Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Karlstad IBF p 16 öst
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Karlstad IBF p 16 öst.
p 16 öst
Följ oss för uppdateringar
Vi har gått över till SportAdmin och alla bör ha fått en kallelse till den första träningen nu på måndag 30 september, saknar någon en inbjudan så är det bara att höra av er så ska vi se om vi kan lösa det. Detta blir då det sista inlägget från laget.se. Dessvärre har inte nyhetsfunktionen för SportAdmin aktiverats ännu så information gällande kommande säsong kommer dröja ytterligare. Vi kommer också ha en ledarträff tillsammans med övriga ledare i förening nu på tisdag och förhoppningsvis rättas en del frågetecken ut då.
Det vi vet i dagsläget är att träningar kommer vara måndagar (18-19) och lördagar (09-10) på nya fina hallen ute på Orrholmen. Det är tight om parkeringsplatser och arenan ligger vid rugbyplanen. Nytt för i år är att vi kommer be er föräldrar avlägsna er under timmen som vi har träning och hämtar upp barnen igen när den är slut, detta eftersom att vi upplevt att det ger en ökad effekt på barnens närvaro. Vi vet inte ännu exakt hur det är med tillgång till omklädningsrum och dylikt på Orrholmen, men vi vet att det är en stor och rymlig sal med goda möjligheter för innebandyspel. Vi får ta det för vad det är och gör det bästa av situationen nu på måndag och ber samtliga om att ha översikt i och med att mycket är nytt och kan upplevas aningen förvirrat. Men det är en otrolig hall vi har fått tillgång till! Superkul!
Vi kommer också få ökad kringaktivitet i år i och med att laget går in i seriespel. Så vitt vi har förstått ska vi ansvara för en helg, tillsammans med alla KIBF-lag födda 2016, i tingvallahallarnas kiosk. Vi vet inte ännu helg och exakt antal, men min erfarnhet säger mig att det behövs fyra personer per pass - det kanske någon av er som har äldre barn i föreningen kan svara på? Vi kommer även sälja dreamstarhäften (som påminner om NIF-häftet för er som är aktiva där). Dessutom kommer vi behöva en del praktisk stöttning de gånger vi arrangerar poolspel (9:e och 30:e november). Det är inte allt för betungande uppgifter men några konkreta saker handlar om att sitta i sekretariatet, vara domarvärd och se till att det är en allmänt god ton på läktarna. Dessutom ansvarar vi för att ställa i ordning sarg och plocka ned densamma under arrangörskapet.
Eftersom föreningen har gått från tre lag till två lag i pojkar födda 2016 så kommer det dyka upp en del nya ansikten, samtidigt som vi kommer att tappa några från fjolåret. Detta innebär också att vi kan komma att ta över två lag i ett annat poolspel. Detta är ännu inget som vi har fått bekräftat, men vi tror att alla frågor rättas ut på tisdag. Dessutom vill vi rikta tack till Fredrik och Jonas som valt att kliva av som ledare efter föregående säsong. Samtidigt vill vi passa på att hälsa Henrik och Ludwig välkomna till ledargruppen!
Tills dess så behöver ni bara fokusera på kallelsen för måndagen och att ha rätt utrustning och ett glatt humör med er. Men håll i er, för det är inte allt för länge kvar tills första poolspelet (19 oktober).
Träningen kommer vara i hallen på Orrholmen och alltså inte på hallen… *smh*
RapporteraRapportera