Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lockerud ledarsidan
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lockerud ledarsidan.
Ledarsidan
Följ oss för uppdateringar
Här kommer ett långt info så försök ha tålamod att läsa igenom hela texten. Har ni frågor så är ni välkommen till undertecknad.
Först och främst vill jag tacka er för insatsen i dessa aktioner för ekonomin. Det är ovärderligt i dessa tider hur alla ställer upp.
Ett extra tack till er som redovisar alla saker på ett tydligt sätt.
Fortsätt på samma bra sätt nu med "Uppesittarn". Redovisa den gärna så fort ni blir klara med er aktivitet ute i lagen så kommer vi med ett datum då allt ska vara helt klart i början på nästa år.
Tidigare i oktober gick vi ut med dessa föreningsinsatser som skulle hjälpa upp för de väntade VPC förlusterna.
# Toalettpappersförsäljning, ungefärlig tid blir i månadsskiftet januari-februari.
4 balar/spelare á 300 kr (varje bal 7 st. 9-pack/säck (63 rullar)
# Vidare kommer vi försöka hitta inkomstmöjligheter ex. Bomässan, Inventering av butiker etc. där vi kommer kunna behöva ställa upp som ”arbetskraft”.
Styrelsen har bestämt att vi stryker den stora pappersförsäljningen för varje spelare.
Dock har vi ca 150 säckar kvar av höstens föreningsbeställning och det innebär att vi kommer fördela ut den försäljningen på lagen då "lockdown" av Novab Arena gjort det väldigt svårt att sälja som planerat via matcher och Caféverksamhet som var tanken.
Styrelsens beslut är: Alla lag ska sälja X antal balar , vilket innebär att inga balar kommer att säljas senare i vår.
Vi kommer att fördela på det sätt att ca 50% av antalet spelare (följer antalet vi sett funnits med i lottförsäljning) blir lagens försäljning d.v.s. är man 20 spelare i laget så blir det 10 säckar a´ 300 kr. Är man 16 så blir det 8 osv. Skillnaden blir ju i de fallen att istället för 20 spelare x 4 (80) blir 10 . Det hoppas jag kommer kännas som en skön lättnad.
Här kommer vi involvera alla lag ner till födda13 i denna insatsen.
Hur man fördelar säckarna inom laget det tror jag ni löser. Men ett förslag är väl att de som inte tar papper får stå först i kön för ev. uppdrag som arbetskraft som vi nämnt som föreningsinsats under våren.
Kan vi inom lagen fixa till detta nu under en månad och redovisa den 12 januari så återkommer vi om logistiken i det hela snarast.
Meddela gärna detta ut i era respektive lag. Vi återkommer om ett mer exakt antal på varje lag inom kort.