Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Örebro SK Ungdom B-P11/12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Örebro SK Ungdom B-P11/12.
B-P11/12
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Igår hade vi ett föräldramöte tillsammans med ett par ÖSK-representanter som presenterade en ev lösning på kommande säsong, med tanke att laget står utan tränare. De försöker lösa så att det ska finnas en tränare till var träning men det ställer krav på att vi föräldrar kommer behöva hjälpa till mer i form av resurstränare och lagledare. Därutöver har vi de vanliga positionerna som ska tillsättas i ett lag som ekonomiansvarig/kioskansvarig/säljansvariga/eventansvariga m.m. Vi har ju dock haft en väl fungerande organisation kring detta lag tidigare så det är resurstränare och lagledare som blir nya roller. Tanken är att minst en förälder ska vara med på träningarna (innan/på isen/efter) för att hjälpa till. Förslaget var att få tre sådana personer som tar en träning var i veckan. Vi lägger dock till att man kan skriva upp sig som vikarierande resurstränare så att det finns personer att ringa in vid tex sjukdom eller annat förhinder. Körning till matcher har ju aldrig varit något problem så där anser vi inte att vi behöver någon ansvarig för.
Följande positioner ska tillsättas:
Lagledare: Simon och Christin Bjurling
Tränarresurs måndag: Katja Kindgren
Tränarresurs onsdag: Anders Kallin
Tränarresurs torsdag: Tom Hedberg
Vikarierande tränarresurs (2-3 st): Tobias Lunden, Annika Lindmark, Andreas Lindmark (måndagar)
Ekonomiansvarig: Annika Lindmark
Säljansvarig: Anneli Norin, Tove Lunden
Kiosk/event/schemaansvarig: Anneli Norin, Tobias Lunden, Klas Hörlin
Skridskoslipare: Tobias Lunden, Andreas Lindmark, Tom Hedberg, Anders Kallin, Katja Kindgren, Klas Hörlin
Skriv nedan i kommentarerna vad du kan hjälpa till med så uppdateras nyheten efterhand. Om man undrar vad rollen innebär så är det bara att höra av er till Annika, 0708-589936.
Detta ska vara klart senast söndag kväll (3/9) för att kunna visa ÖSK U att vi har en fungerande föräldragrupp som de kan presentera vid fortsatta möten om ledarfrågan.
Meddela även gärna om ert barn inte ska fortsätta med bandyn. Det är bra om vi vet inför nästa ledarmöte hur många det kommer vara i truppen.
Mvh
Föräldrarna som var på mötet via Annika
Träning | 26 dec, 19:30 |
Träning | 27 dec, 17:00 |
Bollkastning A - laget match | 29 dec, 14:00 |
Träning | 30 dec, 18:15 |
Träning | 2 jan, 19:30 |
Kan hjälpa till som tränarresurs, men kanske inte varje vecka. Vi pratade om att kunna anmäla oss till olika tillfällen, har svårt att låsa upp till en viss dag hela säsongen.
RapporteraRapportera
Men du kan skriva mig på onsdagar om du vill ha ett namn på pappret så löser vi det under säsongen.
RapporteraRapportera
Jag kan också vara med som tränarresurs, jag kan dock inte på grund av jobb boka en viss fast dag varje vecka.
RapporteraRapportera
Jag kan hjälpa som tränarresurs på torsdagar från oktober.
RapporteraRapportera
Annika du kan skriva upp mig som kiosk/schemansvarig (jag är van 😆).
RapporteraRapportera
Jg kan såklart också hjälpa till att låsa upp dörrar och lämna ut tröjor men jag åker inte ut på isen. Vi hjälps åt!
RapporteraRapportera
Jag kan hoppa in som vik tränare om det skulle krisa. Sedan kan jag lära mig slipen för skridskor. Vi (Tove) kan även hjälpa till med att styra upp kiosken med inköp och schema mm
RapporteraRapportera
Fint att det börjar fyllas upp.
RapporteraDet gör ju inget att man är minst två vad gäller försäljning så är det någon som vill hjälpa Anneli är det nog uppskattat.
Vi kommer dessutom behöva dra igång en försäljning ganska omgående så kom gärna med idéer. (Vet att det är några i laget som säljer New Body med andra lag just nu så kanske inte just det)
Ullmax brukar vara bra att köra som försäljning under en höst med tanke på att det är mycket kläder för vintermånaderna.
Rapportera
Jag kan även hjälpa Anneli med försäljningen
RapporteraRapportera
Jag kan absolut hjälpa till med försäljning eller kiosk också eller vad som behövs. Men ska vi slås ihop med 09/10 så vet jag inte om Vincent hamnar mer med dom mindre och om han ska vara kvar. Men sätt upp mig på nått 😊
RapporteraRapportera
Bra du tog upp skridskoslipningen Tobbe, den hade jag glömt. Det får gärna flera lära sig så att vi blir några stycken som lär sig det. Utbildning kommer.
RapporteraRapportera
Jag går gärna en kurs för skridskoslipning
RapporteraRapportera
Förslag försäljning: plastpåsar (vinst 48kr/paket) ljus (vinst 60kr/paket) kryddor (vinst 45kr/paket). Några önskningar? Sen tänker jag att det vore toppen om vi kan stå på Marieberg och sälja bingolotter i år? Jag står hellre där 1 dag så slipper vi sälja privat. Vet du Annika hur man anmäler sig till det?
RapporteraRapportera
Skriv upp mig på skridskoslip också
RapporteraRapportera
Gällande försäljning så tror jag på plastpåsar eller parmesanost typ, sånt som går åt. Chips och kläder säljer ju typ alla andra lag just nu 😂
RapporteraRapportera
Jag vill också lära mig slipa😊
RapporteraRapportera
Jag har gått sliparkurs, så det kan jag hjälpa till med. Kan även hjälpa till med Kiosk/event/schemaansvarig
RapporteraRapportera
Hejsan! Ivar kommer tyvärr inte att fortsätta med bandyn i år.
RapporteraMed vänliga hälsningar
Elin, Ivars mamma
Rapportera