• Säsongsplanering inför 23/24

    Vi ledare i team-11 Ludvika och Smedjebacken har nu haft en avstämning om hur vi på bästa sätt kan hjälpas åt under kommande säsong när vi ska gå upp på helplansmatcher. Under spelarinventeringen så kan vi se att Ludvika är 14st. spelare och Smedjebacken 10st. Detta gör att vi på något sätt måste slå ihop lagen för att bli ett helt helplanslag. Ledarnas förslag är att vi förlägger träningarna för kommande säsong i Smedjebacken. Varför? Tillgängligheten med istider är betydligt bättre i Smedjebackens ishall. Genom detta tror vi att vi kan få till bättre och effektivare träningar. Större ytor och möjligheter med förråd runt laget. Vi är väl medvetna om att en flytt för ludvikaspelarna till Smedjebacken ökar risken för att vi tappar spelare. Vilket skulle vara extremt tråkigt. Det risktagandet skulle som ni förstår bli lika åt andra hållet om vi skulle flyttat till Ludvika. Då vi kommer ha förråd i Smedjebacken, så ser vi stora möjligheter till samåkning, då man får plats med 4 barn i en och samma bil utan hockeybackar. Vid delat lag så ser arbetsfördelningen ut som följer: Spelaren betalar sin spelaravgift i föreningen som man är skriven i. Även de gemensamma lotterier (bingolotter) osv görs i sin förening, Det som skiljer är att kioskdriften bedrivs i den föreningen där laget spelar. I detta fall kommer Ludvikaspelarnas föräldrar ha kiosktjänstgöring och övrigt engangemang på matcher i Smedjebacken, men sälja föreningens lotter och övrigt för Ludvika Hockey. Vi hoppas att alla spelare vill forstätta spela under nästkommande år och vi kommer jobba hårt för att få till ett starkt lag med bra teamkänsla under året. Utgångspunken är att vi förhoppningsvis skall kunna hålla till i Ludvika under säsongen 24/25. Men detta kommer vi att utvärdera efter säsongen och då ta beslut om. MVH Ledarna för Team-11 Smedjebacken/Ludvika Team -11 16 maj 2023 0kommentarer
  • Viktig information

    På fredag 18/8 kl 17.00 är det dags för säsongens första träning på is i Smedjebacken. De som har grejer kvar i vårt gamla förråd i Ludvika måste hämta dem innan första träningen, kontakta Andreas 073 815 68 68 eller Marcus 073 040 77 80 så bestämmer vi en tid när ni kan hämta dem. Inom kort kommer samtlig Ludvikaspelare läggas in på Smedjebacken HC U13 på Laget.se och information såsom träningstider och kallelser till match eller andra aktiviteter kommer skötas därifrån. Ni kommer fortfarande tillhöra Ludvika Hockey och få fakturan för spelaravgift från Ludvika. Hälsningar Andreas Team -11 10 aug 2023 0kommentarer
  • Säsongsavslutning 5 april 18:00

    Här kommer en inbjudan till säsongsavslutningen i Folkets hus. Anmäl till mig ev. deltagande enligt nedan. Utöver det så måste två föräldrar från vårt lag hjälpa till i Folkets hus med fikat. Samling där 17:00. Anmäl till mig vilka som kan tänka sig att delta. Hej alla hockeyentusiaster, Ludvika Hockey vill bjuda in er spelare, föräldrar, ledare och andra för föreningen viktiga nyckelpersoner för en gemensam avslutning av säsongen 2022/2023. Ni är varmt välkomna till Ludvika Folkets Hus onsdagen den 5 april kl 18 där det blir gemensam fika och prisutdelning. Anmäl er till till eran lagledare om ni kan delta på avslutningen. Vänligen meddela samtidigt om ni vill ha kaffe/te alternativt saft, samt om det finns några allergier. Vi önskar svar senast söndagen den 2 april. Väl mött och vi hoppas att ni alla vill delta i den gemensamma avslutningen. Ludvika Hockey Team -11 26 mar 2023 8kommentarer
  • Priser till puckkastning/lotter

    Här kommer en påminnelse om att det är mycket uppskattat om man kan se över möjligheter med ev gåva/sponsrings priser från företag/arbetsplatser till priser för puckkastning/lotter och eller ta med ett eget pris. Priserna kan bestå i allt från något litet till något större, dessa priser ska sedan tas med till onsdagens träning då översyn av priser kommer ske och ev beslut tas om det finns behov av att göra inköp av priser för att kunna ha puckkastning och lotteriförsäljningen. Nu hjälps vi alla åts och försöker samla in priser till cupen 🙏🎉 Team -11 24 mar 2023 0kommentarer
  • Planering cup 1/4

    Hej! Efter föräldramötet i onsdags så var vi överens om att vi behöver fylla följande funktioner. Flera av dem har vi redan intresserade till men skriv gärna om det är något särskilt ni vill ha hand om eller om vi kan placera ut er. Sekretariatet (bra om vi kan rotera någon gång under dagen, vi kommer behöva bemanna dessa funktioner nästa säsong när vi skall börja spela helplansmatcher) - Klocka - Speaker - Skotträknare/utvisningsbås - Cup online - Lotteri - Puckkastning - Grillning (vi behöver även en eller två grillar helst gasolgrill) Det är två pass 11-14, 16-19 - Slipning (Rickard L) - Kassa, Swisch (Anna H) - Skyltar till omklädningsrum (Hans-Erik) Mat och leverans av denna sköts av Elina, Therese B, Sara H Medaljer och pokaler beställs av Andreas. Elina eller Hans-Erik hämtar i Borlänge Cupansvariga under dagen Daniel A, Hans-Erik B Nytt föräldramöte på onsdag 29/4 18:00 då gör vi klart allt så till dess vill vi ha intresserade på alla ovanstående punkter. Team -11 24 mar 2023 12kommentarer
  • Visa fler nyheter