Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IBF Falun Ungdom & Barn P2015
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IBF Falun Ungdom & Barn P2015.
P2015
Följ oss för uppdateringar
Hej!
På lördag 9/11 arrangerar vi andra sammandraget för säsongen. När ni vårdnadshavare anmäler ert barn till spel, så förväntas en vuxen hjälpa till under sammandraget. Samling kl.9.30 för iordningsställande och sargbygge. Arbetsuppgifterna är fördelade redan, se längre ned i inlägget. Denna gång sker sammandraget i Lugnets A-hall. Observera att det spelas två matcher parallellt. Flera saker behöver ni ordna med:
- Matchvärd. Detta är bestämt genom innebandyförbundet och alltså någonting som vi måste följa. Matchvärdens uppgift är att hålla ordning under sammandraget, se till att publik/ledare sköter sig och stötta domarna. Eventuella incidenter ska rapporteras till förbundet. Matchvärden ska bära reflexväst märkt "Matchvärd", som erhålls av ledarna på plats.
- Sekretariat. Det är att föredra att ta med ett litet bord och två stolar, men det går också att "bygga" på plats med hjälp av plintar eller dylikt. Ta med visselpipa och mobil (kan behövas som matchklocka). Resultatpapper och laguppställningspapper erhålls av ledarna. Fråga gärna domarna innan när tid ska stoppas etc. Det är en fördel att vara två i sekretariatet, men det går också bra att vara en.
- Fikaförsäljning. Det är nya rutiner för i år. Varor, material och så vidare finns att hämta i föreningens kansli. Kansliet ligger bredvid gamla entrén till utebadet. Ledarna har kod till lilla skåpet vid kansliet, där tag till kansli finns.
OBS! Ni behöver ta med följande: skarvsladd med flera uttag, sopsäck, sop/skyffel och helst ett bord. Bord går säkert att leta rätt på någonstans på Lugnet, men kan underlätta att ha med.
Arbetsuppgifter under dagen:
Matchvärd: Jonatan
Sekretariat 1: Karl
Sekretariat 2: Oliver
Fikaförsäljning: Morris
Förmodligen är fler vårdnadshavare på plats under dagen än ovan nämnda. Hjälps åt så att ovanstående kan få någon paus.
Allt gott!
Med vänlig hälsning
Anna Åkerstedt (070-37 39 666) (är ej på plats på lördag)
Vi tyvärr kan inte hjälpa till med fikaförsäljningen denna gång. // Morris föräldrar
RapporteraFinns det några andra föräldrar som skulle kunna ta den här uppgiften och vi tar den en annan gång?
@Anna Å - Framöver skulle vi vilja ha mer än 2,5 dagars varsel om en förälder behöver göra en uppgift vid dessa evenemang annars har vi tyvärr svårt att ställa upp.
Rapportera
Hej!
Rapportera”Karl” kan tyvärr inte sitta i sekretariatet. Vi är bara en förälder i helgen och småsyskon behöver följa med. Fikaförsäljning går bra men från ca kl 11. Upptagna på morgonkvisten med skjuts och andra aktiviteter!
Rapportera
Hej, när vi kallar till sammandrag står det i kallelsen om vi arrangerar sammandraget eller inte. Om vi arrangerar så kan ni föräldrar räkna med att ni behöver hjälpa till med ngt. Det är svårt för oss att skicka ut mkt tidigare för alla svarar inte direkt på kallelsen och då vet vi inte vilka som ska vara med. Vi har förståelse att alla inte svarar direkt eller om det blir ändrade planer för helgen.
RapporteraFör sammandraget på lugnet i helgen, finns det ngn annan förälder som kan hjälpa till som vi inte har delegerat ut en syssla till? Vi behöver fler som hjälper till med sekretariatet och en som hjälper till med fikat.
/Fredrik K genom ledarna
Rapportera
Hej, Sammandraget imorgon på lugnet är flyttat till långshyttan. Se separat mail till alla föräldrar som ska vara med på sammandraget.
RapporteraVi ses imorgon 9:30 i långshyttan.
Med vänlig hälsning,
Fredrik
Rapportera