Bemanning Eskilstunacupen
Hej, Funktionärsschema Eskilstunacupen P 15 år (2010) Ekängens KG fredag 11 april Kl. 16.00 - 19.00 6-7 personer ( Malte, Oscar, Ville A servering, Ludwig, Lukas S, Melker F, Jim (vuxen) FULLT Kl. 19.00 - 21.30 6-7 personer ( Ville J, Lucas F, Rasmus, Noah, Tomas, Vilmer, Jonas (vuxen), FULLT Uppgifter: -1 person anläggnings ansvarig för passet/ parkering -2 personer till grillen. -1 person matchvärd/ visar lag -3 personer i serveringen. Skogsängens IP Fredag 11 april Kl. 16.00 - 18.30 5 personer (Roos, Victor H, Oliver, Olle, Wilmer, Malkom) FULLT Kl. 18.30 - 21.00 5 personer (David, Melker I, Jonas, Abbe, Tomas I (vuxen) FULLT Uppgifter: -1 person anläggnings ansvarig för passet -2 personer i serveringen -1 person matchvärd -1 person för samordning Ekängens IP Lördag 12/4 Kl. 18.00 - 20.30 6 personer (Viggo, Caspian.Daniel, Ricardo, Rocky, (Jimmy) Uppgifter: -1 person anläggnings ansvarig för passet -2 personer i serveringen -1 person matchvärd -1 person för samordning Önskar namn och mobilnummer till den personen som är ansvarig för respektive arbetspass. Fördela även beskrivet uppdrag innan så att spelarna redan vet vad de ska göra innan de kommer till anläggningen. Meningen är att grabbarna ska stå, men det behövs en vuxen som är ansvarig/pass! Först till kvarn, det som inte blir tillsatt kommer att tillsättas av F-gruppen! Kommentera vilket pass ni önskar!
P15
för 9 dagar sedan
47kommentarer
Lagförsäljning!
Hej alla! F-gruppen har planerat en ny försäljning av påskägg! Vi tänker att vi säljer 5 ägg /spelare! 3 små och 2 lite större! Äggen levereras under nästa vecka på träning! Det lilla ägget säljs för 79kr och det lite större för 129kr. Swishbetalning till 0761846868 (Heidi) Vi har ett antal ägg (176st), så om alla hjälps åt så kan vi göra en liten nätt vinst till lagkassan! "Säljpitch" och bild kommer i lagtråden! Revidera efter behov! Nu kör vi! Lycka till!
P15
20 feb
3kommentarer
Admin-möte 10/2
Igår var det adminmöte och vi fick lite information om kommande säsong. För det första så har aktivitetsavgiften höjts något för de yngre lagen och desto mer för de äldre (P15/P17-P19) i och med att P17 och P19 ska spela i division 1 och kostnaderna ökar. Att observera, aktivitetsavgiften betalas i 2 omgångar, hälften i februari och hälften i september. Faktura har skickats ut via laget.se Medlemsavgift 400kr Aktivitetsavgift 2400kr Förfallodatum 25/2 Arvet som ungdomssektionen ”fått” har egentligen gått till gamla IFK-are att förvalta och ska gå till utveckling av ungdomsfotbollen. Föreningen kommer att kunna söka pengar (likt sparbanskstiftelsen) på avkastningen så lagen kan inte söka pengar själva. Det är tydliga regler kring vad pengarna ska gå till och ”missbrukas” det så kan man förlora alla pengar. Man hoppas att första ansökan kan genomföras i höst, när allt är klart. En VEO-kamera är på gång för P15/P17/P19, lagen ska dela på den. När eller hur den ska fördelas är inte klart än. Nya bollar är beställda till lagen och slarvar man bort dem, så får man komplettera själv som lag, men går de sönder så ska de lämnas till Jaan som reklamera dem. Eskilstunacupen som går av stapeln 11-13/4. Föräldrar och vårdnadshavare för de yngre lagen kommer att få schema inom kort för arbetspass, likaså P15/P17/P19, men där är tanken att spelarna själva ska jobba i kiosk, parkering m.m. Schema ska komma inom 10dgr. P15 har fått serveringsveckorna v.19 (5/5- 11/5) och v.42 (13/10-19/10). Öppettider är mån-tors 17.00-19,30 om det inte är match, då öppet även under match. Öppettiderna för fredag-söndag varierar lite efter hur matcherna schemaläggs. Det blir mer folk och aktivitet på Balsta jämfört med 2024, då både damerna och herrarna kommer (förmodligen) spela matcher på Balsta. 21/3-23/3 är det Team sportia-dagar med rabatter på IFK-kläder. Bollskola i maj, mer info kommer. v.25 är fotbollsskola för 7-12 år, mer info kommer. Matchtröjorna kommer inte bytas ut i år, då de är i gott skick. Har någon en för liten tröja, så prata med tränare som får kontakta Jaan. Eventuella kompletteringar behöver in snarast. Vi kommer att sälja bingolotter även i år, 6st /spelare. Det pågår dock diskussion i styrelsen om att dela på nettovinsten på övriga lotter (förening/lag). Inget beslut har tagits, vi kan även sälja kalendrar där laget får hela vinsten. Ingen försäljning av RC-häften En digital värdskapsutbildning kommer att skickas ut inom kort, och den ska P15-spelare och föräldrar/vårdnadshavare genomföra, den handlar om värdskap, inkludering i samband med cuper m.m. IFK har en sjukgymnast, är man i behov så kontakta Jaan. Under 2024 har det varit kostnadsfritt, men vi vet inte hur det blir i år, eventuellt en symbolisk summa. Alla som jobbar med barn inom föreningen ska lämna polisutdrag, även föräldra-admins. Den (annan verksamhet än skola och barnomsorg) kan beställas med bank-id på polisens hemsida och skickas till Jaan på kansliet (kansli@ifkeskilstuna.com). Utdrag Licens för fotbollsspelare som fyllt 15 år, enligt Svenska Fotbollförbundets tävlingsbestämmelser måste alla spelare ha licens från och med det år man fyller 15 år för att få spela tävlingsmatcher. Första gången spelaren ska ha licens måste spelaren och spelarens vårdnadshavare skriva under ett intyg som ger föreningen rätt att ansöka om licens för spelaren. Detta kommer att delas ut av tränare och sedan lämnas in till kansliet. Till sist, vi valde att ta en paus med fotografering i år, då flertalet är missnöjda med EXPRESS-foto. Det kommer att finnas möjlighet att ta lagfoto, antingen via Tommy Myls eller med vår egna fotograf. Hör av er om ni har några frågor. /F-gruppen
P15
11 feb
2kommentarer
Träningen på Torshargs IP fredag 10 januari är inställd
Vi fick precis besked av kommunens arenavärd att Torshargs IP inte är spelbar pga rådande väder. Nya tag på måndag 13/1. Trevlig helg!
P15
10 jan
0kommentarer
Uppdrag Tuna Park IFK P14
Hej, vi har fått uppdrag av Verdandi, som vi tackat JA till! Vi ska agera parkeringsvakt under jul- och mellandagarna. 1 spelare + 2 vuxna /pass och ett pass är 2-2,5 h. Följande pass (15st) behöver bemannnas av oss i P14. VI är många spelare och därmed nästan dubbelt så många föräldrar/vårdnadshavare så det ska inte vara ngt problem! Vi får 7000kr för detta, direkt in i lagkassan! Meddela nedan vilket pass du kan bemanna, först till kvarn! Fredag 20/12 12.00-14.00 Ekberg (fullt) 14.00-16.00 Ericsson /Orava Anderson (fullt) 16.00-18.00 Jansten (fullt) Torsdag 26/12 11.00-13.00 Andersson (fullt) 13.00-15.00 Fedosov (fullt) 15.00-17.00 Chewai/ Sijaric Fredag 27/12 11.00-13.30 Sofie Flood/ Elin Wikström (fullt) 13.30-16.00 Ferm /Aleby 16.00-18.00 Koosi/ Hellmark (fullt) Lördag 28/12 11.00-13.30 Blückert (fullt) 13.30-16.00 Melnik/ Nordberg Måndag 30/12 11.00-13.30 Jäll (fullt) 13.30-16.00 Ordonez/ Hadji 16.00-18.00 Ålander /Nordh Larsson (fullt) Uppdragsbeskrivning Vid ankomst till pass 1, hämtar man västar på en vagn (till höger vid entré 1), eller så ringer man vakten 0702575221. som öppnar till kontoret som finns vid restauranger/toaletterna) Sjäva uppdraget sker kring den stora parkeringen mot Västerleden. Det viktigaste är att se till att in- och utfart flyter på, gör den det så behöver man inte göra så mycket mer än att finnas tillgänglig. - Fokusera mest på UTFARTEN så att inte köbildning uppstår. Ofta vill många svänga vänster ut mot Västerleden och det är då det uppstår köer. Ge då anvisning till HÖGERSVÄNG och runda rondellen vid City Gross så flyter det på. Hjälpmedel i form av vägkoner och skyltar kan ställas upp vid behov. - Vid infart vill många parkera i de första parkeringsfickorna. Uppstår kö till infart, skicka bilarna vidare längre bort på parkeringen. Här kan också vägskyltar/koner ställas upp för att underlätta. - Att hitta parkeringar får kunderna göra själva, men är det lugnt kan man förstås hjälpa till med det också som service. Blir det fullt på parkeringen får man stänga av den och hänvisa till andra parkeringarna längre upp. Som sagt EXTRA-hjälp finns innanför entré 1 eller på kontoret i form av koner och vägskyltar. Detta får ni avgöra själva om det behövs. Vid användning av koner/skyltar, ställ koner för att avgränsa infarten för att motverka vänstersväng samt en hänvisningsskylt. Vid infarterna till parkeringsfickor kan också två skyltar samt vägkoner placeras så underlättar det arbetet väldigt mycket. Är det väldigt lugnt kan man avsluta lite tidigare. OBS! Västarna/koner/skyltar måste sedan återlämnas så de finns tillgängliga till kommande dag. Kan läggas tillsammans med koner/skyltar som brukar ställas in innanför entré 1 i medföljande vagn.
P15
6 nov 2024
44kommentarer
Visa fler nyheter