Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KSK Ungdomsledarsidan
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KSK Ungdomsledarsidan.
Ungdomsledarsidan
Följ oss för uppdateringar
här kommer viktig information inför säsongen
Närvarorapportering 2021
Dubbelkolla så att ni har registerat alla era träningsaktiviteter för hösten 2021 i laget.se. Om något behöver kompletteras/korrigeras så måste det göras snarast eftersom närvaron i laget.se ligger till grund för våra statliga aktivitetsbidrag som skickas in via systemet i februari.
Ledarteam
Vi fortsätter att bygga ledarteam kring varje lag/åldersgrupp enligt beslut som togs 2021 dvs att varje lag ska ha ledarteam med följande roller/funktioner:
• spelarutbildare (ansvarar för fotbollsverksamheten och bygga ledarteamet)
• kontaktledare (den som föreningen har som kontaktyta kring administration, närvaroregistrering, bokningar med mera)
• föräldrakontakt (den som har kontakten internt i föreningen och utåt med föräldrar kring tex insatser som ska göras i föreningen)
Varje ledarteam ska ha minst en på varje roll och försök att undvika att samma person har flera roller. Spelarutbildare i respektive åldrsgrupp har oxå ett ansvar att bygga ledarteamet tillsammans med ungdomsansvarig.
Lista på Ledarteamen för 2022 finns under dokument. Spelarutbildarna har redan haft ett möte tillsammans med KSKs Fotbollsutvecklare Martin och PP. Kontaktledarna kommer ha möte 7 februari och Föräldrakontakterna 7 mars.
Kolla igenom listan via länken och återkoppla om något/någon ska justeras. Är något funktion vakant så försök att rekrytera/komplettera ert ledarteam så snart som möjligt.
Ledarträffar
Som jag skrev ovan kommer klubben att bjuda in till gemensamma träffar för de olika funktionerna i ledarteamen.
Men utöver det vill vi även att respektive ledarteam och även ffa spelarutbildarna inom de olika spelformerna genomför ett kontinuerliga ledarträffar fysiskt eller digitalt cirka var 3-4:e vecka för att planera, utvärdera och utveckla verksamheten. Dessa träffar redovisar ni på samma sätt som ni redovisar träningarna via laget.se men ni väljer övrig aktivitet och bockar ur LOK-stöd och registrerar närvaro bara på ledarna såklart. Har ni särskilda önskemål om vidareutbildning så kontakta Jonas eller kommentera nedan.
Spelarteori
På samma sätt vill vi att varje lag genomför minst tre spelarteoriträffar under våren och redovisar dessa på samma sätt, ni kan själva välja tema utifrån ert behov (laganda, kost, kompisskap, samarbete, spelidé, spelarpolicy eller annat). Till stöd och tips finns det hjälpmedel under dokument-spelarteori men ni kan oxå kontakta Jonas för tips eller vår kontakt på RF-SISU Sörmland Peter Tillqvist. Det är viktigt att dessa träffar för ledare och spelare redovisas då de dels redovisas som Folkbildning till RF-SISU men även visar för tex kommunen att vi inte "bara" spelar fotboll utan även jobbar med att utveckla individerna på flera sätt. Dessutom kommer träffarna bidra till ännu bättre verksamhet :-)
Avgifter
Medlemsavgifter kommer att skickas ut närmaste tiden så det är viktigt att ni har uppdaterat er trupp på laget.se eftersom medlemsfakturorna skickas ut via laget.se/billogram. Vi har redan skickat ut till seniorer och näst på tur är 13år upp till junior som skickas denna vecka. Nästa vecka skickar vi ut för 8-12år och bollkul 5-7år skickas först i april/maj. Information om avgifter 2022 finns under ledardokument
Träningskit ingår i avgiften - Omorganisering Intersport - Webshop
Pga att Intersport har omorganiserat sin klubbförsäljning så har vi nu en ny kontaktperson, Stefan Bergkvist, som utgår från Nyköping. Vi har även fått en egen webshop där KSK-kläder kan beställas, betalas via klarna och sedan hämtas upp i Katrineholmsbutiken. Men det kommer inte längre att vara möjligt att köpa KSK-kläder direkt i butiken i Katrineholm. Dock kommer det precis som tidigare år ingå kläder i deltagaravgiften - information om vad som ingår i olika åldrar finns i dokumentet om avgifter jag länkade till ovan. Hanteringen av träningskiten kommer därför bli lite annorlunda i och med Intersports omorganisation. Följande steg gäller:
1. Vi kommer ha en provstege tillgänglig i ungdomsförrådet under läktaren på Backavallen, Finns på plats från torsdag 10 feb
2. Varje lags ledare ansvarar för att sammanställa en lista på spelarnas storlek på aktuella kläder. tex genom att ta ett träningstillfälle och prova ut rätt storlekar med hjälp av provstegen i förrådet. Jonas ser till att det finns en mall på beställningslista att fylla i. Finns här
3. Listan skickas via mail till Jonas (ifylld digitalt och inte för hand) och Jonas skickar sedan in beställningen till vår klubbkontakt på Intersport enligt vissa fasta datum. Jonas stämmer av beställningslistan mot vilka som har betalat avgifterna.
- 15 februari (13år till och med senior)
- 1 mars (8-12år samt komplettering 13-senior)
- 1 april (kompletttering samtliga)
- 1 maj ( komplettering samtliga)
- 1 juni (ev komplettering samtliga)
4 Vi får kläderna levererade till oss paketerade lagvis
5 Varje lags ledare ansvarar för att lämna ut beställda kläder till rätt spelare enligt beställningslistan
För 13-16år tillkommer ett moment där matchtröjorna ska tryckas med namn och nummer men det påverkar inte er ledare mer än att leveranstiden kan bli något längre
Vi testar det här upplägget och utvärderar
Ett liknande förfarande kommer vi att köra med ledarkläder men vi återkommer om det.
Ledarmöte 11v11 | 27 dec, 13:00 |
Från vilket datum kommer det finnas kläder att prova?
RapporteraRapportera
Förhoppningsvis under nästa vecka
RapporteraRapportera
Angående teäningskit...Har vi alternativ för målvakter? Så att de kan plocka ut andra färger på allt.
RapporteraRapportera
Mika: ja det är tanken. Bollar alternativ med Intersport…
RapporteraRapportera