Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lillpite IF F-12/13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lillpite IF F-12/13.
F-12/13
Följ oss för uppdateringar
Lillpites handbollsektion består i dagsläget utav en person. Sektionen skulle behöva ytterligare 3-4 personer som hjälper till med det arbete som ska göras och tillsammans i sektionen leda och utveckla handbollen i föreningen. Vi har därför i ett föreningsmöte beslutat att vi ska få in en representant från varje ungdomslag i sektionen. Arbetet är inte särskilt betungande, speciellt inte om man är flera. Vi får komma ihåg att vi gör det för att våra barn och ungdomar ska få så bra möjligheter som möjligt för att utöva handboll.
Så - intresseanmälningar tas upp här nedan i kommentarsfältet. Tack på förhand.
Här nedan följer ett urklipp som visar ungefär vilka arbetsuppgifter det rör sig om.
Mvh Thomas
---------------------------------------------------------------------
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Handbollssektionens arbetsuppgifter att fördela.
• Försäljning av bingolotter. Kring November är det dags för alla lag att sälja bingolotter åt föreningen. Brukar vara 10 st per spelare. Ordförande Åke meddelar handbollssektionen när bingolotterna kommit sen ska det fördelas ut på alla lag. Ansvarig meddelare ledarna för lagen att bingolotter finns att hämta hos Åke. Den ansvarige ser till att en från varje lag får in den sammanlagda summan för lagets lotter senast 23 December sen ska det swishas till Lillpite förening, märkt med lagets namn.
• Kontakt med Lotta på kultur och fritid. Meddelar Lotta efter säsongens slut vilka preliminära tider lagen vill träna på kommande säsong. Ledarmöte krävs innan. Kommunicera med ledarna under säsongen när de ej tränar för att meddela Lotta så inte lagen behöver betala hallhyra i onödan. Detta kan även tränarna själva göra.
• Kassör HSK. Ser till att, genom Lotta, på föreningsservice, samt ledare ha kontroll på ekonomin ock bokför intäkter och utgifter.
• Uppstart av handbollslag. Ansvarig att se till att det blir av åka ut till olika förskolorna för att få barn intresserade att spela handboll för LIF. Styra upp med ansvariga pedagoger vilka tider och dagar som passar. De som åker ut bestäms av sektionen om inte namn redan finns.
• PSG pass samordnare. Meddelar ledarna att de vill ha x antal namn till arbetspassen i Hortlaxmatsal under PSG. Fotbollen och handbollen delar på pass under ,fre,lör,sön. Samordna och sätt ihop ett schema, finns en mall.
• Fördelning av lokstöd. Det kommunala aktivitetsstödet går till föreningen. Det statliga ska delas upp på föreningens lag utifrån närvarostatistik från idrott online. Fördelningen bör göras i ett exel program. Detta kan göras i samarbete med mig.
• Idrott online. Här görs lokansökan, ansökan för idrottsmedel, medlemsregister för aktiva spelare, registrerar utdrag från polisregistret. Jenny ansvarar för detta.
• Domaransvarig. Föreningen har ingen domaransvarig, vid frågor är det Jenny. Detta är dock något vi bör se över och kolla upp om en ansvarig för domarfrågor.
Detta är en kortare beskrivning på arbetsuppgifter och åtaganden handbollssektionen ansvarar för. Det finns erfarenhet och mallar för detta så inget är nytt. Men vill samtidigt att vi tillsammans lyfter nya arbetssätt som underlättar!
Träning | 6 feb, 18:00 |
Träning | 10 feb, 19:00 |
Träning | 13 feb, 18:00 |
Seriesammandrag BODEN | 15 feb, 08:30 |
Bodens BK HF 2 (borta) | 15 feb, 10:30 |
Jag kan vara med.
RapporteraRapportera
Hejja Micke
RapporteraRapportera