• PK2-Träningen ikväll i Navet

    Träningen och föräldramötet för de som är kallade till PK-gruppen kör vi samma tid som tidigare aviserat men vi Navet istället för på Ekäng då vädergudarna inte är med oss. Trevlig kväl! I-Akademi (förberedande) Röd 17 jun 2024 0kommentarer
  • Klubbhuset öppet på julafton i år igen

    Julafton förknippas för många barn med presenter och glädje men långt ifrån alla barn i Örebro får öppna någon julklapp på julafton. Detta vill ÖSK Ungdom ändra på! Den 24 december håller vi klubbhuset öppet mellan kl. 10.00 – 13.00 för den som vill ha sällskap, få en julklapp, delta i aktiviteter eller äta tomtegröt. Därför ber vi nu våra medlemmar och samarbetspartners att vara med och bidra. Hur kan du bidra? 1. Köp en julklapp 2. Slå in julklappen 3. Märk julklappen med passade ålder 4. Lämna julklappen under ÖSK Ungdoms julgran i klubbhuset Önskelista (tips på julklappar) • Leksaker (Bilar, lego, dockor) • Sportutrustning såsom bollar, klubbor, skor, skridskor (märk gärna julklappen med vilken idrott) • Presentkort Vi önskar endast nya julklappar då barn sällan får något nytt. Det är bra att tänka på att barn främst önskar sig leksaker eller presentkort där de själva får välja. Vi undanber oss mjukisdjur, kläder och prydnadssaker. Vid frågor eller om du vill hjälpa till kontakta info@oskungdom.se eller ring 073-631 95 61 I-Akademi (förberedande) Röd 2 dec 2024 0kommentarer
  • Info inför Linköping Floorball Games

    Hej! Nu har vi avverkat en cup och har en återstående nästa helg då det bär av till Linköping. Vi är anmälda med två lag i två olika klasser (PRB 08/09 och PRD 09/10) och truppen består av 24 utespelare och 2 målvakter. Under cupen kommer de bo och äta samtliga måltider på Folkungaskolan. Lag PRD spelar sin första match redan kl 17,00 vilket gör att det blir tidig avresetid för halva gänget. Samling vid Blomsterlandet (Almby) kl14,10, avfärd kl 14,15. Det finns två bilar och en minibuss så det finns plats för alla. Lag PRB spelar sin första match kl 18,30. Samling vid Blomsterlandet (Almby) kl15,30, avfärd allra senast 15,45. Det finns två bilar och en minibuss så det finns plats för alla. OBS: Glöm inte att ansöka om ledighet från skolan då killarna behöver sluta lite tidigare. Spelschemat är enligt nedan: Lag PRD: Fre 19/4; 17:00 Collegium 1 Lör 20/4; 09:00 Kärnahallen 1 Lör 20/4: 15:45 Wahlbeckshallen A LAG PRB; Fre 19/4: 18:00 Stureforshallen 1 Lör 20/4; 09:45 Kärnahallen 1 Lör 20/4: 15:00 Wahlbeckshallen A Slutspel på söndag 21/4, minst en match var. Vi bor i skolsal så det är samma packning som vanligt: • Båda matchtröjorna, dvs både vit och svart tröja • Matchshorts/strumpor • Ryggsäck/väska att ha sina grejer i på dagarna när vi fraktar oss mellan hallar • Liggunderlag (inte dubbelmadrass) • Lakan/täcke/kudde • Handduk/duschhandduk • Necessär med tandborste/tandkräm/duschcreme • Kläder efter väder då vi kommer ta promenader • Ombyte, kallingar, strumpor, överdragskläder m.m. • Mobilladdare/skarvsladd Tänk på att packa innebandygrejerna/duschgrejer i den separata innebandyväskan så att det bara är den som behöver tas med in till matchen på fredagen eftersom vi åker direkt till matchen. VIKTIGT att packa ned ett mellanmål som de kan äta på vägen till Linköping då det inte blir middag förrän efter matchen. VI kommer senast i morgon, måndag, kalla till fredagens match för att alla ska veta vilken samlingstid som gäller för respektive person. /Ledarna I-Akademi (förberedande) Röd 14 apr 2024 2kommentarer
  • Örebro Floorball Camp 2024

    Örebro SK Ungdom, Lillån Innebandyklubb och IBF Örebro bjuder in till sommarens hetaste innebandyläger! Under tre dagar i Idrottshuset kickstartar vi inomhussäsongen 2024725. Alla oavsett innebandybakgrund eller förening är välkomna att anmäla sig. Under veckan erbjuds 5 träningar, matchspel, teoripass samt lunch och mellanmål. Allmän campinfo Örebro Floorball Camp är ett dagsläger som genomförs i främst Idrottshuset i Örebro, måndag till onsdag vecka 32, den 5-7 augusti. Du som är född 2008-2012 är varmt välkommen att anmäla dig till veckan. Innebandycampen vänder sig till er som vill utvecklas som innebandyspelare. Hos oss kommer du att få träna innebandy med Örebroinnebandyns bästa instruktörer, tränare och spelare. Campen riktar sig till både utespelare och målvakter! Lägret pågår mellan måndag-onsdag vecka 32, mellan 09.00-15.00. Lunch serveras i hallen varje dag. Under dagarna kommer vi att genomföra innebandyträningar, teoripass, och andra aktiviteter med fokus på att utveckla och förbättra ditt innebandyspelande. Ett roligt sätt att starta inomhussäsongen! För ungdomar födda 2008-2012 Vecka 32 (5-7/8), måndag - onsdag kl. 09:00-15:00 Anmälningsavgift Vecka 32 (sista anmälan 30 juni): 1195:- Vi fakturerar er några veckor innan campen börjar. Vi tar in maximalt 100 deltagare. Först till kvarn gäller. Anmälan kan därmed stänga tidigare än den 30 juni. I avgiften ingår: - 4-5 träningar med utbildade instruktörer - Teoripass - Camptröja - Lunch och mellanmål - Försäkring under veckan - Aktiviteter utanför planen OBS! Vi kan ta emot 20 deltagare/åldersgrupp. Först till kvarn. ÅTERBETALNINGSPOLICY Avgiften á 1190kr ska betalas innan fakturans förfallodatum Vid avhopp efter fakturans förfallodatum t.o.m. 25 juli återfås 600kr och en avgift á 595kr kvarstår. Vid avhopp efter 25 juli återbetalas ingen avgift. Vid avhopp på grund av sjukdom efter 25 juli krävs uppvisande av läkarintyg inom 2 veckor för att återfå 600kr (en avgift á 595kr kvarstår). Anmälan Anmälan till Örebro Floorball Camp 2024 Vid frågor kontakta: orebrofloorballcamp@gmail.com I-Akademi (förberedande) Röd 5 apr 2024 0kommentarer
  • Jobb på Örebrocupen

    Hej! Nästa helg är det dags för Örebrocupen och som vanligt ska vi hjälpa till på den. TIll skillnad från fg år har de minskat på arbetsuppgifterna vilket jag antar att vi alla uppskattar. Vi har fått ansvar för uppstart, sekretariat samt slutstäd i Tybblelundshallen fre-sön. Med uppstart menas att man sätter upp sarg och ställer i ordning sekretariatet. En stor skillnad från tidigare år är att de tagit bort liverapporteringen från sekretariatet vilket gör att man utan problem kan sitta själv i sekretariatet. Det enda som behövs göra är att sköta tiden samt rapportera resultatet efter matchens slut. Slutstäd innebär att städa omklädningsrum samt hallen. Detta jobb påbörjas medan sista matchen pågår då två omklädningsrum bör kunna påbörja städas och sedan fortsätta med resten efter att sista matchen är spelad. Det kommer finnas en hallchef i hallen, Stina Hedborg. Henne kan man fråga vad som hels omt. Schemat är enligt nedan. Om man inte kan på den tid man blivit tilldelad är det ert ansvar att byta med någon annan och se till att ert pass är bemannat. Fre 12/4 16,30-17,30 Jakob Uppstart/sekretariat 16,30-18,30 William Sekretariat 18,30-20,30 Gustav Sekretariat 20,30-22,22 Felix Sekretariat Lör 13/4 07,30-09,00 Emil R Sekretariat 09,00-11,00 Fred Sekretariat 11,00-13,00 Olle. Sekretariat 13,00-15,00 Isak B Sekretariat 15,00-17,00 Leo Sekretariat 17,00-19,00 Isak H Sekretariat 19,00-21,00 John Sekretariat Sön 14/4 07,00-08,30 Isak L Sekretariat 08,30-10,30 Mio A Sekretariat 10,30-12,30 Oscar Sekretariat 12,30-14,30 Sigge Sekretariat/Slutstäd 12,30-14,30 Emil L Slutstäd 12,30-14,30 Erik Slutstäd Av erfarenhet vet jag att ovan schema kan se väldigt tokigt ut när man läser detta i mobilen. Öppna detta på en dator så kommer det se bättre ut i så fall. Hör av er om ni undrar över något!! /Annika I-Akademi (förberedande) Röd 4 apr 2024 8kommentarer
  • Visa fler nyheter