Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Vintrosa IS P 12/13 Handboll
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Vintrosa IS P 12/13 Handboll.
P 12/13 Handboll
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar
N börjar cupen närma sig med stormsteg.
Jag fick igår info från Klinton om vad som gäller för oss då var ska sköta parkeringssysslan.
Dagara kommer vara uppdelade i 4 arbetspass, 06-9:30, 9:30-12:30, 12:30-16,16-19:30.
Det första och sista passet rekomenderas att man är 4 stycken på plats, pass 2 och 3 räcker det med tre personer.
Med detta betyder det att det kommer gå åt 14 persomer per dag, dag är det 9 st totalt som meddelat att man kan delta.
Nu önskar jag att alla som meddelat att man ska vara med, meddelar här vilka pass man önskar jobba på 1-4 och dag och gärna om man kan ta två pass tex 1 förmiddag och ett eftermiddag. och så hoppas jag på att ni kan få med er man/fru/ sambo så att ni faktiskt blir två som jobbar.
Sedan hoppas jag verkligen att fler ställer upp och deltar annars blir det väldigt tufft att lösa denna uppgift.
Så anmäl ert deltagande nu!
Jag kommer i helgen skiriva samman schemat för dagarna och försöka i största möjliga mån uppfylla era önskningar.
Detta lägger jag ut här på söndag.
Här kommer arbetsbeskrivning från Klinton:
??????????VBHC 2024
Rutin och arbetsbeskrivning
Parkering
Parkeringen har stor betydelse under VBHC. Beroende på hur många deltagande lag samt väder och vind kan det komma ca +500 bilar till Vintrosa IP med omnejd under dagen. De allra flesta bilar kommer med deltagare till Vintrosa Beachhandbollcup (som har kring 70 deltagande lag med cirka 10 spelare/ledare plus medföljande per lag) och anländer tidig morgon och förmiddag. I år har vi 36 anmälda lag till lördagen och 37 lag till söndagen.
De parkeringsytor som finns tillgängliga är:
1. Skolans parkering vid idrottshallen - denna tar normalt ca 50 platser men rymmer cirka 100 platser under dagen.
2. Fårhagen. Dessa parkeringar finns till vänster om vägen till Tant Grön. Marken lånas av familjen Persson som bor mitt emot förskolan. Parkeringarna tar cirka 200-300 bilar. Viktigt att fylla effektivt så att så många som möjligt får plats.
3. Idrottsplatsens parkering tar uppskattningsvis 20 bilar. Här ställer sig endast funktionärerna, dvs. de som jobbar under Vintrosadagen och behöver ha med sig bilen. Vid parkeringen finns också en infart till Vintrosa IP som våra olika samarbetspartners behöver kunna använda.
Det lag som får ansvar för parkeringen skall utse en samordnare och kontaktperson för uppgiften.Vintrosdaggruppen ser till att det finns material i form av skyltar, band och konor men laget behöver vara beredda att hjälpa till kvällen innan med förberedelserna.
Arbetsuppgifter innan Vintrosadagen
• Genomgång med Vintrosadag-gruppen
• Säkerställ tillgång till alla parkeringar
• Gå igenom arbetets upplägg
• Gå igenom parkeringsytorna, hur de används samt hur vi spärrar av området
• Se till att det finns parkeringsskyltar och band, konor mm så att det räcker
• Schemaläggning
• Se förslag längst bak
• Genomför genomgång med alla som skall arbeta som parkeringsvakter
• Se till att det finns en lista med mobilnummer till alla funktionärer
• Förberedelser (kvällen innan Vintrosadagen)
• Gå igenom området och se till att allting ser ok ut
• Förbered de parkeringsskyltar och avspärrningar som kan göras kvällen innan
Arbetsuppgifter under Vintrosadagen
• Från klockan 06.00
• Placera ut skyltar och avspärrningar
• Genomgång med första arbetsgruppen
• Dela ut reflexvästar med tryck ”Waldesjö skog och mark”. Alla som jobbar som parkeringsvakter under dagen använder dessa västar.
• Öppna upp hagmarksparkering
• Utplacering vid stationer
• 1 person vi infarten till området (där förskolan börjar)
• 1 person vid skolans parkering
• 1 person vid infarten till idrottsplatsen
• Från ca klockan 07.00 till 09.00 (första gästerna anländer)
• Fyll parkering 1
• Från klockan 09.00 till 13.00 (som mest tryck)
• Utplacering vid stationer
• 2 personer vid Parkering 3 (hagmarksparkeringen)
• Från klockan ca klockan 18.00
• Samla in alla parkeringsskyltar, konor mm (ställ vid containrarna) och eventuella plastband (kastas). Städa alla parkeringar från synligt skräp. OBS! Stängslet till hagen måste stängas då vi lämnar området.
Arbetsuppgifter efter VBHC
• Gå i ”skallgångskedja” några personer genom hagmarken och se till att det inte finns något skräp kvar i hagen. Det är mycket viktigt att vi inte lämnar något skräp alls kvar i hagen då det innebär livsfara för de betande djuren. OBS! Stängslet hagen måste stängas då vi lämnar området.
Kontaktpersoner i Vintrosadag-gruppen och föreningen
Markus Klinton?markus.klinton@vintrosais.se?070-795 795 3
Hur vi spärrar av och arbetar med parkering och in-/utfart till området
Skolans området fylls först. Här placerar vi en vakt/guide så att vi använder området så effektivt som möjligt. Vi spärrar av framför de två infarterna till skolområdet med konor och band. Viktigt att utryckningsfordon kan komma fram här och inga bilar får spärra dessa infarter. Det är också viktigt att ingabilar ställer sig på mursidan mot hagen. Mellan skolans parkering och muren skall två bilar kunna mötas.
När skolans parkering är fylld hänvisar vi till parkeringarna i hagen längre fram. Skyltar med P placeras hela vägen fram till hagen. OBS! Inga bilar skall ställa sig på grusvägen bort mot IP/Tant grön.
En vakt placeras vid infarten till IP som också spärras av med konor och band. Vakten här behöver släppa in och ut funktionärer med bil och de samarbetspartners som behöver tillgång till området. Denna station behöver vara bemannad från tidig morgon fram till ca klockan 17.00 och hänvisar också vidare till parkeringen i hagen.
Vid hagmarksparkeringen placeras två vakter. De har till uppgift att guida alla och se till att parkeringen fylls ordentligt i lagom rader. Spärra av med konor och band. Informera alla gäster om att ta med sig allt skräp eftersom det innebär livsfara för betande djur
Träning | 29 jul, 16:30 |
Träning | 31 jul, 16:30 |
Träning | 5 aug, 16:30 |
Träning | 7 aug, 16:30 |
Vintrosa beachhandbollscup | 10 aug, 07:00 |
Jag och Richard kan hjälpa till på lördag mellan 9.30-12.30. Vi är tyvärr bortresta på eftermiddagen. På söndag kan vi hjälpa till mellan 13-15.30 eller 16-19.30.
RapporteraRapportera
Bortresta på lördagskväll också.
RapporteraRapportera
Både jag och Thomas kommer och vi jobbar gärna samma pass (som varandra). Vi kan ta vilket/vilka pass som helst.
RapporteraRapportera
Hej! Jag och Johan har inget speciellt önskemål om pass, sätt oss på något där det behövs. Hälsningar Karin
RapporteraRapportera
Jag kan 09:30-12:30 eller 12:30-16:00, lördagen eller söndagen spelar ingen roll.
RapporteraRapportera
Vi tar gärna morgonpasset lördag.
RapporteraRapportera
Jag och Anders kan båda ta passet 09.30-12.30 lördag. Ev kan jag vara kvar 12.30 till 16.00 också bara jag får äta lite lunch.
RapporteraRapportera
Jag kan ta morgonpassen med start 06 både på lördag och söndag👍
RapporteraRapportera
Ledsen för sent svar. En av oss kan vara med lördag 09.30-12.30 och en kan ta sista passet på söndag dvs 16-19.30.
RapporteraRapportera
Mattias
RapporteraSkulle din fru/sambo kunna ta passet 9:30-12:30 på söndagen. Lördagen är löst förutom sista passet på källen.
Rapportera
Problemet är att jag är bortrest så den tidiga tiden fungerar inte på söndagen 😔
RapporteraRapportera
Jag skulle vilja ha hjälp att fylla på med 3 personer söndag 06-9:30, 2 st till 9:30-12:30, 2 st till 12:30-16 och 2 st till lördagen 16-19:30
RapporteraDetta bör vi kunna lösa tillsammans.
Rapportera
Skulle du kunna 12:30-16 då Mattias
RapporteraRapportera
Nej, tyvärr möjligtvis att jag kan vara hemma till 15.00 men det hjälper inte så mycket. Är det möjligt för någon som var mer flexibel i helgen att ta då så ställer vi gärna upp på lördag förmiddag samt sista tiden på söndag
RapporteraRapportera
Ebbe och föräldrar är tyvärr bortresta denna helg.
RapporteraRapportera
Jag kan ta ett pass på lördag och söndag. Ni kan placera in mig på de tider som behövs
RapporteraRapportera
Sixten kan tyvärr inte vara med på cupen, och vi föräldrar är tyvärr uppbokade hela helgen som ledare på fotbollscup.
RapporteraRapportera