• Inbjudan After School V.8-22

    Inbjudan After School V.8-22 IK Kongahälla bjuder in till After School VT 2024 Vänligen läs hela inbjudan för att få all nödvändig information!!! OBS! Anmälan sker på campsidan! Enbart betalning räknas inte som en anmälan. Betalningsinformation: Faktura skickas ut via Billogram OBS! Ange fakturans OCR nr. vid betalning. Senast anmälningsdag: söndag 31 januari Sista betalningsdag: måndag 16 februari Deltagaravgift: 1 500:- När: V. 8-22 Antal: Ca, 30 barn per ålder Var: Kongevi IP Åldrar: Onsdagar flickor/pojkar födda 13 Fredagar flickor och pojkar födda 12 (Fler åldrar kan bjudas in i mån av plats, då går inbjudan främst till födda FP11/14) Tider: Onsdagar flickor/pojkar födda 13 Fredagar flickor och pojkar födda 12 Dagsschema: 14.30 Valfri läxläsing, mellanmål, chill. 15.30 Ombytta på planen - Träning med specifikt innehåll. 16.30 Avslutning, snack och inplockning av material. 16.45 Slut Hemgång Ledare: Sören Reuterwall & Linus Carlström Ingår i deltagaravgiften: • Mellanmål, macka, fil, flingor, juice. • Tillsyn 14.30-16.45 • 1 träningspass per vecka under perioden v. 8.-22 • Högkvalitativa individuella fotbollspass. Regler OBS! Tillsyn fr. 14.30. Därefter förutsätts det att föräldrar hämtar eller att barn går hem själv efter After School är slut. Vi behöver följa vissa grundläggande regler för att After School skall fungera på ett bra sätt. Det är viktigt att föräldrarna hjälper till att lära ut och respektera de regler som är satta för dagarna, diskutera gärna reglerna med ert barn innan After School startar. De regler vi särskilt vill upplysa om är: • Ingen får lämna After School utan att meddela ledarna. • Kom i tid. • Respektera och lyssna på ledarna. • Var en god kamrat och använd vårdat språk! Gå gärna igenom klubbens värdegrund IKK-Tanken innan After School startar. Finns längre ner. • Vi äter och går till och från träningen gruppvis. • Ta inte med några onödiga saker. • Inget godis eller snacks. • Smartphoneanvändning under dagen är INTE tillåtet. Tänk på att du respekterar Idrottsklubben Kongahälla eller den moderklubb du spelar för. Att ta med: • Träningskläder (fotbollsskor, benskydd, extra T-shirt, tröja, shorts, strumpor regnkläder). • Ombyte vid regn (Kongahällaoverallen samt gummiskor rekommenderas). OBS! Det finns tillgång till dusch och ombyte efter träningsdagens slut. Efftermiddagssamling är till för att samla ihop barnen och summera vad som hänt under dagen, äta mellanmål och diskutera någon enskild händelse som uppstått under dagen. Fotbollsteman och teori Varje dag/träning kommer vi att ha ett speciellt tema. Förutom i den praktiska träningen kommer även teoripassen att omfattas av: • Passningsspel • Teknik • Spelförståelse • Alla kan bli bra – Träna själv. Kontakt: 0303 – 121 21, knappval 4, Huvudledare After School VT24: Linus Carlström E-mail: linus.carlstrom@ikkongahalla.com Vid frågor om faktura och betalning vänligen kontakta kansliet på 0303-121 21, knappval 1. Mer information: Löpande info kommer på: https://www.laget.se/IKKAfterschool24 Vad är IKK-Tanken? Tolerans, Glädje & Gemenskap Vår Värdegrund "IKK-Tanken" genomsyras av att alla människor i och runt föreningen känner tolerans, glädje och gemenskap. Tolerans Vi uppträder alltid med stil, vilket innebär att vi uppträder sportsligt mot alla människor vi stöter på i föreningslivet. Vi strävar efter att förstå och tolerera den enskilda individen. Glädje Genom att ha roligt och en positiv inställning, kommer vi utvecklas tillsammans och få fina upplevelser både på och utanför planen. Gemenskap Vi är alla kompisar och vårt intresse för fotbollen skapar klubbkänslan i IK Kongahälla. Tillsammans skapar vi en vi-känsla som ger oss självförtroendet att utvecklas. Klubbens medlemmar är aktivt medvetna om "IKK-Tankens" betydelse och agerar ständigt efter den. Detta leder till att vi får en bättre sammanhållning och en roligare tid tillsammans i vår fotbollsklubb. Fotbollshälsningar IK Kongahälla After School 4 okt 2023 0kommentarer
  • Vad har ni i era fickor...:) material saknas!

    ....kvarglömda tidtagarur och visselpipor samt domartröjor? Det finns noll tidtagarur och en visselpipa i lådan på Skarpe Nord. Det innebär att det kan bli lite kris på lördag under Säsongsavrundaren på Kongevi 21-22 oktober! Vad tror ni, kan vi alla göra en koll för att se om vi har råkat få med oss sakerna hem? Ledare som domare ? After School 17 okt 2017 0kommentarer
  • Så går det till! Tillsätta domare!

    Manual för domartillsättning till hemmamatcher i följande serier: Så lägger du upp dina matcher: För att kunna kalla domare till dina matcher så måste du lägga upp alla dina hemmamatcher under aktiviteter när du är i adminläge. 1. Gå in i Adminläge 2. Klicka på lägg till "Serier/cup" 3. Skriv ex. "GBG Serie P10 Vår" följt av "Spara Serie/cup" 4. Klicka sedan på "Aktiviteter" följt av "Ny aktivitet" för att lägga upp era matcher OBS! Klicka EJ på importera serie, då kommer även bortamatcher med i kalendern. Importering av serier får endast ske på er vanliga lagsida. Gbg serie 7 mot 7 (FP09/10/11) Gbg serie 5 mot 5 (FP12/13) Poolspel, sammandrag (FP14/15) Varje åldersgrupp har en domaransvarig som har till uppgift att kalla klubbens utbildade föreningsdomare till sina hemmamatcher. Vem skall få kallelsen? I medlemslistan står det bakom varje namn vilka killar som skall döma vilka spelsätt så som: 5 mot 5 poolspel, sammandrag, 7 mot 7. Hur skickar jag ut kallelsen och tillsätter domare? 1. Gå in i admin läge 2. Välj "Aktiviteter" i vänsterspalten 3. Hitta din match under rätt månad och klicka på din match i för att "redigera" skall komma fram. OBS! Kolla så det är rätt datum och matchtid innan du skickar ut kallelsen. 4. Nu kommer du in på "Deltagare" 5 Skicka kallelse till alla spelare. 6. När anmälstiden är slut och kallade domare har anmält sig ringer eller sms:ar du som ledare och gör klart med den domaren som har dömt minst matcher av de som tackat ja till kallelsen. (För att veta vilken domare som dömt minst matcher går du in på "Närvarostatisik" när du är i aktivitetsfältet) Mobilnummer till alla domare finns i deras profiler under "Medlemmar" i vänterspalten. (Samling 15 min innan) 7. Glöm ej att närvarorapportera domaren efter avslutad domarinsats för att statistiken skall stämma och fördelningen av antalet dömda matcher skall bli så korrekt som möjligt. OBS! - Kallelsen bör skickas 10 dagar innan matchstart - Kalla två spelare vid liten 9 mot 9 - Ledare tillhandahåller tidtagarur, domartröja, visselpipa (i materialväska) - Domartröja västar hänger uppe i gallerburarna på andra våningen i omklädningsbyggnaden. - Det är viktigt att du som ledare är insatt i särskilda regler för respektive spelsätt. Gå igenom särsilda regler med domarna innan match. - Så spelar vi 5, 7, 9 mot 9 manualer ligger under dokument på föreningsdomarsidan. - Tänk på att domarna är nya och behöver all stöttning de kan få. Att vara domare är en viktig del i utbildningsprocessen att bli färdig som fotbollsspelare. - Det är ledarnas ansvar att domarkvitton skrivs på och lämnas ut till domarna efter match. - Domarkvitton finns för utskrift i dokument på föreningsdomarsidan. Skall även ligga i gallerburarna, kiosken och framförallt i era matchväskor. - Skriv även i gästboken vilken spelare som blir tilldelad vilken match. - Det är ledarnas ansvar att ge domaren domakvitto efter matchen. Hälsningar Linus 0733-18 69 21 linus.carlstrom@ikkongahalla.com After School 23 apr 2017 0kommentarer
  • Domarkvitton

    Det saknas en del Domarkvitton som skall lämnas till kansliet. Utan kvitto kan inte klubben göra sina utbetalningar. Det är domarens ansvar att få kvittot påskrivet av ansvarig ledare och lämna till kansliet. Är det så att ledare sitter på kvitton (som de har tagit hand om) så kontakta den domaren som det berör så han kan få lämnat det. After School 17 maj 2016 0kommentarer
  • Närvaro vid matcherna

    För att göra matchfördelnigen rättvis så glöm inte närvaron på den kille/ killar som dömt matchen. Då kan vi enkelt hålla koll på statistiken. After School 15 maj 2016 0kommentarer