Lappland SoccerCup
Snart dags för vår andra cuphelg! Vi samlas i Lycksele, Tannens IP, kl 11:00. Vi åker enligt följande: Sinnica: Julina, Lowa, Alina, Alice A Linda: Novali, Kelly Maria: Jennie, Agnes, Alice M Ester och Lykke åker själva. De som åker swishar 150 kr till chauffören. Lunch serveras på fredag från 11:15 och vi siktar på att äta direkt. Därefter byter vi om till match och första match spelas 12:50. När den är klar packar vi in oss i sovsalen. På lördag har vi mycket fri tid mellan matcherna och om det är bra väder kan bad bli aktuellt. På hemsidan https://www.cupmate.nu/cup/lappland-soccer-cup finns mer information om ni vill läsa. Pojklaget är också med och inga av våra matcher krockar. Våra matcher 28/6 12.50 Ersmarks IK (H) (Röd) 28/6 17.50 Domsjö IF svart (H) (Blå/svart) 29/6 08.50 Betsele IF (B) (Röd) 29/6 20.40 Orrvikens IK (H) (Blå vit) 30/6 09.40 Lira BK Blå (B) (Gul) Pojklagets matchtider: 28/6 16.10 och 21:10 78 29/6 12.10 och 19:00 30/6 08.50 Packlista: Fotbollsskor och benskydd Klubbkläder Regnkläder Luftmadrass (max 200X90 cm) Täcke och kudde, eller sovsäck Kläder och hygienartiklar efter eget önskemål Medicin vid behov Badkläder Hör av er om ni har frågor!
Långsele AIF F-11/12 (div 4 & 5)
20 jun 2024
0kommentarer
HUDIK CUP
Det närmar sig vår första cuphelg och här kommer lite information: 14/6: Avresa från Kuben, Långsele 12:30, incheckning får ske från 15:00 och vi ska bo på Bromangymnasiet. Vi åker enligt följande: Hanna: Hilma, Avery, Lilly, Alva Jennie: Agnes, Alice, Alina, Alice Daniel: Linnea, Fatema, Rotinda, Novali Maria och Lowa ansluter senare. Alla har betalat för resan och jag har swishat ut bensinpengarna till chaufförerna. Middag serveras kl 17:00 och alla måltider serveras på den skola vi bor på. Fredag Middag: Kyckling/Ört- gryta med ris Lördag Lunch : Korvstroganoff (gjord på kycklingkorv) med ris Lördag Middag: Pasta med köttfärssås Söndag Lunch: Köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt Vi har första match på fredag 19:30. Mellan boendet och planerna går det bussar. På lördag spelar vi tre matcher och på söndag är det slutspel. Slutspelet börjar med kvartsfinal och om man går vidare blir det semifinal och slutligen final, så en till tre matcher på söndag. Ju längre vi tar oss i turneringen desto senare blir det på söndag. Packlista: Fotbollsskor och benskydd Klubbkläder Regnjacka Luftmadrass (max 200X90 cm) Täcke och kudde, eller sovsäck Kläder och hygienartiklar efter eget önskemål Medicin vid behov Det är viktigt att alla tänker på att packa så lätt som möjligt. Bättre med mjuka bagar än hårda resväskor. Cupen tar inte emot kontanter. Hör av er om ni har frågor!
Långsele AIF F-11/12 (div 4 & 5)
5 jun 2024
0kommentarer
Från föräldramötet 240507
Träningar: Vi tränar måndagar och torsdagar 18:30-19:45 och startar förhoppningsvis ute måndag 11/5. På torsdagar 18:00-19:00 är det träning för målvakterna tillsammans med pojklaget och under ledning av Ola Wiodahl. Hoppas på bättre träningsnärvaro än under den senaste månaden! Alla bör ha fått faktura på mejlen på medlems- och träningsavgiften. Vi har två lag, div 4 och div 5. Till laget i div 4 får vi låna spelare av Ruif om det behövs. I appen "Min fotboll" kan man följa de lag man vill och det ger en bra översikt. Vi behöver hjälpas åt med kiosk/matchvärd/linjemän på hemma matcher och till bortamatcher behöver vi hjälpas åt med skjuts. De som åker betalar en bränsleslant till chauffören. Bifogar en bild med de matcher vi ska spela under sommaren, de med tider är bokade. De gula är hemmamatcher och de blå är borta. Vi ska för föreningen sälja SERLA toa- och hushållspapper. Toabalarna kostar 270 kr och hushållsbalarna 250 kr. Ni säljer fram till 25/5 och meddelar oss ledare antal sålda balar. Minst fem balar ska alla sälja. Pappret levereras sedan till Faxängen i början av juni och ni hämtar samt fördelar ut till kunderna. Kunderna betalar i samband med leverans och vi ledare samlar ihop pengarna och betalar till föreningen. Den 25/5 kl 9:00 ska laget fotograferas. Alla behöver godkänna detta via den blankett som delades ut på föräldramötet. Ni väljer själva om ni vill få hem bilder för påseende eller inte. Om man väljer bilder hem för påseende får man skicka tillbaka utan att köpa men det står inte vem som står för fraktkostnaden. Men klubben vill gärna ha en "klubbkatalog" och då behöver alla skriva på och kryssa för minst "Nej, jag önskar inte få hem bilder för påseende". Klubbkläderna är beställda och ska komma på fredag. Cuper: 14-16/6 Hudiksvall, för 2010-2012, kostnad 1250 kr/spelare Vi behöver två föräldrar som kan köra ner på fredag kring 12:00. Daniel K har möjlighet att hjälpa till. Vi pratade också om att kunna låna en minibuss. På vägen hem behöer vi en förälder som hämtar. Vi hoppas att detta ska gå att lösa. Även här betalar de som åker en slant till chauffören. Senast 12/5 måste deltagande spelare betala 550 kr till 0706643008. Barn i behov av specialkost måste meddela det senast 12/5. Mer information om detta kommer längre fram. 28-30/6 Lycksele, för 2012-2013, kostnad 900 kr/spelare. Vi tror att vi ledare som åker kan få med oss alla spelare, en slant betalas till chauffören. Denna cup ska vara betald senast 30/5, mer info om det kommer. Vi saknar ca 5000 kr för att kunna finansiera cupen och vi tar därför gemensamt beslutet att vi ska sälja kakor, alla måste sälja 10 burkar var, säljer man mer får man det till att finansiera sin egen avgift. Sinnica har beställt säljmaterial och det kommer om några dagar. Junselelägret 2024: På ÅFF:s hemsida finns information om och länk till anmälan. Det är ett breddläger öppet för alla födda 2010 och 2011. Det kostar 2200 kr per spelare men ett litet bidrag från klubben kan bli aktuellt. Föräldrar anmäler själva sina barn och meddelar oss. Klubben faktureras kostnaden och alla som deltar ska betala klubben. Senast 7/6 ska det anmälas dit. Hoppas allt kom med nu! Nu välkomnar vi en ny rolig fotbollssäsong! Mvh Ledarna
Långsele AIF F-11/12 (div 4 & 5)
7 maj 2024
0kommentarer
Info inför cupen!
Hej! Här kommer lite information om cupen: Den spelas i Matfors, alla sex planer är inom samma område. Vi bor på skola, ca 1 km från planerna. Vi har ett lag i F11 (2012/2013) och ett lag i F12 (2010/2011). Även pojkarna i Laif är med. Matcherna är 2 x 15 min, inget slutspel eller segrare men ett Fair-play pris delas ut i varje årskull. T-shirt och medalj får deltagarna efter cupen. Det ingår frukost (på skolan), lunch och middag (i tält på cupområdet). Packlista: -Luftmadrass och gärna pump. -Täcke, kudde och sängkläder, eller sovsäck. -Har man en filt eller ett lakan under madrassen skyddar man den mot skador och den låter mindre. -Fotbollsskor, benskydd och vattenflaska. -Duschgrejer och hygienartiklar, handduk och ombyten -Badkläder (vet inte om det går att bada men det tar liten plats) -Extra energi, tex frukt, bars eller kex.(Det finns en affär i närheten) Att diskutera med sina barn innan cupen: -Efter dagens sista match är det okej med godis eller snacks men under dagen tycker vi att måltiderna är den viktigaste energikällan. Självklart får man fylla på med snabb energi om man känner att det behövs men inte istället för mat. Inga nötter är tillåtna pga allergier. -Vi tänker på att alla har någon att vara med och inte lämnas ensam, ser vi att någon är ensam bjuder vi in den personen, det är allas ansvar. -Vi ledare bestämmer på plats vilka tider som gäller för sängdags, detta utifrån de behov vi känner att laget har och de regler som råder på anläggningen. -Alla måste duscha, åtminstone kroppen, varje dag. Tycker man att det känns jobbigt får man berätta det för ledarna så försöker vi hitta en lösning. -Vi siktar på att umgås med varandra istället för med mobilerna och sprider inte bilder/filmer utan kompisarnas kännedom och tillåtelse. Tider: 30/6 9:30 Samling Kuben (om inte annat avtalas) Ca 11:30 lunch, korvstroganoff och ris 13:10 F12 (10/11) match 1 Incheckning på skolan/Vilostund Ca 16:30 middag, pasta och köttfärssås 18:20 F12 match 2 19:40 F11 (12/13) match 1 Dusch, påfyllnad av energi och läggdags. 1/7 8:00 Frukost 9:50 F12 match 3, F11 match 2 Ca 11:30 Lunch, kyckling med curry och ris 14:30 F11 match 3 Ca 16:30 middag, sprödbakad fisk med potatis och kall sås 18:20 F11 match 4 18:30 F12 match 4 Dusch, påfyllnad av energi, umgänge och läggdags. 2/7 7:30 Frukost 9:30 F12 match 5 11:10 F12 match 6 11:50 F11 match 5 Ca 12:30 Lunch, pasta med sås Slutstäd och hemfärd Spelschema: F 11 Hemmalag Bortalag Tid Plan Lucksta IF Långsele AIF 30/06 19:40 7 mot 7 Sandbäckens Rör Heffnersklubbans Långsele AIF 01/07 09:50 Meca, Vattjoms bilcenter Matfors IF Långsele AIF 01/07 13:50 Rotab Långsele AIF Sundsvalls DFF 01/07 18:20 7 mot 7 Sandbäckens Rör Härnösands SK Långsele AIF 02/07 11:50 Meca, Vattjoms bilcenter F12 Sundsvalls FF 1 Långsele AIF 30/06 13:10 Folkan Matfors Långsele AIF Njurunda IK 1 30/06 18:20 7 mot 7 Sandbäckens Rör Matfors IF Långsele AIF 01/07 09:50 Folkan Matfors Långsele AIF Söråkers FF 01/07 18:30 Meca, Vattjoms bilcenter Långsele AIF IFK Timrå 2 02/07 09:10 Rotab Remsle UIF 1 Långsele AIF 02/07 11:10 Frendo P12 Långsele AIF Ånge IF 30/06 14:30 Folkan Matfors Långsele AIF Njurunda SK 30/06 19:10 Rotab IFK Timrå 1 Långsele AIF 01/07 09:10 Meca, Vattjoms bilcenter Alnö IF P12 Röd Långsele AIF 01/07 16:30 Rotab Matfors IF Långsele AIF 02/07 10:30 Rotab
Långsele AIF F-11/12 (div 4 & 5)
22 jun 2023
0kommentarer
Fotbollsskola i Långsele!
Välkommen! Vi i Långsele AIF arrangerar Fotbollsskolan- Lira Blågult, och här kan du hitta information om vår aktuella fotbollsskola och hur man anmäler sitt barn. Vi välkomnar alla pojkar och flickor mellan 6 år till 13 år att vara med. Lördagen den 17/6 kl. 9.30- 15.30 Söndagen den 18/6 kl 9.30-15.30 Föreningen bjuder på lunch båda dagarna, men barnen får gärna ta med en frukt eller ett lättare mellanmål om de behöver. Ev allergier meddelas när ni anmäler er Vattenflaska, Tröja och fotboll ingår i avgiften. Kostnad 550:- Sista anmälningsdag är 17 maj. Anmälan via länken: https://start.landslagetsfotbollsskola.se/sv/show_club/10693-langsele-aif Hoppas vi ses! MVH Långsele AIF Psst! Sista dagen kan det bli lite blött (för de barn som vill), så ta med ombyte! Ansvarig: Emma Uhlander 070-8855885 Sandra Berglund 076-8066912 (Skicka gärna sms med era frågor) Vi ses i sommar!
Långsele AIF F-11/12 (div 4 & 5)
2 maj 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter