Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ortvikens PK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Ortvikens PK.
Ortvikens PK
Följ oss för uppdateringar
Vi lyckades!
Det fanns stunder då vi tvivlade på om vi ens skulle klara av att spela på 34 bord samtidigt. Klarar verkligen föreningen av en så stor tävling?
Nu vet vi, vi klarar det! Det blev t.o.m. väldigt bra. Fantastiskt!
Förberedelserna började faktiskt så tidigt som i inledningen av säsongen i höstas då vi informerade alla medlemmar om när tävlingen skulle ske. I fjol fick vi befogad kritik då vi var för sent ute med den informationen.
Stort tack till alla som bidragit. Här är några grupper som jag speiciellt vill lyfta fram:
Tävlingledningen
Vilket fantastiskt arbete som Kevin, Christer, Fredrik m.fl. planerat och utfört. Så fokuserat och på alerten under hela lördagen och söndagen. De satt i seketariatet hela tiden. Jag tror t.o.m. att de sov över på sina positioner.
Överdomare
Överdomarna Magnus och Ingela gjorde ett fantasiskt arbete. Tror inte att det blev några varningar denna gång men ibland markerade de sin närvaro och det räckte. Väldigt bra stöd i andra uppgifter också. Grymt bra!
Siffervändare
Fantastisk bra uppslutning av föräldrar och aktiva som ställde upp som siffervändare. Jag hörde t.o.m. några som blev besvikna då vi kom med fyra nya matcher då det fanns fem lediga siffervändare. Några var helt nya och hade aldrig dömt pingis tidigare medans andra dömt flera matcher. Noterade också flera erfarenhetutbyten mellan dessa.
Bordvärdar
Vilket bra arbete bordvärdarna genomförde. Så viktig roll för att snabba på inknappandet i TT (pingisprogrammet som tävlingsledningen använder). Alla slog nog också personbästa i antalet steg per dag. De kanske även kan fundera på en andra karriär som frisörer. Deras klippningar av matchprotokollen var enormt imponerande.
Hämta och lämna utrustning
Vi har ju inte all utrustning själva för att klara en sån här stor tävling. Vi har fått låna utrustning (Bord, nät, och barriärer) från Norrfjärns IF i Gnarp och Ådalshallen i Kramfors. Ett team har åkt lastbil efter norrlandskusten för att först hämta och sedan lämna tillbaka all utrustning. Grymt bra jobbat och tack också till klubbarna som lånat ut sin utrustning till oss.
Ställa i ordning och plocka bort bord, nät, storlar, etc i hallen
Det har aldrig gått så smidigt att plocka fram och plocka undan allt i hallen. I slutet av undanplockningen på söndagen var det, likt ett Formel 1-team, väloljat och effektivt. Alla visste vad de skulle göra.
Slutligen så vill jag bara säga att att det var väldigt kul att få träffa er alla och jag fick bilden av att många tyckte det var rätt så kul också.
Ha en bra vecka...
//Jonas
Ordförande
Team Blå Träning | 22 nov, 18:00 |
Öppen träningstid | 22 nov, 18:00 |
Öppen träningstid | 23 nov, 13:00 |
Team Blå Träning | 23 nov, 13:00 |
Team Blå YGP 2 | 24 nov, 08:00 |
Jag skulle även vilja tacka alla spelare; kanonfin stämning i hallen hela helgen!
RapporteraSammantaget var det VÄLDIGT skoj, även om man blev lite sugen att spela själv. Kanske får köra en kombo nästa år. :)
Rapportera
Bra summering Jonas! Vi gjorde det tillsammans, gillar F1 liknelsen. Känner mig stolt över att vi kunnat erbjuda denna tävling för så många från norr till söder! Vi ses i hallen
RapporteraRapportera
Instämmer! Mycket kul hela helgen och roligt att se gemensamt arbete omvandlas till en kanonhelg för många barn och ungdomar!
RapporteraRapportera