Sargvaktsschema för säsong 2018/2019.Samtliga SSL matcher spelas i nya Idrottshuset.Ansvarig på plats: Arrangemangsansvarig, Johan Lundh, 070-547 93 99, johan.lundh@orebroinnebandy.se
Nytt: samtliga sargvaktar ska vara på plats och redo att arbeta 90 minuter innan matchstart, då det är uppvärmning Uppsatta lagets ledare ansvarar för sitt lag under matchen.
OM ATT VARA SARGVAKT:• Vara på plats 1h 30m innan matchstart.
• 2 personer i varje sarghörn = totalt 8 personer
• Samtliga sargvakter skall ha på sig de gula funktionärs västar
• Västar och bollar hämtas från förrådet på våning 3 –
nyckeln finns i kiosken=> Ni får ta ett korv eller godis plus dricka i kiosken, dock dessa ska ätas utanför hallen, inte vid sargen.
=> Viktigt — ingen mobiler under matchen – full fokus på match!
SARGVAKTSRUTINER:• Plocka bollar under/efter uppvärmning
• Eventuellt sätta upp/justera sargen innan match, reklamen ska sitta "rätt"
• "Laga" sargen under match
• Se till att det kommer in matchboll på plan då den åker över
• Moppa golvet (under matchen) om domarna/lagen gör er uppmärksamma på det
• Eventuellt riva sargen efter matchen
• Plocka skräp på läktaren efter matchen
• Eventuellt vara behjälpliga med att sätta upp och ta ned banderollerna på arenan
OBS! Samtliga sargvaktar ska vara kvar tills man har fått klartecken från arrangemangsansvarig på plats eller sin lagledare. Med andra ord, ingen går direkt vid matchslut!
SARGVAKTSSCHEMAKommer inom kort.
OBS! DU ansvarar själv för ett byte eller ersättare fixas!Vid förhinder och du inte kan stå:
1) Prova byta dag med ett annat pojklag
2) Kolla med ett av flicklagen
3) Annars fixar med annat lag, fotbollslag eller liknande – uppsatta lagledaren ansvarar!
Alla färdiga byte ska informeras till Jerry.
Ansvar för listan: Jerry Gray, 070-922 9292, jerry@orebroinnebandy.se br>