Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lunden ÖBK Forum
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lunden ÖBK Forum.
Forum
Följ oss för uppdateringar
Hej alla ledare och tack för ett trevligt och givande möte!
Nedan nämns några av punkterna som vi diskuterade (och tänkte prata om men inte hann) under mötet som en liten summering.
• Fotbollsutvecklingsplanen 2025 med Claes Berglund
Kommer inledningsvis prioritera de yngre lagen men man är välkommen att höra av sig (maila helst) även från andra årskullar. Kommer också vara med och utforma rutiner för hur uppstart av ny lag (kullar) ska göras.
• Spelarutbildningsplanen är nu publicerad på denna sida Ledare => Forum (under dokument)
Denna skall utvecklas under året tillsammans med alla ledare.
• Spelformsansvariga/kontaktpersoner som hittas i detta Forum under kontakt.
3 v 3: Wivica Dohsé
5 v 5: Robert Gillmor
7 v 7: Igor Simunovic
9 v 9: Richard Ekholm
11 v 11: Vesna Milicic & Lotta Sundberg
Futsal: Richard Ekholm
• Lunden ÖBK-dagen:
Hur kan vi göra dagen ännu bättre? Förslag på upplägg m.m., maila idéer och förslag till Vesna. Om behovet uppstår skapas en arbetsgrupp.
• Föreningsdomare
I första hand alltid försöka anlita våra egna killar till matcherna, 20 st. nya är inom kort under utbildning.
Vi ser över om vi kan förbättra bokningsrutinerna, införskaffar västar och tidtagarur till domarna. (Plan ses över om att införa matchvärdar som stöd för föreningsdomare.)
• Hjärtstartare
Det finns en uppsatt på väggen innanför ingången till Lundenhuset. Har man använt den meddela någon i styrelsen.
• Material och gemensamma utrymmen
Efter avslutad träning/match se till att materialet (bollar, koner m.m.) kommer tillbaka till sin plats (västar sorterade efter storlek). Kontrollera så kranar inte står och rinner i omklädningsrummen/toalett (och hålls rent/upplockat). Glöm inte att släcka och låsa klubbhuset.
• Vaktmästeri
Ledare/föräldragrupper behöver få ut till föräldrarna att det är en viktig uppgift som ger en stor inkomst till föreningen, dvs alla.
• Plantilldelning
Egon kallar så snart som möjligt till möte.
Planfördelningsschema sätts därefter upp på anslagstavlan i Lundenhuset.
• Tvätt av matchtröjor P18 – U17
Beslut har tagits att lagen/spelare själva skall ansvara och ombesörja tvätt. Varje lag skall meddela Egon hur de önskar fördela denna uppgift.
• Domarkostnader för träningsmatcher på hemmaplan
Kolla med motståndarlaget om ni kan dela på kostnaden för domare (fr P12 – A-lag).
Kostnaderna ses över för att inte skena iväg.
• Information angående avbokning för plan/hall samt kostnader för matchändringar.
Måste göras i god tid för att undvika onödiga extra extra kostnader för föreningen.
Kostnaderna ses över för att inte skena iväg.
• Dokumentation med riktlinjer för klubben
Föreningens stadgar, policydokument m.m. ligger högt på styrelsen prioriteringslista.
Vi kommer jobba på detta under året för att publicera på hemsidan.
• SISU föreläsningar/utbildningar
Kommer läggas upp i Forumet men uppmanar till att man själv besöker sidan för att se allt som erbjuds.
https://www.rfsisu.se/distrikt/vastra-gotaland/utbildning-folkbildning/sok-utbildning
Rapportering skall framöver ske under varje lags sida som övig aktivitet, med närvaro (tydligare info kommer inom kort). Frågor, hör av er till Vesna.
• Bokning av klubbhusen i Laget.se
Se sidan Ledare => Klubbhus för mera info
• Information gällande föreningens investering VEO Cam 3.
Under kommande vecka publiceras en användarmanual för att filma och analysera matcher. Bokningsrutiner vilka årskullar, som initialt har tillgång, detta beror på antal licenser som kan erbjudas.
Datum för gemensam introduktion på plats i klubbhus presenteras i veckan.
VEO ansvarig/kontaktperson – Igor Simunovic
Se sidan Ledare => Veo Kamera
• Sponsring (lag)
Maila in idéer till Robert och Vesna, om ni har, på hur ni vill att det ska gå till. Eventuellt skapa en grupp som kan ”brainstorma” fram ett bra förslag. I denna frågan behöver vi hjälp.
Befintliga sponsringspaket skall publiceras.
• Utdrag från belastningsregistret
Påminner om att alla ledare i Lunden ÖBK skall uppvisa utdrag från belastningsregistret varje år.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
• Medlemsavgift – Ledare (inkl Styrelse)
Alla ledare betalar en medlemsavgift på 275:- (har man betalat en familjemedlems avgift 2350:- så ingår ledaren i den).
Mvh / Ungdomssektionen/Styrelsen/Kansli
Inga kommande aktiviteter
![]() |
Medlemsavgifter 2025 |
28 feb | Årsmöte |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera