Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Irsta IF U15
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Irsta IF U15.
U15
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Nu kör vi ett race med Bingolotter till uppesittarkvällen. Det är beställt och klart (tack Ida!!) och försäljningsmålet är 10 per spelare eller fler såklart!
Samma som vanligt, man säljer så mycket man kan/vill/orkar så hoppas vi på ett ytterligare bra tillskott till kassan.
Mvh
Tränarna och Ida
Så när kommer lotterna? Vem ska man hämta hos? Oklart känner jag i det ni skriver. Då sist jag kom på avslutningen och fick frågan ska du hämta kakorna, visste inte ens att laget skulle sälja kakor.
RapporteraRapportera
Vecka 44 kommer lotterna. Men man kan sälja ända fram till uppesittarkvällen, vi beställer mer om de säljs mer osv. Mitt nr är 0701434500 om någon skulle vilja beställa mer osv än de man får utdelade.
RapporteraVi prata om kakorna på föräldramötet och i trådar här men även på fb. Alla är kanske inte med i p10 på fb så ska bli bättre på att uppdatera er här istället.
Rapportera
/ida (Edwin mamma)
RapporteraRapportera
Efterfrågar också lite mer information och kanske struktur i detta med försäljning och kanaler för information. Vet att det diskuterades på föräldramötet men saknar kanske lite mål med pengarna som samlas in? Är fsg det enda eller ska det sättas av en summa per spelare? Vem ansvarar för FB gruppen? Är det här eller i FB gruppen information delas? Många frågor :)
RapporteraRapportera
De är i fb gruppen, ser att ni inte är med där. Vi har kakorna hemma Madelene, Irsta kyrkby 8. Vi är hemma efter 18 varje dag.
RapporteraRapportera
Mål med försäljning är väl bara att få in pengar till lagkassan? 😊 Åker man på en cup så är nog de mesta av pengarna borta. Och i våras gick ju en del till klädinköpen även om vi via sponsringen stod för en del. Alternativet är att vi föräldrar får stå för kostnaderna varje gång det är cup och nya kläder. I Carls handboll får vi nu betala nästan 2000 kr i cupkostnader bara under hösten + overall och avgift. Så lagkassa är bra. 😅
RapporteraRapportera
Toppen Ida jag ska leta mig till FB gruppen 👌 yes lagkassa är toppen tänker mer om det finns någon tydligt mål vad killarna vill göra med pengarna dom samlar ihop😀
RapporteraRapportera
Spelar ingen roll vad syftet är i att sälja om infon ej kommer fram! Jag kan inte gör något som mamma om jag ej får rätt info! Vi behöver sälja för killarnas skull håller med om det, men vet man inget kan man inget göra så är det bara
RapporteraRapportera
Det som är uttryckt tidigare är just cuper samt övriga behov vid inköp. Men det är ju upp till ledarna att bestämma som driver laget, Inte upp till grabbarna direkt. 😊
RapporteraSjälv tycker jag att FB som infokanal gällande sälj är bra eftersom vem som helst kan skapa inlägg där med idéer och annat. Här blir upp till ledarna men om de är okej med det så går ju det också bra. 👍
Rapportera
Jag lämna mitt nr högre upp i tråden Janet, de är mig ni kommer få lotterna av vecka 44, jag ska försöka få ut infon till alla bättre, vi är himla många nu så varit lite svårt :) Ha en fin kväll /ida
RapporteraRapportera
https://www.laget.se/IrstaIF-P10/News/7063631/Kakforsaljning-Nu-kor-vi
RapporteraHär är den nyhet som lades ut avseende kakförsäljningen och hur man skulle gå till väga. Försäljningen var även igång och diskuterades på föräldramötet. Sen är olyckligt om man inte var på plats på Ullviliden när pappersfoldrarna delades ut. Avseende Bingolotterna får vi återkomma med närmare information när vi närmar oss leverans vecka 44.
Meningen är att all information ska kommuniceras via Laget.se. All dokumentation från föräldramöten läggs ut på Laget.se på P10s sida under dokument. https://www.laget.se/IrstaIF-P10/Document
Rapportera
Avseende försäljning så går allt direkt till lagkassan där vi kommer att ha ca 48 000 kr efter kakförsäljningen. Lagkassan ska sedan främst gå till olika cuper eller som i vissa fall som i år nya kläder. En flerdagarscup kostar minst 50 000 kronor, så det är nödvändigt med kontinuerlig försäljning om man ska åka på flera cuper på annan ort. I nuläget har vi tittat på Dalecarlia Cup i juli nästa år, det var förslaget som togs upp på det senaste föräldramötet.
RapporteraI år har Ida dragit igång både kakor och bingolotter samt städning med Bauhaus. Rosalie hade också städning på gång på Summer Meet men det föll på kort varsel och att det var mitt i sommaren och det var för få som kunde.
Det krävs mycket engagemang och ideellt arbete för att rodda ett lag och vill fler engagera sig så blir vi mer än glada, det kan handla om att fixa domare till matcher, matchkiosk och rullande fikaschema etc etc... vad som helst som bidrar till laget och till lagkassan.
mvh
Mattias
Rapportera