Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IBF Falun Ungdom & Barn P2015
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IBF Falun Ungdom & Barn P2015.
P2015
Följ oss för uppdateringar
Hej!
På söndag 10/12 arrangerar vi sammandrag igen. Även denna gång på Gruvrisskolan. Precis som förra gången så behöver vi ordna med flera saker:
- Från november månad ska alla matcher och sammandrag, oavsett lag och division, ha minst en matchvärd på plats. Detta är bestämt genom innebandyförbundet och alltså någonting som vi måste följa. Matchvärdens uppgift är att hålla ordning under sammandraget, se till att publik sköter sig och stötta domarna. Eventuella incidenter ska rapporteras till förbundet. Matchvärden ska bära reflexväst, som lånas ut av föreningen.
- Sist jag var i Gruvrisskolans idrottshall (februari i år), så fanns INGENTING i hallen förutom sarg och mål. Ni får nog räkna med det även denna gång. Det betyder att ett ihopfällbart bord för fikaförsäljning behöver tas med. Gärna också ett bord, modell mindre, och två stolar till sekretariatet.
- Inför fikaförsäljningen behöver varor med mera hämtas från cafét i Guide arena, någon gång under lördag 9/12. Hämta: pumptermos, kokplatta, servetter, soppåsar, plasthandskar (?), ”mjölkpyramider” (alt. köpa mjölk och ta med), prislista med QR kod till föreningens swish, korvpapper, kaffe, te, ketchup, senap, korv, korvbröd, festis, läsk, godis, chips, delicato och annat som ni tänker kan vara bra att sälja. Överblivna varor och annat behöver sedan köras tillbaka direkt efter sammandraget. Det behöver vara två personer för att hämta och en-två för att återlämna, då är det gjort under 30 minuter.
- Ta med hemifrån: kaffebryggare med filter, vattenkokare, konservöppnare, gryta till korven, sax, skarvsladd, ”korvtång”, enklare städutrustning (t.ex. sop och sopskyffel) och lämpligt bord att ha fikaförsäljning på. Eventuellt hembakat fika kan självklart säljas också.
Jag kommer själv inte att delta vid sammandraget, då mitt barn inte spelar. Ovanstående punkter behöver alltså ni vårdnadshavare fixa med. Det jag kan bidra med är att visa hur ni kommer in i cafét och var varor etc finns någon gång under lördag 9/12.
Det bästa är om samtliga arbetsuppgifter fördelas av er själva mellan er, men om det inte blir så innan torsdag 7/12, vid lunch, kommer jag att sätta ihop ett arbetsschema utifrån önskemål som kommit. Alla spelare förväntas ha en vuxen med sig på plats hela eller större delar av sammandraget. Denna vuxna förväntas genomföra någon arbetsuppgift under sammandraget.
Allt gott!
Med vänlig hälsning
Anna Åkerstedt (070-37 39 666)
Matchsammandrag i Vikmanshyttan | 22 dec, 08:45 |
Matchsammandrag i Mockfjärd | 22 dec, 09:15 |
Matchsammandrag i Borlänge | 22 dec, 09:15 |
SolidSport Floorball Cup - Winter Games 2024 | 27 dec, 08:00 |
SolidSport Floorball Cup - Winter Games 2024 - 27-29/12 | 27 dec, 08:00 |
Hej, Jag och Frans kan bara vara med första matchen 09.30 på söndagen men jag kan hämta grejerna på lugnet på lördagen och köra dessa till Gruvrisskolan på söndag morgon, men någon annan får köra tillbaka efter sammandragets slut.
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraVi har andra planer på söndag, så kan inte delta.
Maria (Hugos mamma)
Rapportera
Insåg även att vi inte blivit kallade, så det var kanske aldrig ett problem då 😊
RapporteraRapportera
Vi kan inte hjälpa till på lördagen och inte heller efter sammandraget då vi har annat föreningsjobb att göra då. Däremot kan jag ställa upp som matchvärd eller stå för att ta med kaffebryggare med filter, vattenkokare, konservöppnare, gryta till korven, sax, skarvsladd, ”korvtång”, enklare städutrustning (t.ex. sop och sopskyffel). Vi har tyvärr inga bord som passar. /Ebbes mamma
RapporteraRapportera
Jag kan sitta i sekretariatet men har tyvärr inte heller något bord eller stolar att ta med.
RapporteraRapportera
Jag ser nu att Sixten inte är kallad till söndagen så jag tar tillbaka mitt erbjudande. 😉
RapporteraRapportera
Vi har två ihopfällbara bord som vi kan ta med.
RapporteraSen spelar det ingen roll vad vi gör under söndagen, fik eller sek ☺
Rapportera
Vi kan vara matchvärd, sitta i sekretariatet eller stå i kiosken. Spelar ingen roll. Ska vi göra ett schema eller löser vi det på plats?
RapporteraVi har två hopfällbara stolar vi kan ta med. Visst är det de som är kvar av ta-med-uppgifterna?
Rapportera
Det som är kvar är någon som hjälper Stefan att hämta grejer i kiosken på lördag, samt 1-2 personer som kör tillbaka saker på söndag. Vilka kan göra detta?
RapporteraI övrigt enligt nedan:
Utrustning till kiosk: Susanna
Bord: Jenny
Stolar: Frida
Kiosk/sek/matchvärd: här tänker jag att det är bra att vi delar upp det, så att alla vet vad de ska göra och ifall någon kommer lite sent. Hittills kan Susanna, Jenny och Frida ställa upp på olika uppgifter på plats. Vilka mer?
Rapportera
Jag kan stå i kiosken om jag inte behövs som ledare.
RapporteraRapportera