Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kvicksunds SK P2016/2017
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kvicksunds SK P2016/2017.
P2016/2017
Följ oss för uppdateringar
Söndagen den 18 augusti bjuder alltså Södermanlands Fotbollsförbund in till sammandrag med sarg 3vs3 på Kvicksunds IP
Vi är arrangör, så allas hjälp behövs
Dagen börjar troligtvis för oss alla runt 0830 med matchstart ca 0930, lagen kommer delas upp i 2 grupper så en grupp med 2 av våra
Vår målsättning är att matcherna slutar ca 1600 och att vi har städat klart samt tagit hand om eventuellt överblivna varor klockan 1630.
Nu är det alltså ÅTERIGEN vår tur att tillsammans skapa något unikt, det bästa och trevligaste sammandraget för våra barn och de tillresta gäster. Vi ledare är övertygad om att vi har erfarenheten och vi är övertygade att vi kan
Alla skall känna att de längtar till grässammandragen i Kvicksund. Årets höjdpunkt för unga fotbollsspelare
Vi ledare önskar fokusera på laget under dagen och behöver hjälp med allt nedan. Eftersom detta sammandrag är lika som det vi fixade våras året så kommer alla behövas för att säkerställa ett lyckat event. Vi försöker som ett lag anpassa arbetsinsatserna så att alla kan se sina barns matcher.
Dagen flyter på ungefär såhär:
Ankomst:
Runt 0830 börjar de första lagen anlända Kvicksund, de behöver då bli anvisade en parkeringsplats.
Vi har två stycken parkeringsytor samt vid fullt hänvisar vi till skolan.
1. Mot Golfen: - Gruset vid konstgräset,
2. Mot KSK: - Parkeringen vid klubbstuga och A-planen
3. Tegelviken som vi måste nyttja så fort som våra platser på KSK är fulla
Lagen vill veta var de kan fylla på vatten och egentligen bara känna sig varmt välkomna.
De första ledarna vill säkert köpa sig en kaffe, men framförallt vill de fråga matchvärden/Parkeringsvärdar var de olika planerna finns och var de kan sätta upp sitt lagtält.
Vi kan informera dem om att de 4-planerna finns nedanför backen
De samt alla vi föräldrar har också fått informationen om spelschemat
”Inför Sammandrag i Kvicksund”.
Våra kioskteam är förberedda
Grillen är redan igång och det är klart i vår kiosk, schemat för det ambulerande alt kiosk 2 är klart och alla har ett leende trots att det nu börjar kännas att det blir många gäster idag., många hamburgare blir det
Trafiken flyter på utan krockar i den intensiva perioden mellan 0900-0930 samt mellan 1200-1300, matchvärdarna hjälper till där de första 45 minutrarna innan vi ser till att matcherna kommer igång samt några kommer få hjälpa till under tiden 1200-1300 för att säkerställa byten av bilar.
Vår kioskverksamhet går på högvarv och vi löser det galant genom att alla byter sina positioner på utsatt tid, alla handlar, äter hamburgare, korv, vegetariska alternativen mm. Vissa grejer tar slut och vi får kanske skicka någon att köpa mer. Vädret är fantastiskt och gästerna trivs ofta på grund av att vi stannar upp och pratar lite grann.
Matcherna rullar på de nervösa unga domarna får hjälp av våra matchvärdar både med att starta matcherna i rätt tid men även att se till att publiken hejar på sitt lag och håller sig på motsatt sida gentemot var ledarna befinner sig.
Trots att det är mycket att stå i så får vi i våra killar och tjejer mat hela tiden så deras ork och glädje är fantastisk fram till sista match. Alla hjälper ju till fram till att sista laget lämnat och idrottsplatsen är i snyggt skick igen
Uppgifter inför den 18 augusti samt under dagen
”Gula västar hämtas i Klubbhuset”
1. Inköp
Kontaktperson: Malin Adler, Jenny Sundin och Camilla Sjökvist
De säkerställer att vi har:
- Godis mm
- Dryck
- Hamburgare
- Korv
- Ketchup
- Senap
- Sallad mm
- Kol och t-sprit mm
Gruppen löser eventuella uppkomna inköp på dagen
När det gäller egna bak så är ju det oerhört uppskattat så anmäl gärna detta till Malin, Jenny och Camilla redan denna vecka så de kan koordinera och planera
2. Planer/Parkering/Matchvärdar
Kontaktperson: TBD med schemat
”Gula västar hämtas i Klubbhuset alla våra föräldrar bär väst”
- Ställ sargerna på plats
- Märk upp mål med nummer enlig skiss förbered
- Parkeringsvärd vid konstgräset samt vid KSK
- Matchvärdar enligt separat instruktion sedan tidigare
Vi hjälper domarna och eller lagen med:
- Starttider etc samt säkerställer att matcher startas i tid.
- Tar ansvar som vi har gentemot Södermanlands Fotbollsförbund.
- Alla föräldrar säkerställer genomläsning av utskick Rollen ”Matchvärd”
- Matchvärdarna kommer få ett schema så att man kan hjälpa lagen på plats.
3. Kiosk, grill samt ambulerande kiosk vid planerna
(Cafeterian i klubbhuset plus ambulerande försäljning vid planerna)
”Gula västar hämtas i Klubbhuset alla bär väst”
Kontaktperson: TBD
Försäljning, denna del är den mest individtunga. Säkerställ att vi har många här för avlastning, en effektiv hantering, bakning tror vi ni löser galant inom laget så kör. Detta gjorde Ni grymt på sammandraget i oktober.
8-10 föräldrar behövs nog minst för denna grupp, dessa kommer ha pass så att Ni föräldrar roterar runt på plats så det inte blir några få drar ett för tungt lass.
- Alla dukar upp kioskerna innan matchstart0930
- Vi bemannar kiosker och grill enligt respektive arbetslag observera att vi har gjort schema så att alla skall kunna se sina barn maximalt.
Byte av arbetslag kan ske fram till veckan innan då det kan bli ändringar i lagen beroende på vilket lag Ert barn spelar i.
- Schemat kräver också snabba byten mellan passen.
- Vi säkerställer att toaletterna i klubbhuset är rena och att papper fylls på.
- Vi gör rent och snyggt efter oss så att alla i klubben blir glada och att vi får fixa flera sammandrag
Alla föräldrar iordningsställer
tillsammans med laget området innan vi går hem.
/Ledarna
Träning | 9 jan, 18:00 |
Match Stallarholmen | 11 jan, 11:00 |
Match IK Viljan | 12 jan, 10:00 |
Träning | 13 jan, 17:00 |
Träning | 15 jan, 17:00 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera