• Uppstart innebandy!

    Tisdag den 2/10 18:30 är det dags för inskrivning för de som vill börja spela innebandy i Clemensnäs IF. Vi hälsar alla föräldrar till pojkar och flickor födda 2011 välkomna till Rönnskär Railcare IF:s föreningslokal. Lokalen finner ni på torget i Skelleftehamn. Vi inledde förra året ett samarbete med Rönnskär Railcare IF i både innebandy och fotboll. Detta har fungerat bra och vi kommer även fortsättnigsvis att samarbeta. Detta för att få till så stabila lag som möjligt så vi inte riskerar att ha för litet spelarunderlag så vi inte kan driva lagen vidare. Vi skickar även med en önskan om att man tänker över vilket uppdrag man vill ha som förälder. Exempelvis fikaansvar till matcher, lagledare, tränare, webbansvarig mm mm. Alla behövs! Ju mer föräldrar som hjälper till desto mindre behöver man göra. Om man inte har möjlighet att komma till mötet så meddela vilken roll ni kan tänka er. Målsättningen är att vi ska ha så många i ledarstaben att vi inte står och faller med ett fåtal personer. Vi ser mer än gärna att fler kvinnor engagerar sig i lagen, det är kul att vara ungdomsledare! /mvh Isak Innebandykommittén 18 sep 2018 0kommentarer
  • God Jul

    Kansliet kommer att vara stängt 22 december - 5:e januari. Dagarna innan detta och dagarna efter är kansliet endast sporadiskt bemannat. Hör gärna av er om ni har frågor och funderingar behöver hjälp med något innan vi stänger. Vi kommer att vara inne på kansliet då och då även under den period det är stängt men vill du besöka oss är det bäst att ringa innan. Isak Rådahl: 070-350 14 95 Stina Säfström: 072-577 46 76 God Jul. Innebandykommittén 14 dec 2017 0kommentarer
  • Ledarsubvention på kläder

    Alla som är ledare i Clemensnäs IF har rätt till 250 kr i ledarsubvention när man köper kläder till sig själv (via föreningen, från vår klubbprofil, logga ska finnas på överdelar). Ni betalar full summa vid beställning och köp på Intersport - kontakta sedan mig och få 250 kr tillbaka. Skicka ett foto på kvittot till cif.stina@telia.com så betalar vi ut subventionen. 250 kr i subvention gäller per ledare per säsong. Innebandykommittén 29 nov 2017 0kommentarer
  • Registrera närvaron

    Det är väldigt viktigt att närvarorapporteringen sköts i respektive lag. Denna ligger som grund för de bidrag föreningen får av staten och kommunen. Det rör sig om ca 500 000 kr som föreningen varje år får in tack vare detta. Utan det ekonomiska stödet skulle vi ha väldigt svårt att driva föreningen. Tidigare sköttes närvarorapporteringen i det något krångliga systemet Idrott Online. Ni ska dock inte använda er av det längre. Nu för ni all närvaro här på er egna hemsida på Laget.se. Datan förs sedan automatiskt över till Idrott Online. Kontrollera att ni har lagt in alla era träningar och matcher - aktiviteter i kalendern. För att aktiviteten ska bli godkänd krävs det att den är ikryssad som "LOK-aktvitet" samt att den är minst 1h lång, att minst 3 deltagare och 1 ledare är närvarande. För att registrera närvaron på er aktiviteter så kan ni antningen använda er av appen eller av sms. Ni kan lätt kontrollera att all närvaro är ifylld och registrera i efterhand via hemsidan. Logga in som admin. Klicka på "aktiviteter" längst ut till vänster. Där ser ni vilka aktiviteter ni behöver registrera/ändra. (Se bild). App för Iphone App för android Här kan du läsa mer om vilka funktioner som finns på Laget.se Innebandykommittén 22 nov 2017 0kommentarer
  • Sportlotten Combo

    De kommande veckorna kommer CIF:s innebandylag att sälja lotter. Den lott de säljer är Sportlotten Combo. Det finns chans till mycket fina vinster. Lotten är dessutom Sveriges största mobila rabatthäfte med över 4000 rabattkuponger. Med Sportlotten Combo kan köparen både vinna vinster och spara pengar. Läs mer om rabatterna som ingår på ZittyOnline. Vinstpotten i Sportlotteriet är hela 10 miljoner kronor varje år och består av bilar, valfria resor, kontantvinster, presentkort och mycket annat. För att registrera din vinstlott klicka här. Alla lag ska sälja 50 st lotter. Pengarna för detta går till föreningen. För de lotter man säljer utöver dessa så går 25 kr/lott till lagkassan. Betalning för lotterna sker kontant eller via swish: 123 551 23 06. Mycket viktigt att ni märker swishbetalningen med lagets namn. Innebandykommittén 13 nov 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter