Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Fjärås F-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Fjärås F-10.
F-10
Följ oss för uppdateringar
Äntligen skall vi få åka till vårt älskade klubbläger och ha roligt!
Nedan finner ni viss info gällande schemat kring denna helg.
Vi åker i våra privata bilar upp och även hem från lägret. Vi ledare, Jessica, Fidde och Jocke kommer alla åka i samma bil, vilket gör att fler föräldrar får hjälpas åt att köra. Prata ihop er!
Vi tänker att vi åker från Fjärås vårdcentral kl 15 på fredag 22 april och är då uppe på plats ca kl 16.30 (en timme innan vi skall äta middag). Vi har under denna timme tid till att göra oss hemmastadda i vårt klassrum, flytta möbler och bädda våra sängar mm.
Sedan på söndagen 24 april åker vi hemåt runt kl 13.
Packlista:
Träningskläder och fotbollsskor efter väder
Överdragskläder (röd tröja och svarta byxor)
Badkläder
Handduk, 2 stycken
Madrass och sängkläder/sovsäck
Hygienartiklar
Gympaskor
Andra kläder att ha på sig mellan träningarna och om man vill ha något lite finare på lördagskvällen
Om tjejerna vill ta med sig snacks, får man INTE ta med något som innehåller nötter. Ta inte med överdrivet med godis, en liten påse räcker gott!
Tjejerna kanske vill ha med sig sina telefoner och vi ledare kommer ha en väska där vi förvarar våra värdesaker. De kommer inte få ha telefonerna under träningar eller andra bestämda aktiviteter, men när vi ledare anser att det är läge kan tjejerna få använda sina telefoner eller om man behöver ringa hem!
Vid frågor kontakta Jessica, 0707-406957
Ha en glad påsk!
/Tränarna
Info från klubben:
Fjärås Soccer Camp 2022
Vi välkomnar alla spelare och ledare i IFK Fjärås till vårt gemensamma föreningsläger
22-24 april.
Syftet med vårt läger är att öka gemenskapen i föreningen både mellan lagen och inom lagen.
Fredag checkar vi in och äter middag (chicken nuggets med klyftpotatis) på Tingsholmsgymnasiet mellan kl. 17.30 och 19.00 beroende på när man kommer dit. (Alla åker i sina privata bilar). Därefter samlas vi efter hand på Lassalyckans idrottsanläggning, inomhushallen, för gemensamhetsövningar. Här blandar vi killar och tjejer för att förbättra just gemenskapen.
Lördag förmiddag är det frukost och träningar enligt schema. Våra seniorer kommer att vara med på en träning i sina respektive fadderlag. Mellan träningspassen är gemensam fotografering inlagt på schemat kl 10.15. Denna kommer att ske på B-plan, men vid regn blir det troligtvis i inomhushallen. Observera att alla spelare skall ha röda tröjor och ledarna svarta. Viktigt är att alla är på plats i tid så att inte träningarna behöver bli påverkade. Lunch serveras enligt schema. Ungefär hälften av lagen har träning även efter lunch (spaghetti och köttfärssås samt efterrätt) och då har resterande lag valfri aktivitet tillsammans med sina faddrar. De lag som är uppe över dagen behöver inte ha kökstjänst. Detta för att det inte skall krocka med lagets förmodligen enda träning.
I år kommer vi ha en föreläsare på plats för alla ledare som stannar hela helgen, samt juniorerna. Under denna 1,5 timme kommer lagen tillbringa tid med sina faddrar. De som har träning tränar, och de andra kör på med aktiviteter som ni kommit överens med faddrarna om redan innan lägret.
Vi hyr simhallen från kl. 16 och delar in oss i tre grupper med förhoppningen att det inte kommer att bli så trångt där inne. Bad och mat läggs på schemat alla kommer att få ut.
Middag serveras 17.00 till 19.00 (tacos) innan vi samlas för olika avslutningar på dagen.
Flickor och pojkar födda 2013 och 2014 kommer upp efter frukost på lördagen, tränar och spelar sedan en minicup i inomhushallen där även faddrarna kommer att vara med. Det blir bad innan middagen för att sedan delta i ytterligare en aktivitet innan de åker hem igen efter en fullspäckad dag av roliga aktiviteter.
Söndag har vi frukost i matsalen enligt schema innan vi har gemensam turnering under förmiddagen med finalspel och lunch (hamburgare) på A-plan som avslutning.
Iordningsställande av rum skall göras innan fotbollsspelet.
Praktisk information
Ankomst:
När ni kommer till skolan har ni fått information om vilka rum ni skall bo i och då många varit där tidigare skall det vara lätt att hitta. Koder och allmän information skall ni också ha fått vid det laget.
VIKTIGT!
I varje klassrum finns en lista som skall fyllas i med max det antal namn som rummet tillåter. Denna skall sättas upp på markerad plats på insidan dörren så vi vet vilka som bor i vilket rum. Även lagets namn och schema kommer att sitta på dörren. Det finns en tejprulle där man skriver sitt namn och lag och sätter på sin tröja så att alla skall kunna se vad man heter.
Fotografera ert klassrum från alla fyra hörn på hur det ser ut INNAN ni börjar flytta möbler. När ni sedan lämnar rummet på söndagen skall det se likadant ut som när ni kom.
Försök checka in så snabbt som möjligt för att sedan ta er till matsalen för middag.
Ca kl 22 vill vi att det skall vara så tyst i skolan att den som ska sova kan sova.
Frukt:
Kommer att finnas tillgängligt under hela lägret, utanför matsalen.
Nattvakter:
Under nätterna kommer det komma in väktare som går runt i korridorerna för att kolla läget. Är det något ni undrar över nattetid så ring Martin E eller Martin F.
Städ:
Vi ansvarar själva för att det skall hållas rent på skolan under vår vistelse där.
Godis:
ABSOLUT FÖRBJUDET med nötter på lägret. I övrigt får varje lag själva sätta regler hur man hanterar godisfrågan.
Maten lagas i år av skolans kockar men vi hjälper självklart till i matsalen likt tidigare år.
Ansvar matsal:
Helen Evertsson, 0734-142647
Kerstin Wallentin, 0708-771126
Wifi:
Hur funkar wifi? Det finns gäst-wifi på skolan. Följ oss gärna på Facebook
Omklädning:
Dusch och omklädning sker uppe vid träningsanläggningen samt i badhuset för de som badar. Det är i omklädningsrummen vid planerna, som vi har tillgång till hela helgen, vi skall förvara alla träningskläder. Ett tips är att ta med tvättlina och klädnypor för att kunna hänga upp våta kläder.
Ledarna har tillgång till duscharna i gympasalen på skolan.
Värdesaker:
Inga rum kommer att vara låsta inne i skolan under helgen, även om ytterdörrarna är det. Tänk på detta och ta inte med några värdesaker!
Lägeransvariga:
Martin Falck 0769-378138
Martin Eriksson 0708-240298
Lena Pehrsson 0701-651212
Tobias Lindén 0704-779619
Helen Evertsson 0734-142647
Adresser:
Tingsholmgymnasiet Tingslyckedreven, 523 36 Ulricehamn
Fotbollsanläggning Idrottsgatan 9, 523 33 Ulricehamn
Simhall Tre rosors väg 4, 523 36 Ulricehamn
👍
RapporteraRapportera
Jag kör på fredag och kan ta sammanlagt 6 fotbollstjejer.
RapporteraRapportera
Jag inväntar schema för matgänget där jag kommer vara med i år på lägret.
RapporteraHar önskat att åka upp i samband med vår (F-10) samling i så fall kan jag ta totalt 4 tjejer. På söndag samma sak lite, beroende på städ och ihop plockning i skolmatsalen.
Återkommer när jag fått schemat för oss i köket
Rapportera
Kan köra upp samma tid som laget så jag har 3 plaser utöver Thea 👍
RapporteraHem samma sak men kanske inte kommer iväg prick 13 men näst intill
Rapportera
Kan hämta på söndag får med 4stycken
RapporteraRapportera
Hur många ska med och finns det bilar till alla?
RapporteraRapportera
@otto - har du en plats kvar till Lilly eller är det fullt? Vi kan hämta på sön om behov finns.
RapporteraRapportera
Tror en del löst sinsemellan
RapporteraVi har 3 platser upp och 3 platser hem
Rapportera
Kan Ebba åka med upp
RapporteraRapportera
Alvas mamma och jag löser så Alva och Ella kommer dit och hem. Vi har inga fler platser då det är syskon som också ska med på läger.🚙
RapporteraRapportera
Ebba kan åka med oss
RapporteraRapportera
@Patrik går så bra
RapporteraRapportera
Tack
RapporteraRapportera
Jag summerar:
RapporteraDet är 13 barn totalt.
Tränarna tar egna barn (3 st)
Karin tar 4 barn
Sylwia tar 2 barn (inkl. Ebba)
Eva tar 2 barn (Alva & Ella)
Då kvarstår skjuts för 2 barn till mig, om de inte får plats hos Sylwia eller Eva.
Jag tar liten bil (upptill 4 barn) till VC.
Rapportera
Jag tydligör att de var jag (Otto) som summerade ovan (inloggad som Karolin).
RapporteraRapportera
@otto Jag tror Elise och Karolin har pratat om samåk. Är det ok om Elise åker med er?
RapporteraRapportera
@Vanja: Elise kan absolut åka med.
RapporteraRapportera
För info. Nova åker med Affe dit, förmodligen tidigare än F10-karavanen😉. Hoppas ni får ett toppen läger!
RapporteraRapportera
Ok.., kan Karro få plats någonstans? Verkar bara saknas 1 plats nu med tanke på Ottos sammanställning?
RapporteraRapportera
Vi har Alva Ella o Ella + lillebror i vår bil så den är full:(
RapporteraRapportera
Finns en plats till hos oss
RapporteraRapportera
I vår bil med 4 platser har jag
RapporteraThea, Lilly , ev. Ebba beroende vilken bil hon väljer. Hur som så finns det då 2 platser över för Karro o Elise 👍
Då har vi till samtliga tjejer väl ?
Rapportera