Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF Mölndal Hockey
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF Mölndal Hockey.
IF Mölndal Hockey
Följ oss för uppdateringar
Hej alla medlemmar,
Vi vill uppdatera er om de tekniska problem vi har haft med sändningarna från Åby Ishall via Svensk Hockey TV och vad som har gjorts för att lösa dessa problem.
Vad har varit problemet?
Under säsongsstarten har vi tyvärr haft flera störningar som påverkat möjligheten att sända våra matcher via Svensk Hockey TV. Problemen har inträffat vid olika tidpunkter och oberoende av varandra, vilket har försvårat felsökningen.
De har varit av varierande karaktär:
Strömavbrott och automatiska återstarter: Systemet som Svensk Hockey TV använder sig av har inte kunnat starta om automatiskt efter strömavbrott, vilket gjorde att sändningarna blev avbrutna tills systemet återstartades manuellt.
Nätverksproblem: Ursprungligen anslöts Svensk Hockey TVs utrustning via ett mobilt abonnemang då säkerhetsskäl hindrade oss från att använda kommunens nätverk. Tyvärr avslutade Svensk Hockey TV detta abonnemang tidigare i år utan att vi informerades, vilket ledde till avbrott. Vi har även använt privata lösningar som tillfällig åtgärd, men även dessa stötte på hinder.
Hårdvaruproblem: Tester visade att servern som används för sändningarna stänger av sig själv efter cirka 20 minuter, vilket har krävt manuell omstart för att kunna återuppta sändningen. Detta problem har påverkat flera av våra matcher.
Vad har vi gjort för att lösa detta?
Vi har vidtagit flera åtgärder för att försöka lösa problemen:
Installation av ny router:
En ny router med ett 3-abonnemang installerades för att få till en mer stabil nätverksanslutning.
Teknisk support på plats:
Just nu, fredag kl. 15:00, är tekniker från Svensk Hockey TV på plats i Åby Ishall för att felsöka de kvarstående problemen med hårdvaran. De arbetar med att installera ny utrustning, inklusive kablar och dator, för att försöka säkerställa en stabil drift framöver. Vi väntar fortfarande på att få bekräftat om detta kommer att lösa alla problem, men vi hoppas att deras insats idag ska leda till en varaktig förbättring.
Dialog med kommunen och Svensk Hockey TV:
Vi har haft en nära dialog med både Mölndal Kommun och Svensk Hockey TV för att försöka lösa eventuella problem med nätverksanslutningen i hallen och för att få bättre stöd från deras support.
Lösningen framåt
Vi har fått försäkringar om att problemen med hårdvaran ska kunna lösas, och vi hoppas att de åtgärder som har gjorts nu ska leda till stabila sändningar resten av säsongen.
Vi beklagar verkligen de problem och den frustration som ni som tittare har upplevt hittills, och vi hoppas att dessa åtgärder nu ska leda till stabila sändningar framöver.
Har ni fler frågor eller synpunkter, tveka inte att kontakta Niclas Hofsten som ansvarar för detta.
Tack för ert tålamod!
U16 Halvårsavstämning TK | 26 nov, 16:00 |
Team 13 (U12) Träning | 26 nov, 16:00 |
Team 14 (U11) Träning | 26 nov, 16:00 |
Tjejhockey Träning | 26 nov, 17:00 |
Team 15 (U10) Cafébemanning - fam Christiansen | 26 nov, 17:00 |
Tack Niclas och Andreas! Veg att ni dragit och har slitit med detta. Håller tummarna att det blir löst nu 🙏👍
RapporteraRapportera