Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Karlslunds IF FK F2015/16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Karlslunds IF FK F2015/16.
F2015/16
Följ oss för uppdateringar
Här kommer anteckningar från dagens föräldramöte:
I år fyller spelarna födda 2015 10 år vilket innebär några förändringar. Laget kommer spela sjumanna. Planhyran som betalas till klubben är 10 000 kr/år istället för tidigare 5 000 kr/år. Gällande träningar så kommer det att bli 3 träningar/vecka men detta börjar vi med till hösten eller senare. Vi siktar på att träningen ska vara 1,5 timme. Det finns möjlighet att genomföra viss nivåanpassning för spelarna. Vid matcher är huvudregeln att 10 spelare är kallade till varje match. Detta för att ge spelarna så mycket speltid som möjligt vid match. Träningsnärvaro kommer att ligga till grund för kallelse till match. Det blir även ca 6 poolspel och 4 cuper i år. Vid Karlslundscupen och Örebrocupen förväntas lagets föräldrar ställa upp med att göra vissa arbetsuppgifter på cuperna eftersom klubben är medarrangör. I utbyte mot detta är lagets deltagande i cupen gratis.
Varje lag ska ha en föräldragrupp, enligt klubbens modell. Föräldragruppens uppgift är att ”projektleda” försäljningar, arbetsuppgifter på cuper/poolspel och planera sociala aktiviteter för spelarna. Carin, Sarah och Michael anmäler sig till föräldragrupp. Nästkommande cup med arbetsuppgifter är Karlslundscupen 22 mars. Vi bestämmer att det blir kakförsäljning i vår och preliminärt försäljning av Newbody i höst. En social aktivitet, exempelvis grill och lekar på Arenan, planeras till våren och en i sommar i anslutning till säsongens sista träning.
Mer information om lagets försäljning av kakor kommer här på Laget.se inom kort.
Uteträning på tisdagar börjar igen preliminärt tisdag vecka 9, lite beroende på väder. Kallelse kommer när uteträningarna börjar igen.
En fråga ställs om några ytterligare åtgärder kommer att vidtas för att höja säkerheten i samband med fotbollsaktiviteterna. Ledarna kommer att ställa frågan vidare till klubbens ledning och vi återkopplar när vi har fått svar och vägledning i frågan från klubben.
Efter mötet delas jackorna ut. Priset per jacka, 200 kr, ska swishas till lagets kassa på nr 123 490 03 46.
Tack för ett bra föräldramöte. Är det någon som vill anmäla sig till föräldragruppen så kan ni göra det här i inläggets kommentarsfält.
Hej
RapporteraVi tog vidare frågan till klubben om säkerheten för tjejerna och det här är svaret som vi fått:
Svaret som vi kan ge er är att det finns inget pågående hot och därför bedömer vi att det inte behövs göras några säkerhetsåtgärder. Det är viktigt att försöka återgå till normala igen efter detta fruktansvärda. Rostahallarna är ju kommunens hall, och här finns ett inpasseringssystem sedan tidigare. Vi har inte hört att några rutiner kring detta är förändrat.
Rapportera