Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Västerås FK Flickor Ungdom, F15-17U
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Västerås FK Flickor Ungdom, F15-17U.
Flickor Ungdom, F15-17U
Följ oss för uppdateringar
Hej !
Här kommer en uppdatering av info inför Fibra och Fika.
Några av tränarnas barn hade hamnat på bemanningslistan och så brukar vi inte göra. Det är justerat nu, vilket medförde några ändringar på fikalistan också.
Trevlig helg!
Det är snart dags för Fibracup. Fredag 19/5 har IFK f07/08 ansvar för kiosk och grill.
När vi träffades i föräldragruppen och fördelade passen för cupen fördelade vi också övriga arbetsuppgifter under säsongen. Vi kommer att sälja fika på samtliga hemmamatcher och så är vi ansvariga för kiosk och entré på en herrmatch den 21/6.
Under Fibra så är det bara 08:or som spelar. Efter 08:ornas namn står det därför vh för vårdnadshavare som är ansvariga för att jobba. Vad det gäller 07:orna så tänker vi att tjejerna kan jobba själva om det passar er bättre. Det går dock inte att byta en vh mot en tjej, då vi måste säkerställa att det finns tillräckligt med vuxna på samtliga pass.
Vad det gäller fikaförsäljning så har vi i princip bara fördelat uppgifter uppifrån och ner. Kan man inte på sitt tilldelade pass så får man själv se till att byta med nån.
Då R10 behöver fixas och inte kommer att vara spelbar under en tid så kommer matcherna att spelas på R9 och Blåsbo. Det innebär att de som är fikaansvariga också behöver ett bord eller liknande att sälja ifrån.
Från kansliet gällande Fibra
Bemanning
1 person som är på plats hela tiden laget är ansvariga med övergripande ansvar för kiosk, parkering och kontakter med skolor. Om det blir brist på någon vara ansvarar personen för kompletteringsinköp (kort för inköp på Snabbgross finns i sekretariatet)
4 personer på morgonen till kiosk + 2 personer som parkeringsvakter och sedan minst 6 personer när grillningen börjar. Man behöver börja med grillen kl. 10 för att kunna vara färdig att servera vid 10.30.
Ansvar:
Dagen innan: Ansvara för att smörgåsar att göra toast av finns klara. Kontakta kansliet för att få bröd och pålägg. ( Vi räknar med att man kan göra toasten på plats)
Morgon: Ställer fram bord och plockar fram varor för försäljning. Prioritera att börja brygga kaffe tidigt. De som ska sköta grillen tar fram grillarna och gör i ordning.
Under dagen: Försäljning och påfyllning av varor, hålla rent och snyggt runt tältet.
Kväll: Plockar undan alla varor och städar. Minst två personer ansvarar för att kärl och bestick diskas (på IFKs kansli).
När det gäller sopor så se till att byta sopsäckarna när de är fulla och lägg vid kiosktältet så kommer vaktmästarna och hämtar säckarna så det ser snyggt ut.
Tänk på att inte öppna mer förpackningar än vad som beräknas gå åt. Öppnade förpackningar kan föreningen inte lämna tillbaka.
Parkeringsvakter:
Det räcker att ha parkeringsvakter de två första timmarna på morgonen 08.00-10.00.
Det viktigaste är att se till att bilarna parkerar i rader på gräsfältet mellan parkeringen till Västerås arena och grusparkeringen vid planerna. Se till att bilarna inte parkerar utmed vägen så att de blockerar möjligheten att köra in till gräsplanen.
Bilar får inte någonstans parkeras utmed vägen så att de blockerar för räddningsfordon.
Bemanning Fibra: Fredag 19 maj
7-10.30
Alva J (vh)
Emma Widén
(vh)
Ingrid V
(vh)
Lana
(vh)
Amy
Johanna
10-13.30
Linnea
(vh)
Liv
(vh)
Lovis
(vh)
Bella L
(vh)
Saideh
Nico
13-16.30
Sumaya
(vh)
Thea
(vh)
Vilja
Mehret
16-19
Alva J
(vh)
Märta
(vh)
Mathilda
(vh)
Wilma N
Tindra
Ansvarsfördelning 2023
(med reservation för att det smugit sig in något fel)
Alva J
Fibra
Fibra
Alvi
Fika 23/5
Fika 13/6
Amy
Fibra
Fika 13/6
Bella
Fibra
Fika 19/6
Elvad
Fika 23/5
herrmatch 21/6
Emma Wickström
Fika 27/5
herrmatch 21/6
Ingrid
Fibra
herrmatch 21/6
Isabel
Fika 27/5
herrmatch 21/6
Isabella
Fika 28/5
Fika 25/6
Juni
Fika 28/5
Fika 25/6
Lana
Fibra
Fika 26/6
Linnea
Fibra
Fika 26/6
Liv
Fibra
Fika 27/6
Lovis
Fibra
Fika 27/6
Mathilda
Fibra
Fika 19/8
Saeideh
Fibra
Fika 1/7
Sigrid
Fika 29/5
Fika 1/7
Sumaya
Fibra
Fika 19/8
Thea
Fibra
Fika 9/9
Tindra
Fibra
Fika 9/9
Vilja
Fibra
Fika 23/9
Wilma
Fibra
Fika 23/9
Emma Widén
Fibra
Fika 19/6
Maja
Fika 29/5
Märta
Fibra
Rebecka
Fika 11/6
Siri
Fika 11/6
Johanna
Fibra
Mehret
Fibra
Nico
Fibra
Vänliga hälsningar
Axa, Carina, Lotta, Louise och Marit
Inbjudningsträning VIK | 28 nov, 19:30 |
Aktivitet gamla 07/08 | 30 nov, 12:45 |
Träning | 1 dec, 15:30 |
Träning | 2 dec, 16:45 |
Vill spela i IFK ungdomslag 2025 (gärna lägga till en kommentar) | 3 dec, 21:00 |
Angående "fikapassen". Förväntas man ta med fika själv eller är det som förut att vi har ett lager i skrubben att ta av? Eller görs gemensamma inköp på annat sätt?
RapporteraRapportera
Det som finns kvar i den fikakassen som vi har är endast kaffemuggar. Vi tänker att de som har fikat brygger kaffe, ser till att det finns festis eller liknande och någon form av fikabröd. Bakat eller köpt. Antingen sponsrar man laget med det man lägger i eller tar ur förtjänsten för ev. utlägg. Det som går att lagra får sedan ligga kvar till de som har nästa fika. Hoppas det blev tillräckligt tydligt.
RapporteraRapportera
Jadå, men pumptermosarna från förr finns kvar, hoppas jag?
RapporteraFinns det någon uppskattning på hur mycket kaffe/fikabröd/godis som går åt? Kanske dumma frågor, men jag kommer inte ihåg. :)
Rapportera
Bra jobbat med listan!
RapporteraNågra små frågor för Fibra-nybörjare som oss. Finns det en kiosk el flera? Så man inte går till fel : )
Var finns grejjorna till kiosken som vi ska sälja+bord och dyl(Om det ska hämtas alltså)?
Var träffas vi(vi har första passer på morgonen)?
Mvh/Pia V
Rapportera
Hej!
RapporteraPå Fibracup har IFK Västerås F 07-08 ansvar för kiosk och grill fredag 19 maj kl.07.00 – 19.00.
Försäljningstältet kommer vara uppställt borta vid Apalbyplanerna. En kyltransport kommer finnas uppställd bakom kiosktältet och för stöldrisken ska saker tillbaka dit varje kväll. Förutom kiosken/grillen är vi ansvariga för att se till att parkeringen fungerar på morgonen.
Morgon: Ställa i ordning bord och plocka fram varor till försäljning. Prioritera att börja brygga kaffe tidigt. De som ska sköta grillen tar fram grillarna och gör i ordning, detta bör ske vid 9.00.
Under dagen: Försäljning och påfyllning av varor, hålla rent och snyggt runt tältet.
Kväll: Plocka undan alla varor och städa. Ansvara för att kärl och bestick diskas (på IFK:s kansli)
Sopor: Regelbundet byta ut fulla sopsäckar mot nya. Fulla säckar läggs bakom tältet så kommer vaktmästaren och hämtar dessa regelbundet.
Rapportera
Vi som är i föräldragruppen nu är från början gamla VIK föräldrar från den sammanslagningen samt lite påfyllnad från Irsta så vi har ingen koll på de gamla IFK termosarna. Däremot finns det en pumptermos som tillhör Irstagänget som vi kan addera till fikakassen. Förra året gick det inte åt särskilt mycket matchfika. Vi har ju inte jättestor publik. Vi sålde för 500-1000 kr på de matcher vi sålde förra säsongen, men det är ju många matcher….
RapporteraRapportera
Aha, OK. Som jag minns det hade vi i alla fall två och vi köpte en ny under den tiden jag var ansvarig för inköp åt IFK, fast det var ju ett par år sedan.
RapporteraRapportera
IFK pumptermos finns kvar.
RapporteraLånade den till ett större kalas för ett tag seb. Jag ställer tillbaka den i förrådet.
Rapportera