Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Örebro SK Ungdom F-P2012 Vit
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Örebro SK Ungdom F-P2012 Vit.
F-P2012 Vit
Följ oss för uppdateringar
Nedan följer en kort sammanfattning av informationen från mötet och vad föräldragruppen beslutade: Utökade anteckningar finns sparade under dokument.
Serien:
- Det bestämdes att ÖSK VIT anmäler två lag till serien. Lagen skall anmälas i olika nivåer, för att kunna rotera spelare i olika miljöer och mot olika typer av motstånd.
Ekonomi:
- Generellt ställde sig alla närvarande positiva till försäljning – olika alternativ diskuterades och försäljningsansvariga ska börja ta fram idéer och förslag. Möjlighet till individuella ”spelarkonton”/swish kan finnas. Ska undersökas.
- Sponsorer - ett par företagare i föräldragruppen har förklarat sig villiga att börja med detta.
- Det beslutades att vi föräldrar kommer att behöva göra inbetalningar för de cuper som truppen kommer att anmäla sig till. Åtminstone till dess att försäljning och/eller annan sparform har tagit form.
Arbete för ÖSK som är obligatoriskt för föräldrar att bidra till:
Det beslutades att de obligatoriska arbetsuppgifter och uppdrag som laget får av ÖSK fördelas till alla föräldrar inom gruppen och föräldrar är sedan skyldiga att ansvara för att det arbete som man blir tilldelade utförs. Antingen genom att göra det själv eller se till att man byter bort sitt ansvar om man inte kan det datumet eller tiden. Varje uppdrag följer med barnens medverkande i en idrott inom ÖSK. Har man barn i flera årskullar/idrotter inom ÖSK, har man som förälder också fler uppdrag att fylla.
Övrigt:
Hemmacuperna (Örebrocupen och Select Cup) ska laget vara med i. Det beslutades vidare att ytterligare en cup med eventuella övernattning skall hittas samt att vi även skall försöka hitta en eller flera en dagars cuper eller sk match-camper.
Öppenhet på laget.se. Detta önskemål diskuterades också och alla var eniga om att full transparens inom ÖSK Vit är att föredra.
Organisation kring skjuts till matcher mm ska inte skötas via tränarna, föräldrar behöver ta det ansvaret.
Utökat engagemang. Vi behöver fler som stiger fram och är med och delar på ansvaret – alla är välkomna att höra av sig! Vi behöver utöka grupperna nedan!
a) Sponsoransvarig: Andreas - för att dra in pengar till den gemensamma lagkassan
b) Ekonomiansvarig: Shaee – för att sköta det administrativa kring kassan, redovisa ekonomin, betal vid behov, synka mot ÖSK Ungdom
c) Lagledarrollen: Thomas P och Erik A hjälps åt med detta tillsammans med Erik Z och Musse.
d) Eventansvarig: Ragnhild C
e) Lagbyggare: Jessica, Malin P, Ragnhild.
f) Försäljningsansvarig: Caroline Engström och Jimmy Willingmo.
Träning | 21 apr, 18:30 |
Träning | 22 apr, 19:30 |
Träning | 23 apr, 17:15 |
Träning | 24 apr, 18:30 |
Assyriska FF Eskilstuna (borta) | 26 apr, 11:00 |
17 apr | En månad till ÖSK-Dagen! |
15 apr | Öppettider i påsk |
14 apr | Påsklovsträningar denna vecka! |
11 apr | Nu startar Örebrocupen Innebandy! |
9 apr | Solceller och batterilagring |
Tack för bra info och ett bra föräldramöte förra veckan. Om ni önskar fler som hjälper till med Lagbyggare, är jag gärna med där.
RapporteraRapportera
Tydligt och bra sammanfattat, tack
RapporteraRapportera
@Anna vad kul!
RapporteraRapportera