Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Öjersjö IF F-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Öjersjö IF F-13.
F-13
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Nu börjar fotbollssäsongen närma sig sitt slut och vi vill passa på att tacka för säsongen som varit och ge lite information kring hur vi tänker oss dels den närmsta framtiden men också nästa vår.
Vi kommer att träna inomhus på lördagar mellan 15-16 i Jonsereds idrottshall fram till och med den 11 december då vi har en liten avslutning med fika. Vi är medvetna om att tiden inte är den ultimata men det är den tid vi blivit tilldelade av klubben. Utomhussäsongen är nu formellt över och för det fall man har vintersporter som krockar eller känner att det är svårt att klämma in ytterligare en träning i veckan så har vi full förståelse för att man väljer bort fotbollen denna tid på året.
Nästa år kommer vi fortsätta att spela femmannafotboll. Vi kommer att utöka träningstiden något, inledningsvis med en kvart. Det är svårt att säga exakt när vi börjar att träna utomhus (vi har inga inomhustider efter jul) eftersom detta är väderberoende – planen är inte spelbar med snö. Tanken är dock att vi ska böja träna i mars så håll utkik efter kallelser. De första tillfällena kommer vi att fortsätta att träna söndagar runt 10 men hur det kommer att se ut resten av året vet vi först efter att klubben har haft sitt planbokningsmöte någon gång under förvåren. Vi kommer också att försöka få in någon träningsmatch och/eller cup under våren - håll utkik i kalendern.
Vi är nu fem tränare – Jessica, Anniken, Jeanette, Andreas och Anna - men vi välkomnar gärna ytterligare tränarkrafter för de som är sugna. Ju fler desto roligare (och lättare).
Vi kommer att fortsätta att bygga laganda i gruppen och ett led i detta är att försöka få in fler sociala aktiviteter för att tjejerna ska lära känna varandra bättre. För att ratta runt sådana behöver vi er hjälp! Vi är fullt medvetna om att ni allihopa har fullt upp i vardagen men vi hoppas ändå att ni skulle kunna tänka er att hjälpa till vid något tillfälle, antingen vid en social aktivitet eller med att upprätta en lista med vilka som ska stå i caféet.
Grupp 1
Vi har tänkt ordna ett träningsläger (preliminärt v13 lör-sön). Vi efterforskar om det går att sova över på madrass i klubbhuset men om detta inte går att ordna är tanken att vi har en träning på lördag eftermiddag. Därefter har vi en lagaktivitet (t.ex. tipspromenad eller lek), middag (enkel, färdigköpt pizza eller liknande funkar alltid). Dagen efter har vi en träning till på morgonen och beroende på om vi får sova över eller ej så har vi tänkt oss avsluta med frukost eller lunch.
Vi behöver hjälp från föräldrarna i grupp 1 med att ordna med aktiviteten efter träningen på lördagen och mat båda dagarna. I denna grupp tänker vi oss sju föräldrar.
Grupp 2
Utöver träningslägret hade vi gärna haft en ytterligare social aktivitet – kanske lite senare i maj-juni. Något väldigt enkelt med t.ex. fika/korv med bröd och ngn aktivitet fungerar alldeles utmärkt (lek, tipspromenad eller kanske filmvisning). Det viktiga är att tjejerna får träffas att umgås utanför fotbollen. Klubbhuset och även planen finns oftast tillgänglig på kvällarna och man kan alltid ”köpa”/fixa mat etc. i kaféet. På lagetsidan kan man se när klubbhuset/planen är bokat. Vi tränare hjälper till att lägga in aktiviteten i kalendern och att kalla.
Vi behöver hjälp från föräldrarna i grupp 2 med att ordna med aktiviteten och mat. I denna grupp tänker vi oss fem föräldrar.
Person 3
Vi behöver fortfarande en kaféansvarig. Det enda som personen behöver göra är att fixa en lista och fördela ut de få kafeetider som vi får från klubben, t.ex. i bokstavsordning. Det är inte många tider (någon herrmatch och de hemmamatcher som vi spelar på vallen- inte Storegård) och det finns redan tydliga instruktioner över hur man sköter Kaféet. Bra dock om den ansvarige har koll på grundläggande saker som t.ex. hur man kommer åt instruktionerna och vart nycklarna finns.
Skriv i kommentatorsfältet vilken grupp ni vill tillhöra! Först till kvarn 😁! Vi tränare hjälper er därefter att skapa mailgrupper i grupp 1-2 och startar igång er nästa år 😊 när det börjar bli dags!
Vänliga hälsningar tränarna
Jag hjälper gärna till i grupp 1
RapporteraRapportera
Jag kan också hjälpa till i grupp 1! /Charlotta, Felicias mamma
RapporteraRapportera
Stellas mamma förresten ☺
RapporteraRapportera
Jag kan oxå vara med i grupp 1./ Therèse (Alice mamma)
RapporteraRapportera
Vill börja med att tacka för strålande insatser av både ledare o spelare den gångna säsongen. Jag är gärna med i grupp 2. Har några ideer där som kan diskuteras vidare.
RapporteraJohan (Pappa till Ronja)
Rapportera
Jag kan hjälpa till i grupp 2.
RapporteraMvh// Elisabeth (Mandas mamma).
Rapportera
Jag kan vara med i grupp 2
RapporteraMvh Olivias pappa
Rapportera