FÖRBEREDLESER
Kom i god tid för att iordningställa kiosken (särskilt om er match är först ut i hallen) samt ta gärna med en hembakad kaka för försäljning.
Kiosk Hyssna: Mer detaljer om kioskverksamheten finns i en funktionärspärm på plats.
Kiosk Arenan: Kioskvagn mm finns nu i "receptionen" till vänster i huvudentrén. OBS! Använd ej hissen, eller dörr till hiss, på helger (larm)
UNDER MATCH
Om det tar slut i kiosken ska kioskansvarig kontaktas innan ev. kompletterande inköp görs. Ring och stäm av.
HANTERING AV PENGAR
Vi ser helst att all betalning sker med Swish, var noggranna med att stämma av att betalningarna verkligen utförs. En mindre växelkassa finns för ev. Swish-stopp, barn med kontanter o.s.v. Denna kassa töms regelbundet. Efter avslutad kioskdag, notera hur mycket pengar som ligger i kassan i listan kallad ”Kiosk – Kassabok” som finns i kioskpärmen (Hyssna), signera med namn. Inga utbetalningar till domare etc. sker via kioskkassan. Inte heller skall några matchprotokoll samlas in.
EFTER SISTA MATCH
Ha inte för bråttom att plocka bort kiosken efter sistan match, kanske behöver våra egna spelare eller motståndarlaget fylla på depåerna efter en hård match? När det sedan är dags, plocka undan allt kioskrelaterat. Lämna allt i gott skick.
• Diska av använt material.
• Torka av bord och kioskvagn, ställ upp stolarna i cafeterian.
• Inget förutom kylvaror som korv/toast/mjölk får lämnas kvar i pentryt (Hyssna).
• Pant samlas ihop och ställs i träskåp/förråd.
• Se till att det inte ligger skräp kvar.
• Räkna kioskkassan och notera i kassabok.
Kioskansvariga
Arenahallen: Rakel Martinsson, 070-957 57 47
Hyssnahallen: Carl Kalvans, 073-313 31 59