Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KFUM Falun F-11
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KFUM Falun F-11.
F-11
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar!
Nu är det mindre än en månad kvar till innebandysammandraget i Haraldsbo som vi i KFUM ansvarar för. För att kunna genomföra dagen på ett bra sätt behöver vi föräldrar hjälpas åt som funktionärer. Eftersom tränare och ledare redan lägger mycket tid på att våra flickor ska få både träna och spela matcher anser jag att det är rimligt att i första hand övriga familjer delar på detta funktionärsuppdrag. Självklart tar vi emot all hjälp vi kan få o har du som förälder inte möjlighet går det lika bra med t.ex. farmor eller morfar.
Våra huvuduppgifter denna dag är att ställa i ordning plan, sköta sekretariat, plocka ihop sarg och grovstäd. Ingen av uppgifterna kräver några förkunskaper så vem som helst kan hjälpa till. Jag kommer att se till att allt som behövs finns på plats och kommer att finnas tillgänglig hela dagen. Eftersom matcherna pågår hela dagen har jag delat upp sekretariatspassen med överlapp utifrån matchtiderna. Helt ok att ta flera pass i rad. I bifogad bild finner ni de uppgifter och tider som gäller. Jag har uppskattat ett minst antal personer vi behöver vara men om vi är fler gör det inget. SVARA MED FÖLJANDE I KOMMENTARSFÄLTET:
- Vilken uppgift du helst vill/kan ta (skriv ditt och barnets namn så jag vet vem som är förälder till vem)
- Eventuell önskemål om tid eller om du är flexibel under dagen
Utifrån era önskemål sätter jag sedan ihop ett schema. Jag försöker i största mån få till så att ni får ett sammanhängande funktionärspass.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
SEKRETARIAT
Matcherna spelas 2x15min med 3 minuters paus. Tiden stoppas endast vid paus, mål och utvisning och om domaren säger till. Innebär att matcherna pågår i ca 35-45 min. Som funktionär i sekretariatet håller vi koll på matchtiden, för matchprotokoll (endast antal mål och ev. utvisningar) och sköter pipbytena. Pipbyten innebär att vi var 90:e sekund blåser i visselpipa. Lagen genomför sina byten, matchklockan fortsätter rulla och domaren sätter igång spelet med tekning på mittpunkten. Om du har kan du ta med egen visselpipa så slipper du dela ev baciller med andra. Jag tar med en samt handsprit för rengöring.
IORDNINGSSTÄLLANDE
- Bygga sarg ca 34x16m, medelstora målburar. Ev. tejpa upp upp målområde och tekningspunkter
- Ställa ut bänkar för lag och publik att sitta på
IHOPPLOCK OCH STÄD
- Plocka undan och återställa hallen
- Grovstäd av hall och omklädningsrum (typ sopning av golv och se till så att hallen är i ok skick för nästa gäst)
Utöver ovanstående har vi som Peter tidigare nämnt möjlighet att ha kiosk o sälja fika. OM vi ska ha kiosk behöver någon av er föräldrar ställa upp och ta huvudansvaret för planering, inköp och bemanning. Jag har varit i kontakt med vaktmästaren på Haraldsbo o vi har ingen tillgång till kök så om vi ska ha kiosk blir det av det enklare slaget. Förslagsvis typ kaffe, festis, hembakt och godis. Kiosken behöver ju inte heller vara öppen hela tiden utan kanske endast från lunch till dagens slut.
Ser fram emot en rolig dag med er och våra barn!
Vänliga hälsningar
Ida Leijon (Alvas mamma)
Hej
Rapporterajag kan anmäla mig till IORDNINGSSTÄLLANDE / Andreas. Ruths pappa
Rapportera
Vi (Nayla) kan ställa upp med iordningsställande eller ihopplock/städ. Vi kan även köra nåt pass i sekretariatet.
RapporteraRapportera
IORDNINGSTÄLLARE, Eva, Signe Husahrs mamma
RapporteraRapportera
Patrik Hagdahl (Nicoles pappa) kan ta sekretariatet från kl 09:30 och två pass i rad.
RapporteraRapportera
Vi kan ta iordningsställande och två pass i sekretariatet. /Mikael (Moas pappa)
RapporteraRapportera
Iordningsställare eller ihopplock/städ. Jocke Wilmas pappa
RapporteraRapportera
En av Astrids föräldrar kommer att vara på plats under dagen (när Astrid förväntas vara där) och kan ta den uppgift som behövs då. Peta in ”Andersson x1” där det ser ut att behövas avlastning...
RapporteraRapportera
Jag kan ta två pass i sekretariatet (gärna i slutet av dagen). Kristin (Toves mamma)
RapporteraRapportera
Jag kan tänka mig att ha hand om fikaförsäljning men vill gärna ha med någon mer som kan dela på ansvaret med planering/inköp osv!
RapporteraRapportera
Jennie vi pratade ihop oss idag om fika, jag bjuder in dig i vår fikaplaneringsgrupp på Messenger //Rebecca
RapporteraRapportera
Uppdatering av funktionärsläget:
RapporteraKul och tack för att ni tagit tag i fikaförsäljning Jennie o Rebecca! I övrigt så saknas det några personer på samtliga övriga funktioner. Troligt är att det blir 8 matcher istället för 9. Jag återkommer när jag fått uppdaterat matchschema. Så mer hjälp tas tacksamt emot! Skriv i kommentarsfältet.
Rapportera
Jag kommer att vara där med Elnas lillebror (3år) och mamma Maria är bortrest. Hjälper givetvis till där det behövs men jag har svårt att binda upp mig på sekretariat eller liknande.
RapporteraRapportera
Vi räknar med att vara där hela dagen så nån av oss kan säkert ta nåt mer pass i sekretariatet om det krisar.
RapporteraSen efterfrågar vi några som vill baka till fikat! Vad och ungefär hur mkt är bra att veta! Messenger eller sms blir väl bra, eller så skriver ni här. (Rebecca 0702-913401)
Rapportera
Ni som bakar, meddela gärna ingredienslistan också eller ta med en lapp att lämna på plats ifall det är allergiska kunder som frågar. :)
RapporteraRapportera
Matcherna kommer att spelas enligt den turordning som Ida skrivit ovanför. Kais Mora 2 ersätter Säter i matcherna, alla lag spelar oförändrat i övrigt.
RapporteraDetta enligt Mail från Dalarnas Innebandyförbund.
Rapportera
Vi vill gärna baka och lämna till försäljning, eftersom vi tyvärr har svårt att vara med på plats på lördag pga andra uppdrag. Jag tar kontakt via mobilnumret ni angav. Kristina (Majas mamma)
RapporteraRapportera
Jag kan plocka ihop eller städa! /Monica (Elins mamma)
RapporteraRapportera