Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Järfälla Basket P17/F17
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Järfälla Basket P17/F17.
P17/F17
Följ oss för uppdateringar
Hej
Jag får många frågor angående fakturan som har kommit/eller är på väg till samtliga spelare/lag.
Vi använder oss av laget.se faktureringstjänst i samarbete med Billogram. Det betyder att vi inte arbetar i ett ordinarie faktureringssytem som ex. Fortnox, Visma eller liknande, därav är utformningen av fakturan väldigt begränsad.
Nedan kommer lite svar på ofta ställda frågor:
Vad kostar det?
Träningsavgiften nedan är exkl. medlemsavgiften:
- Det kostar 1.150+100kr= 1.250 kronor för en säsong om du spelar i knatteligan
- Det kostar 1.450+100kr= 1.550 kronor för en säsong om du spelar EasyBasketChallenge (EBC)
- Det kostar 1.940+100kr= 2.040 kronor för en säsong om du spelar EasyBasket (EB)
- Det kostar 2.460+100kr= 2.560 kronor för en säsong om du spelar i ungdomsserien Stockholm
- Det kostar 2.850+100kr= 2.950kronor för en säsong om du spelar i senior dam/herr DIV
* Medlemsavgiften i föreningen är obligatorisk och kostar 100kr per medlem och år
Faktureringsavgift är obligatorisk och kostar 29 kr med mejl, 29 kr med brev.
* Har man ansökt om fritidschecken senast den 31/8 så står det på fakturan:
exempelvis "ungdom - 800kr" på fakturan och sedan summan som ska betalas efter 800kr avdrag, i det här exemplet 1.660kr
Tillkommer gör medlemsavgiften samt faktureringsavgiften
Ansökan till fritidschecken stängde den 31/8, har du inte fått fritidschecken avdragen beror det trovligtvis på att du inkommit med ansökan försent. Beslut kan inte överklagas.
* Fakturan är på två sidor, och kommer i första hand i mejlen.
Kolla även skräpkorgen
* Alla fakturor har sista betalningsdatum den 27 oktober, inte 27 september som en del felaktigt uppfattat, det är utskicksdatum för en del av fakturorna.
* Har du även fått ett kuvert med handskriven adress, med en faktura och ett brev i, så är det en obetald faktura från förra året som måste betalas.
Har du blivit fakturerad i januari 2022, så är det för vårsäsongen 2022, inte för den här säsongen 2022-23 (hösten 2022 och våren 2023).
* Betalar man inte fakturan i tid tillkommer en påminnelseavgift
Vid fortsatt obetald faktura kan inte ert barn spela med oss längre eller delta i våra aktiviteter, och fakturan skickas till inkasso. Efter fakturan är betald är spelaren givetvis välkommen tillbaka.
Detta eftersom en spelare med obetald faktura inte är försäkrad eller medlem i föreningen, och därav inte kan delta i våra aktiviteter.
* Har du blivit fakturerad fast ditt barn inte längre spelar med oss, så beror det troligvis på att ni inte har avanmält ert barn med ett mejl till info@jbbk.se och därav är kvar i vårt faktureringsregister
Du ska även meddela lagets lagledare/coach, som är ansvariga för att ta bort de spelare som slutat från laget.se
* Vi har inte delbetalning av fakturan
* Alla fakturaärenden ska mejlas till fakturering@jbbk.se och märkas med fakturanummer, barnets namn samt lag.
Alla fakturor besvaras i turordning.
Kansliet är öppet månd 09.00-18.00, tisd kl 09.00-16.00
Skickar ni ett meddelande med autosvar från Billogram så kommer ni inte att få ett svarmejl från kansliet, då det inte är tekniskt möjligt samt att mejladressen inte syns i autosvar.
Dock kommer ert ärende att behandlas och åtgärdas.
Hoppas ni har fått svar på några av era frågor, och tar hänsyn till att kansliet är hårt arbetsbelastad
Mvh
Annika
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera