om kompensationsstöd, för uteblivna intäkter pga inställda evenemang till följd av covid-19. Kompensationsstödet har kommit, en summa på totalt 73 000 kr som fördelas till berörda sektioner. Det motsvarar ca 50% av de förlorade intäkterna.
Styrelsen arbetar vidare med idéer och förslag från ledarträffen och upprättar tre projektgrupper som ska arbeta vidare med specifika utvecklingsområden.
Vårlyckans Corona-regler ses över och uppdateras, håll utkik på hemsidan!
Allemanut kommer att hållas under hösten i oktober som vanligt. En coronavänlig tipspromenad för hela familjen i vårt elljusspår.
I år kan vi inte samla föreningens alla ungdomar för kalenderfoto. Årets bild blir istället på vår fina anläggning, taget från ovan av en drönare.
Info från styrelsemöte juni 2020Ikväll har styrelsen beslutat att anta ett förslag att reparera befintligt elljus i spåret. Arbetet leds av Kjell och Robert från styrelsen.
Vi har också diskuterat möjligheten att ställa upp laddstolpe för elbil på anläggningen.
En trevlig nyhet från Boulsektionen är att de nu tar ett nytt steg ut i tävlingsvärlden genom nya förmågor i sektionen.
Ungdomssektionen var på plats under del av kvällen och informerade om aktiviteter och arbete som sker i sektionen. Bl.a diskuterade vi en vidareutveckling, på föreningsnivå, av Robromallen.
Ni vet väl att ni kan komma i kontakt med oss i styrelsen genom att maila styrelsen@roslagsbroif.se
Vi ses för nästa styrelsemöte i augusti.
Tills dess vill vi önska er en härlig sommar.
Info från styrelsemöte maj 2020Styrelsen vill tacka alla medlemmar som tar sitt ansvar och följer våra riktlinjer för att förhindra smittspridning av Covid-19. På så sätt kan vi fortsätta spela fotboll och praktisera friidrott.
Vi kommer att ansöka om kompensationsstöd för uteblivna intäkter till följd av Covid-19. Huvudstyrelsen har genom sina sektionsrepresentanter inhämtat underlag från varje sektion.
Vi har på kvällens möte gått igenom sammanställningen från ledarträffen i februari. Sammanställning, med styrelsens kommentarer, kommuniceras ut under maj.
Pga rådande omständigheter med covid-19 har vi i år valt att inte hålla arbetskväll i maj som planerat. Vi hoppas istället kunna genomföra arbetskvällarna vid ett senare tillfälle.
Frågan om elljusspåret är ständigt pågående. Vi har inte släppt förhoppningen om att kunna upprätta elljus men det är kostsamt och vi undersöker därför olika alternativ.
Kom ihåg! Förbud mot sammankomster kräver minskad publik vid match, håll avstånd och tvätta händerna och ta hand om varandra!
Info från styrelsemöte mars 2020Årsmöte den 11 mars kl 19.00. Vi ses i klubblokalen.
Styrelsen arbetar för att hitta en mall för årshjul som fungerar för hela föreningen.
På kvällens möte har vi gått igenom sammanställningen från ledarträffen den 1/2. Arbetet fortsätter vid nästa möte och därefter bör vi kunna återkoppla planerade åtgärder.
Fakturering av medlemsavgifter för 2020 pågår. Fakturan kommer via mail från Billogram, håll koll i era inkorgar.
I enlighet med riksidrottsförbundets krav skärper vi kontrollen av våra ledare och kräver in utdrag ur belastningsregistret, för alla ledare över 15 år som möter barn och ungdomar i sitt uppdrag.
31 mars avslutas ledaruppdragen för de som inte lämnat ett utdrag.
Vi kommer att införskaffa omklädningsbänkar till omklädningsrum 1 och 2. Ett led i att skärma av och öka platser för omklädnad.
Info från styrelsemöte februari 2020Styrelsen skickar ett stort tack till alla som deltog vid ledarträffen. Information från dagen kommer att komma på hemsidan framöver.
För de sektioner som önskar finns möjlighet att boka träff med Gunilla för en ekonomisk genomgång och lite tips om hur man kan följa upp sektionens ekonomi under året.
Ansökan inskickad till Sparbanksstiftelsen om medel för gymnastikredskap
Vi tittar på nya möjligheter för finansiering till konstgräshall.
Styrelsen arbetar med att hitta lösningar för ytterligare omklädningsrum. Har ni förslag så delge oss gärna på styrelsen@roslagsbroif.se
Glöm inte den 11 Mars kl 19.00 då vi har föreningens årsmöte i klubblokalen.
Info från styrelsemöte januari 2020Vi vill påminna alla ledare att svara på kallelse till obligatorisk ledarträff 1 feb. Sista svarsdatum 15/1
Vill även påminna alla ledare att lämna in utdrag ur belastningsregistret. Instruktioner kan ni få av er sektionsordförande, sista dag 31/1.
Boka in årsmöte 11 mars kl 19.00, vi ses på Vårlyckan.
Vi bygger om sovsalarna närmast köket, visst byggkaos råder.
Info från styrelsemöte december 2019
Årets sista styrelsemöte.
Styrelsen har gått igenom alla fina bidrag i tävling om våra jubileumspaket. Vinnarna presenteras inom kort på hemsidan med sina motiveringar "vad är det bästa med Roslagsbro IF".
Obligatorisk ledarträff! 1 februari 2020 kl 11.00-16.00 på Sportcentrum.
Att vara ledare i Roslagsbro IF är ett mycket viktigt uppdrag. En Ledarträff är en dag där ledare och styrelse möts för att gemensamt påverka föreningens framtida utveckling. Träffen är obligatorisk för föreningens alla ledare.
Vi har även bokat datum för föreningens årsmöte, 11 mars 2020 i klubblokalen.
Med det önskar styrelsen alla 888 medlemmar en riktigt
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
Info från styrelsemöte november 2019Vi har fått en slutrapport för jubileumsåret och vill rikta ett stort tack till Jubileumskommittén för ett väl utfört arbete.
Obligatorisk ledarträff 2020! Preliminärt datum är 1 februari 2020, mer info kommer i december.
Barnkonventionen blir lag 2020 och vi tar ett nytt samlat grepp kring registerutdrag för alla ledare.
Vi kommer att ändra planlösningen för sovsalarna närmast köket, en anpassning till vår vandrarhemsverksamhet.
Styrelsen gratulerar U17-laget till framgångarna och kvalificeringen till U19 division 1.
Info från styrelsemöte oktober 2019Boris Gustavsson har hjälpt till med gräsklippning på anläggningen under hösten. Vi hoppas på fortsatt samarbete till våren.
Årets fest! Vår alldeles egna GALA går av stapeln den 19 oktober. Det finns några platser kvar, skynda er att anmäla. Mer info hittar ni i nyheten Galakväll här på vår hemsida.
Styrelsen arbetar fortsatt med frågan om elljusspåret och skadorna efter Alfrida.
I år håller styrelsen ingen ledarträff under hösten som tidigare. Istället ses vi i början av 2020.
Info från styrelsemöte september 2019Info från styrelsemöte augusti 2019På måndagens möte planerades vilka uppgifter kring anläggningen som ska prioriteras på arbetskvällarna 14 och 15 augusti. Dessa är utskickade till varje sektion.
Missa inte vår jubileumsdag den 31 augusti. Programmet kommer snart att landa på hemsidan och i sociala medier. Vi tror på en riktigt festlig familjedag!
Den 12 september kommer kultur och fritidsnämnden på besök till Vårlyckan för en rundtur på anläggningen.
Info från styrelsemöte juni 2019Info från styrelsemöte maj 2019Info från styrelsemöte april 2019 Save the date! Jubileumsdagen 31 augusti och Jubileumsfest 12 oktober. Det här vill ni inte missa!
Elljusspåret, fallna träd ska åtgärdas senast i helgen och därefter är spåret fullt gångbart. På grund av mycket höga kostnader kommer vi däremot inte ha råd att reparera elljusen.
Styrelsen har under mötet diskuterat vikten av att vara enhetlig i vårt varumärke. Vi jobbar därför mot en varumärkespolicy. Sportringen vet vad som ska användas på våra profilprodukter.
Info från styrelsemöte mars 201990 års jubileum planeras för fullt av vår festkommitté. Inom snar framtid kommer datum för aktivitetsdag och festkväll. Håll utkik för årets stora händelser.
Förlängt avtal med Ratius till 31/12 2020.
Ingen försäkringsersättning kommer att utgå för skadorna på elljusspåret. Styrelsen kommer, under våren och sommaren, att utreda vidare hur vi ska åtgärda skadorna. Robert kontaktar markägarna som ansvarar för att röja fallna träd.
Mindme omsorg är nu klara som hyresgäster i vandrarhemmet för helg/kolloverksamhet för ungdomar med funktionsvariation.
Glöm inte årsmötet på torsdag den 7 mars!
Info från styrelsemöte februari 2019En jubileumslogga är framtagen i och med föreningens 90-årsjubileum 2019.
En återkoppling kommer att skickas ut till alla ledare.
Jubileumskommittén består i dagsläget av Lars Eliardsson, Jonas Hallsten, Maria Karlsson, Maria Klaréus.
Hallens yttertak kommer att renoveras under våren.
Styrelsen har påbörjat ansökningar av finansiering av byggandet av en konstgräshall.
Info från styrelsemöte januari 2019 Vi går nu in i 2019 året då Roslagsbro IF fyller 90 år. Styrelsen håller som bäst på att tillsätta en arbetsgrupp för att leda arbetet med att fira våra ungdomliga 90 åring.
I februari delas ungdomsstipendiet ut som föreningen förärats. Styrelsen beslutar att medlen ska användas till redskap och utrustning för de tre sektioner som bedriver ungdomsverksamhet dvs. Friidrott, gymnastik och ungdomssektionen.
Uppföljning ledarträff sker den 28/1 sista OSA dag är 18/1 till Therese på epost.
Elljusspåret är tills vidare avstängt pga skador efter stormen Alfrida.
Föreningen ser ut att göra ett bra resultat inför bokslut 2018
Glöm inte bort att komma på årsmötet den 7 mars.
Info från styrelsemöte december 2018Föreningen har fått ungdomsstipendium på 50 000 kr genom Norrtälje Kommun. Prisutdelning sker i februari och representanter från gymnastik, friidrott och ungdomssektionen bjuds in att delta.
Årsmöte den 7 mars, då kommer vi även att uppmärksamma Roslagsbro IF en ungdomlig 90 åring. Vi ses där!
Vi avslutar årets sista möte med ytterligare nytt medlemsrekord 852st. Jätte kul!
Info från styrelsemöte november 2018Vi har nu nått rekordhöga medlemssiffror, 837 medlemmar per den 5 november.
Ett nytt brandlarmssystem har nu installerats på Vårlyckan.
Även Allemanut har slagit rekord i deltagarantal i år. Tack till alla sektioner som bidragit till årets upplaga. På söndag håller styrelsen i sista omgången. Kom och slå lite nya deltagarrekord med oss och få en överraskning i spåret.
Info från styrelsemöte oktober 2018Gymnastiken startar med ”prova på” Yoga under hösten.
Tackar alla ledare för stort engagemang och svarsfrekvens i medlemsenkäten. Det ger ett bra underlag för ledarträffen den 17 november, separat kallelse kommer.
Föreningen inleder snart ett samarbete med Crossfit Norrtälje, mer info kommer.
Speakervagnen kommer att renoveras för framtida användning
Allemanut startar på söndag 7 oktober. Annonser i Norrtelje tidning och på evenemangstips har gjorts.
Info från styrelsemöte september 2018Vi har nu skapat en medlemsenkät som ska skickas ut till föreningens alla ledare per epost from den 5/9. Sista svarsdatum är den 21/9. Svarsresultatetet kommer sedan att hanteras på höstens ledarträff den 17 november.
Kalendrar är på gång vi inväntar tryck. Nytt för i år är att kalendern kostar 50 kr styck.
Ungdomssektionen har startat en sida på facebook för begagnade idrottskläder den heter Köp och sälj Roslagsbro if.
Vi vill även passa på att informera om Fritidsbanken. En uppsamling för idrottsutrustning som kommunen startat.
Missa inte årets upplaga av allemanut. Föreningens egna tipsrunda som går av stapeln 6 söndagar kl 9.30-11.00 med start 7 oktober.
Info från styrelsemöte augusti 2018Efter ett kort men varmt sommaruppehåll drar styrelsen igång sitt arbete igen.
På det senaste mötet pratade vi en hel del kring föreningens värdeord Gemenskap, Framtidstro och Engagemang. Det är en värdegrund som sektionerna tillsammans med styrelsen arbetat fram vid tidigare ledarträffar och den ska genomsyra all vår verksamhet.
Att implementera och efterfölja en värdegrund är ett arbete som aldrig upphör och därför kommer vi att återkomma till det viktiga arbetet under höstens ledarträff den 17 november.
Allemanut genomförs under hösten med start söndagen den 7 oktober och ytterligare 5 söndagar. Allemanut är en tipspromenad genom skogen i vårt fina elljusspår. Kom med du också och testa om du är Robros smartaste :)
Vi välkomnar Per Calmäng som nyanställd i föreningen och som tillsammans med Perra G håller ordning på vår anläggning.
Sommarfysen har genomförts med god uppslutning trots sommarens värme. Nu tar gymnastiken några veckors uppehåll och återkommer i september med Cirkelfys och Tabata.
På anläggningen kommer vi att installera ett utrymningslarm vid brand under det här året.
Info från styrelsemöte juni 2018Allemanut kommer att ske i höst igen.
Vi välkomnar Per Calmäng som praktikant.
Ungdomssektionen har genomfört Nationaldagscupen som även i år blev ett mycket lyckat evenemang. Även skidsektionen har genomfört ett stort lyckat arrangemang med Rullskidegalejet.
Info från styrelsemöte maj 2018En speakervagn har köpts in till föreningen och står till förfogande att boka genom Per. Visst underhåll på vagnen kommer att ske framöver.
Arbetsdagen har varit och vi tackar för deltagandet. Delar av huset är nu målat och våra nya fina fasadskyltar är uppsatta. Resultatet blev mycket fint!
Vi kommer att köpa in nya sittbänkar att ha på plattsättningen utanför klubbhuset.
Styrelsen har också antagit ett förslag på renovering av klubbrummet. Rummet behöver disponeras bättre för att kunna fylla flera funktioner.
Info från styrelsemöte april 2018Granskningen av vårt LOK-stöd är avslutad och det resulterade i en minimal avvikelse.
Stöd om 63 806 kr kommer att utbetalas för hösten 2017.
Roslagsbroloppet firar 40 år den 15 april kom och heja fram löpare och motionärer i alla åldrar.
Damsektionen har nu en ny tränare Björn Törnqvist.
Glöm inte att titta närmare på information om arbetsdagen den 5 maj. Vi hoppas på god uppslutning.
Info från styrelsemöte mars 2018Årsredovisningen finns nu på hemsidan.
Föreningen har haft ett stort överskott under 2017 tack vara ökade intäkter och minskade kostnader för reparationer.
25 snabba skidåkare från föreningen deltog i söndags på Vasaloppet.
Boka upp lördagen den 5 maj i kalendern för då genomför vi vårens arbetsdag på Vårlyckan.
Sist men inte minst vill vi påminna om årsmötet den 14 mars kl 19.00. Välkomna!
Info från styrelsemöte januari 2018En kort rapport från årets första styrelsemöte. Medlemsfakturering pågår för fullt håll utkik i er epost.
Glöm inte bort att rätta era adventskalendrar, deadline för uthämtning av vinster från är 31 januari.
Styrelsen har beslutat att anta budgetförslag för 2018.
Påminnelse att alla sektioner ska lämna i aktivitetslista för 2018 i punktform.
Föreningen har utökat tjänsten för Helena Gräns som arbetar administrativt på kansliet. Vi har även nyanställt Ina Budestean som lägervärd och städansvarig.
En hiss kommer att installeras i slussen vid trappan till sporthallen som en tillgänglighetsanpassning.
Arbetet med det fuktskadade omklädningsrummet fortskrider och målsättningen är att det färdigställs i februari månad.
Styrelsen har genom Gunilla kontaktat trafikverket och länsstyrelsen med förslag för bättre säkerhet vid övergångsställe. Blinkande skylt vid övergång och utökade tider för hastighetsbegränsning 30km/h.
Info från styrelsemöte december 2017På styrelsemötet var Boulsektionen och Skidsektionen på besök för genomgång av pågående verksamhet och budgetuppföljning. Två sektioner med mycket aktiviteter på agendan. Boule har deltagit i flera turneringar under hösten och stod som vinnare i årets Höstkulan.
Skidsektionen går in i säsong 2018 som arrangör för flertalet skidevenemang. Förutom de tidigare bekantskaperna, Roslagsloppet och Rullskidegalejet, planeras det för En riktig femmil. Ni kan följa planering och genomförande på instagram under användare ”en riktigt femmil”.
I november har styrelsen träffat ytterligare tre sektioner, ungdom, dam och herr för budgetuppföljningar. Styrelsen bör kunna presentera ett slutgiltigt budgetförslag inom kort.
Datum för årsmöte beslutades och det blir den 14 mars 2018.
I december åtgärdas vattenskadan i omklädningsrum 1. Beräknas bli klart i januari.
Idag har dragningen för årets kalendrar skett på kommunhuset. Dragningslistan kommer att presenteras på hemsidan framöver.
Styrelsen önskar god jul och gott nytt år!
Info från styrelsemöte november 2017Styrelsen har ikväll haft genomgång av sektionernas respektive budgetförslag. Den 20/11 kallas utvalda sektioner till uppföljningsmöte för vidare diskussion.
Styrelsen passar på att gratulerar herrsektionen som under 2018 kliver upp till division 6.
Hallstavik har haft besök av vildsvin och för att förebygga liknande upplevelser på Vårlyckan har föreningen för avsikt att inhägna gräsplanerna med elstängsel.
Info från styrelsemöte oktober 2017Det är nu klart att kommunens hyresavtal för sporthallen löper på ytterligare 1 år.
Medlemsantalet är nu stabila 814.
Det har nu blivit dags att åtgärda fuktskadan i omklädningsrum 1 och när det drar igång kommer rummet att bli avstängt under en tid.
Julkalendrarna har hållit tidsplan och delats ut tidigt i år och vi hoppas på en god försäljning.
Styrelsen har beslutat om att sätta upp nya fasadskyltar med föreningens namn och logga.
Info från styrelsemöte september 2017Styrelsen vill ge ett stort tack till alla som hjälpt till vid loppisen och arbetsdagen på gamla tingsrätten. Två roliga dagar som gav bra intäkter till föreningen.
Söndagen den 1 oktober går startsignalen för årets Allemanut! Som pågår varje söndag kl. 9.30-11.00 t.o.m den 5 november. Perfekt avrundning på veckan med en tipsrunda i skogsmiljö.
Kalendrarna är på ingång och snart klara för leverans ut till sektionerna. Det är även dags för ny försäljning av rabatthäften då det senaste slutar gälla efter sista september.
Info från styrelsemöte augusti 2017I måndags träffades styrelsen igen efter ett kort sommaruppehåll. På besök var Friidrottsektionen och Gymnastiksektionen. Två sektioner som driver bra och välbesökta verksamheter i föreningen. I sommar har Gymnastiken haft utomhusträning på onsdagar vilket varit mycket uppskattat. Friidrotten har haft som mest 40 barn och ungdomar på sin inomhusträning. Båda sektionerna berättar dock om svårigheter att hitta personer som kan ställa upp som ledare, vilket gör att det i dagsläget är svårt att utöka verksamheterna med fler grupper. Om du känner dig intresserad av ett uppdrag som ledare är du välkommen att kontakta respektive sektion för mer information.
På mötet hade styrelsen även genomgång och diskussion om förslag till ny resursfördelnings -och ansvarsmodell. Ett förändringsarbete som styrelsen kommer att arbeta med aktivt i närtid med förhoppning att kunna implementera till 2018.
Datum för höstens ledarträff är nu bokat till den 14 oktober.
Styrelsen arbetar med ansökningar för medel, från idrottslyftet, till ett säkerhetsprojekt med högre bollnät vid C-planen.
Sponsoravtal är nu tecknat med Brehmer Maskin för inköp av matchklocka. Klockan planeras att komma på plats till våren.
Det har påvisats en vattenskada i omklädningsrummet närmast köket. Skadan kommer att åtgärdas efter fotbollssäsongen.
En liten påminnelse om arbetsdagen den 3 sep när vi träffas för att tömma Tingshuset.
Tyvärr har vi blivit drabbade av skadegörelse på anläggningen. Det mesta har kunnat återställas men händelsen är självklart polisanmäld.
Info från styrelsemöte juni 2017På mötet den 12/6 fick styrelsen information om två stora events som gått av stapeln på Vårlyckan. Det är Ungdomssektionen som hållit Nationaldagscupen och Skidsektionen som hållit Rullskidegalejet. Det är mycket glädjande att se det engagemang som finns i föreningen och Styrelsen vill passa på att ge ett stort tack för det goda arbetet från respektive sektion.
Styrelsen kan stolt meddela att föreingen nu har över 800 medlemmar. Roslagsbro IF är verkligen en förening på tillväxt och en förening att räkna med. Mycket roligt!
Styrelsen har tackat ja till ett arbete för föreningen att tömma Tingsrätten, detta sker i augusti och september. Det kommer finnas möjligheter att fynda diverse kontorsmöbler. Styrelsens projektgrupp kommer med information när det närmar sig.
Sommaren står för dörren och Styrelsen tar uppehåll med möten till augusti men kommer icke desto mindre att arbeta aktivit under uppehållet. Föreningen växer och en ny resursfördelningsmodell behöver ta form. En projektgrupp från styrelsen kommer att påbörja det arbetet under sommaren. Styrelsen kommer även, till augusti, att presentera en plan för Allemanuts fortsättning och genomförande.
Styrelsen önskar alla medlemmar, gammal som ung en härlig sommar!
Info från styrelsemöte maj 2017Styrelsen har antagit en ny sponsorpolicy som kommer att skickas ut till sektionerna inom kort.
Styrelsen tittar på möjligheter att ansöka om bidrag från idrottslyftet för såväl utbildningar som anläggningsförbättringar.
Försäkringsavtalen gällande anläggningen är nu uppdaterade.
Den 10 juni anordnar skidsektionen ett evenemang "rullskidegalej" som utgår från Vårlyckan.
Styrelsen önskar att sektionerna återkopplar till Helena Gräns efter genomförda evenemang och aktiviteter. På så sätt kan vi få ut info om alla bra saker som sker i föreningen i flödet på vår hemsida laget.se.
Info från styrelsemöte april 2017
Damsektionen var på besök hos styrelsen och har redogjort för kommande säsong
Genomgång och uppdatering av ansvarsområden för respektive styrelsemedlem.
Styrelsen har bestämt att inte hålla någon arbetsdag under våren.
Jörgen och PeK har nu träffat Upplands idrottsförbunds nya idrottskonsulent och representant för Norrtälje kommun, Linda Wrangell. Information om hur samarbetet kan fungera kommer framöver.
.
Våren kommer med högtryck för fotbollssäsongen och vi ser framför oss en brist på omklädningsrum. Det kan bli aktuellt för lagen att dela vid vissa tillfällen. Styrelsen vill därför påminna lagen om att inte använda mer utrymme än nödvändigt i omklädningsrummet.
Info från styrelsemöte mars 2017- Styrelsen har tagit del av "riktlinjer för seniorfotbollen" som används av herrlaget för att vägleda spelare och ledare i förväntningar och ansvar. Ett mycket bra dokument!
- Fakturering av medlemsavgifter pågår, viktigt att alla ledare löpande uppdaterar respektive medlemsregister på laget.se för att underlätta hanteringen. Vi är i nuläget 785 medlemmar i klubben.
- Styrelsen kommer inför 2018 att se över modellen för hur medlemsintäkter fördelas ut i föreningen. Nuvarande system har många år på nacken och behöver anpassas till ett nuläge och framtiden.
- Förberedelser inför onsdagens Årsmöte, alla handlingar inför mötet kontrollerades.
- Klubben har fått kontakt med Upplands Idrottsförbund och SISU idrottsutbildarna som anställt en Idrottskonsult, Linda Wrangell, med ansvar för Norrtälje kommun. Hennes uppdrag är att företräda, utveckla, utbilda och stödja samtliga idrottsföreningar i kommunen. Kurt och Jörgen från styrelsen kommer att träffa Linda för att beskriva föreningen och få en bild av vilka resurser som finns och vilka som kan vara aktuella för RIF´s räkning.
Info från styrelsemöte februari 2017- Varje sektion ska lämna in sina planerade utbildningsaktiviteter för 2017.
- Friidrottsektionen har tidigare meddelat att de inte mäktar med att hålla i allemanuten. Styrelsen tycker det är viktigt att med en fortsättning och tanken är nu att sektionerna ansvarar för varsin helg, styrelsen samordnar.
- Skyltar med budskapet att Vårlyckan är en rökfri anläggning kommer att beställas och uppmonteras.
- Sponsorgruppen jobbar på en uppdaterad sponsorpolicy och på en nivåstruktur utifrån sponsrat belopp. Tanken är att skapa ett bra och enkelt underlag för marknadsföring mot nuvarande och potentiella sponsorer.
- Många träningsläger är bokade under vintern och våren. Styrelsen har gjort en upphandling av mat till lägren och tittar nu på lösning till lägervärd.
- Material som ska lyfta våra ledord och vår vision kommer att beställas och bl a synas i cafeterian. Vi tittar även på portabla lösningar att använda vid t ex utomhusaktiviteter.
- Planering inför årsmötet den 8/3 pågår.
Info från styrelsemöte januari 2017- Årets Årsmöte går av stapeln onsdagen den 8 mars kl 19 i klubblokalen.
- Friidrottssektionen har aviserat att de inte mäktar med att arrangera allemanut och cykelturen längre. Styrelsen kommer skicka ut en förfrågan till övriga sektioner om intresse finns att driva aktiviteterna vidare i valfri form.
- Vår strävan är att Vårlyckan ska vara en rökfri anläggning såväl inomhus som utomhus och skyltar med detta budskap kommer att sättas upp.
- Bokningsläget avseende träningsläger är mycket bra. Det finns inbokade läger i stort sett varje helg från mitten av februari till början av maj. Även flera helger i juli och augusti är uppbokade.
Info från styrelsemöte december 2016- Representant för Ungdomssektionen var inbjuden till mötet och dess ordförande Jonas Hallsten sammanfattade året som gått, nuläget och planerna för 2017. Bl a informerade han om att sektionen fått ett stipendium på 10.000kr från Luciafonden samt att planeringen för Nationaldagscupen 2017 är påbörjad.
- Klubbens budget för 2017 fastställdes under mötet.
- Styrelsen jobbar vidare med materialet från grupparbetet vid ledarträffen. Alla ledare bjuds in till ett uppföljningsmöte torsdagen den 26/1 där vi jobbar vidare utifrån det sammanställda materialet.
- Sponsorgruppen kommer göra en översyn av helheten kring sponsoravtal, sponsorpolicy och rutiner kring detta. Beräknas vara klart Q1 2017.
- Översyn/upphandling av bättre och säkrare belysning till hela parkeringsområdet kring klubbhuset pågår.
Info från styrelsemöte november 2016- Skidsektionen var inbjudna för diskussion kring verksamheten och framförallt en plan för skötsel av skidspåret på Roslagens Golfklubb. Skidsektionen har nu ansvaret för skötseln av spåret.
- Ett datum för uppföljningsmöte av den stundande ledarträffen (19/11) sattes till torsdagen den 26/1 kl 19 i klubbhuset, alla ledare är då välkomna till mötet då vi kommer att fortsätta arbetet med verksamhetsplanen.
- Styrelsens och sektionernas inlämnade budgetar gicks igenom. Vissa sektioner får kontakt för vissa korrigeringar innan budgeten fastslås.
- Till nästa styrelsemöte, den 5/12, bjuds Ungdomssektionens styrelse in för en avstämning av säsongen samt tankar inför nästa säsong.
Info från styrelsemöte oktober 2016- Herrsektionen var inbjuden till mötet för diskussion om framtiden. Det finns stor potential i de äldre pojklagen med många spelare i trupperna. Herrsektionen och ledare för de äldre pojklagen ska träffas och diskutera den gemensamma framtiden.
- Den finns nu en anslagstavla avsedd för föreningsbudskap uppsatt vid infarten till Vårlyckan.
- Medlemsläget är fortsatt mycket positiv i klubben. Bra medlemstillströmning och många aktiviteter sett över alla sektioner gör att det ständigt är livat vid Vårlyckan.
- Styrelsen kommer att inventera intresset för Sportlotten Combo med sektionerna. Det är en skraplott som kan fås i klubbdesignat utförande och som förhoppningsvis kan ge ett tillskott till sektionernas verksamheter.
- Styrelsen förbereder Ledarträffen som går av stapeln lördagen den 19/11. Huvudmålet med dagen är att ta fram en gemensam vision, en gemensam värdegrund samt gemensamma mål för klubben. Inbjudan kommer att gå ut till samtliga ledare i klubben.
- Även arbetsdagen den 15/10 planerades, separat nyhet kommer på huvudsidan.
Info från styrelsemöte september 2016- Styrelsen hade bjudit in damsektionen till mötet. Damlagets nuvarande tuffa situation med spelarbrist samt damlagets framtid diskuterades.
- Klubben har fått hyresavtalet med kommunen förlängt med ett år.
- Kurt och Jörgen träffade innan styrelsemötet kommunens Idrottschef Adam Persson samt representanter från Fritidsnämnden i syfte att beskriva vår anläggning och vår verksamhet inför ansökan om anläggningsbidrag. Såväl Adam som politikerna i nämnden är imponerade av klubbens verksamhet och det engagemang som finns i klubben.
- Planeringen av höstens arbetsdag den 15/10 samt årets stora ledarträff den 19/11 är påbörjad.
- Nästa möte måndag 3/10, då är Herrsektionen inbjuden.
Info från styrelsemöte augusti 2016- Under sommaren har klubben (som ni säkert läst på hemsidan) arrangerat 5 aktivitetskvällar för nyanlända barn och ungdomar. Aktiviteterna har varit beachfotboll, beachvolleyboll, beachhandboll och friidrott. Antalet deltagare har pendlat mellan ca 5 och 15st + deltagare från klubben i form av ledare och barn. De närvarande har verkligen uppskattat våra arrangemang.
- Årets fotbollskola pågår i veckan med ca 60 deltagare. Anders Carlsson är rektor och har hjälp av ungdomar från de äldre ungdomslagen som leder träningarna med alla barn.
- Planering för årets stora ledarträff (lördag 19/11) är påbörjat i styrelsen. Alla ledare i klubben är välkomna, inbjudan kommer senare. Input till agendan kan lämnas till "styrelsen@roslagsbroif.se".
- Nästa styrelsemöte måndag 5/9.
Info från styrelsemöte juni 2016- Medlemsantalet ligger nu stabilt över 800 medlemmar vilket styrelsen tycker är väldigt kul. Bra jobbat i alla sektioner vilket leder till ständigt medlemstillflöde.
- Mkt positiv information från Nationaldagscupen som Ungdomssektionen anordnade den 6/6 (se separat nyhet).
- Arbetsdagen den 21/5 blev mycket lyckad. Många medlemmar deltog vilket ledde till att många arbetsuppgifter hanns med, bl a röjning och rödfärgsmålning. Dagen avslutades med hamburgergrillning och intag av RIF-tårta för att fira att vi passerat 800 medlemmar. Stort tack till alla närvarande!
- Nästa möte måndag 8/8.
Info från styrelsemöte maj 2016- Förra veckan nådde vi i klubben 800 medlemmar och det fortsätter bara komma nya medlemmar. Detta tänkte vi fira genom att bjuda på RIF-tårta på arbetsdagen lördagen den 21/5!
- Klubben planerar för 5st Sportkvällar för nyanlända ensamkommande flyktingbarn. Aktiviteterna kommer att ske 5 torsdagkvällar med start den 30/6. Aktiviteterna blir Beachfotboll, Beachvolleyboll, Beachhandboll och Friidrott.
- Full aktivitet råder i seniorsektionen; Ett nytt förråd ska byggas i maskinhallen och arbetet med en den 8:e boulebanan sker under våren.
- Styrelsen håller på att ta fram ett Infoblad som beskriver klubben och vår verksamhet, bladet är tänkt att kunna användas vid kontakter med blivande Sponsorer. Mer info kommer.
- Gymnastiksektionen har på försök utökat utbudet med ett styrketräningspass under några tisdagarkvällar i april. Utvärdering kommer nu att ske och mer information kommer om passet blir permanent.
Info från styrelsemöte april 2016- Datum för årets arbetsdagar är nu satta, det blir lördagarna 21/5 och 15/10. Arbetsdagarna pågår mellan 9-13 och avslutas med lunch. Mer information kommer senare.
- Datum för årets stora ledarträff är satt till 19/11. I vilken form ledarträffen kommer ske är ännu inte bestämt.
- En ungdomsledarutbildning påbörjas i Klubblokalen den 11/4. Utbildningen leds av Bengt Janse vid 3 utbildningstillfällen i april samt ett uppföljningstillfälle i höst. Det finns fortfarande 4 platser kvar till utbildningen som vänder sig till ungdomar i åldern 13-16 år.
- Klubben har tecknat ett nytt nyttjanderättsavtal med Norrtälje Kommun avseende marken som sporthallen delvis står på. Avtalet är på ytterligare 25 år.
- En arbetgrupp som ska se över klubbens möjligheter att anordna sommaraktiviteter för nyanlända ungdomar är utsedd. Gruppen består av representanter från såväl huvudstyrelsen som sektioner.
- Nästa styrelsemöte är måndagen den 2/5.
Info från styrelsemöte februari 2016- Beachplanen kommer att kompletteras med mål, linjer och skyddsnät inför säsongen.
- Ett ytterligare prisskåp kommer att införskaffas till klubbrummet.
- Den nya hanteringen med fakturering av medlemsavgifter via laget.se flyter på mkt bra. Stort tack till alla ledare som hanterar registervården av sina respektive lag.
- Ett uppföljningsmöte för de som deltog vid den stora ledarträffen i november genomfördes onsdagen den 27/1. Bl a presenterades en utbildningsplan, en krisplan, en policy för sociala medier, en policy för extern hallhyra samt en plan för övergångar från ungdom till senior inom klubben. Dokumenten kommer kommuniceras framöver.
Info från styrelsemöte december 2015- Styrelsen och representanter från Dam- respektive Herrsektionen förde budget- och framtidsdiskussioner under mötet.
- Föreningen har fått 400tkr i investeringsbidrag från Norrtälje Kommun samt 25tkr från Svenska Fotbollsförbundets Energifond för det nya hallgolvet.
- Föreningen har fått 15tkr från Sparbanksstiftelsen till inköp av en Hjärtstartare. Styrelsen har tagit in offerter och kommer införskaffa en Hjärtstartare samt ordna med utbildning för klubbens ledare.
- Ett förråd till Boulebanorna kommer att byggas baktill på Maskinhallen mellan A-planen och konstgräsplanen.
- Alla lampor samt stolpar i eljusspåret är nu lagade per den 1 december.
- En uppföljningsträff efter Ledarträffen i november är planerad till onsdagen den 27/1 kl 19-21.30.
- De lag eller sektioner som önskar ett Swish-nummer kan maila sitt önskemål till kansli@roslagsbroif.se.
Info från styrelsemöte november 2015- Förberedelserna inför Ledarträffen på Norr Malma + Eckerölinjen den 14/11 pågår. Anmälningar och förslag till diskussionspunkter är mottagna från sektionerna. Om någon har missat att anmäla sig finns ännu chansen, ett ypperligt tillfälle att vara med och påverka samt få inblick klubbens arbete. Maila till lena.henningsson@norrtalje.se.
- Arbetet med Underhållsplanen fortsätter, ett viktigt del i budgetarbetet för 2016.
- Budget för 2016 ska lämnas in av respektive sektion senast söndagen den 8/11.
- Det nya fina Hallgolvet är nu i drift. Återstår dock lösningar för badminton, tennis och volleyboll.
- Klubben har fått 15000kr i bidrag från Sparbanksstiftelsen. Pengarna ska gå till inköp av en hjärtstartare till Vårlyckan.
- Med början i januari 2016 kommer alla medlemsavgifter faktureras via laget.se. Det är därför väldigt viktigt att alla administratörer säkerställer och underhåller sina respektive lag på laget.se. Rätt personer samt aktuell mailadress till spelare/föräldrar är högsta prioritet. Mer information om detta kommer på hemsidan under November månad.
Info från styrelsemöte oktober 2015- Arbetet med det nya hallgolvet löper på bra och beräknas vara färdigt torsdag 15/10.
- Belysningen på parkeringen är just nu bristfällig men åtgärd är beställd. Detsamma gäller för belysningen i eljusspåret.
- Lördagen 14/11 är alla ledare i klubben inbjudna till en ledarträff på Norr Malma.
Info från styrelsemöte september 2015- Förberedelserna inför bytet av hallgolvet pågår; Hallbelysningen är ny fixad och dräneringsarbetet runt hallen är snart färdigt. Underhållsplanen för föreningen ska nu uppgraderas till nästa år.
- LOK-stödet har ökat markant under året, en viktig intäktsökning. Bra jobbat alla ledare!
- Förarbetet inför övergången till medlemsfakturering via laget.se pågår för fullt. Viktigt att alla lagadministratörer vårdar sina respektive medlemsregister på laget.se löpande.
- Arbetet med avstämning av medlemsavgifter pågår. I nuläget har vi 645 betalande medlemmar, dock saknas fortfarande en hel del medlemsavgifter för 2015.
- Föreningen har införskaffat en ny gräsklippare till anläggningen.
- Lördagen den 12 september går Roslagsmarchen förbi klubbhuset. Seniorsektionen serverar kaffe och bröd samt grillar hamburgare.
- Lördagen den 3 oktober är det dags för höstens arbetsdag vid Vårlyckan. Mer information kommer på hemsidan.
- Lördagen den 14 november är det dags för ledarträff igen, denna gången på Norr Malma. Mer information kommer.
Info från styrelsemöte juni 2015- En representant från respektive sektion deltog vid mötet för att berätta om läget i sektionen. Stor aktivitet råder i de flesta sektioner. Bl a många aktiva ungdomar i friidrotts- och ungdomssektionerna. Seniorsektionen har varit och spelat Boule i Rimbo och Rådmansö.
- Förberedelser inför bytet av hallgolvet pågår för fullt liksom bygget av beachplanen. Dessutom är bollplanket på B-planen samt de nya friidrottsytorna på gång.
- Vandrarhemmet har fått en egen mailadress: varlyckans.vandrarhem@roslagsbroif.se
- Dam- och herrlaget är i behov av matchvärdar till sina hemmamatcher. Kontakta Matte Mattsson, 070-3700629 (Herr) eller Bengt Eriksson, 070-3970873 (Dam) om du är intresserad eller har tips om någon som kan vara intresserad.
Info från styrelsemöte maj 2015- Det nya golvet i inomhushallen kommer att läggas v.29-31. Fram tills dess kommer förarbeten som t ex höjning av dörrar, fuktmätning samt demontering av socklar att utföras.
- Klubben kommer att anlägga en Beachvolleybollplan söder om konstgräsplanen/D-planen med planerad byggstart i maj.
- Friidrottssektionen kommer att bygga en 60-metersbana, kulring samt längdhoppsgrop öster om C-planen, byggstart på försommaren.
- Läs gärna om Vårlyckans vandrarhem, som klubben driver, på hemsidan under knappen "Vandrarhem".
- Till styrelsemötet måndagen den 1 juni bjuds en representant från varje sektion in till en dialog med styrelsen.
Info från styrelsemöte april 2015Friidrottssektionens anläggning kommer att ligga utanför c-planen, en kulring, längdhoppsbana och 60m bana, samt beachplanen på D-plan. Även en ny boule bana byggs.
Ett nytt medlemsregister kommer att göras på laget.se
Wi-Fi fungerar inte ännu i klubbrummet, men är på gång.
Ungdomssektionen säljer häftet klubbrabatten.
Herrsektionen är med i "Panta Mera".
Vandrarhemmet "Vårlyckan "är på gång.
Info från styrelsemöte december 2014* Valberedningen söker ny ordförande till vår förening. Förslag lämnas till Janne Pettersson, Torsten Eriksson eller Marie Wahlgren
* Arbete med budget och verksamhetsplan pågår
* Det är fortfarande problem med belysningen i elljusspåret. Kabelfel är konstaterat och felavhjälpning pågår
* 19 januari har styrelsen arbetsmöte. Då ska utbildningsplan diskuteras
* Vi vill påminna er som spelar på Svenska Spel att gå in och läsa på den här länken
Gräsroten - Stöd din förening - Svenska Spel* Lite i förväg vill vi önska er en God Jul och Ett Gott Nytt 2015!!
Info från styrelsemöte augusti 2014* Den gamla hallbelysning plockas ned den 21 augusti och nya lampor sätts upp på måndagen den 25 augusti.
* Föreningen kommer att gräva upp diket mot villorna för att laga de trasiga rören som gör B-planen vattensjuk. Man kommer att hugga ner träd, och för att komma åt rören kommer nedmontering av nät att ske.
* Jakten på en bättre begangad gräsklippare går vidare. Har du någon att sälja eller känner du någon som har så hör av dig!!
* För att utnyttja sovsalarna bättre har vi startat vandrarhem. Mer info finns på www.visitroslagen.se "Vårlyckans vandrarhem"