Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Hovås Hockey Club U16 Team 09/10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Hovås Hockey Club U16 Team 09/10.
U16 Team 09/10
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar,
Barnen verkar haft kul igår😁👍 Som tidigare kommunicerat ligger det på vårt lag att denna säsong ansvara för kafé inköpen. Har vi någon/några härliga föräldrar därute som kan hjälpa till med detta? Kan ju vara fler som delar på det också tänker jag. Camilla Odermalm är ansvarig idag och behjälplig vid övergången. Prata ihop er och återkom till mig för helgen tack!
Allt väl!
Lagledare Johan
Träning | 26 dec, 16:55 |
IF Mölndal Hockey (hemma) | 11 jan, 00:00 |
Härryda HC Blå/Vit (hemma) | 12 jan, 00:00 |
Hisingens IK (borta) | 18 jan, 00:00 |
Kungälvs IK Vit (borta) | 19 jan, 00:00 |
22 dec, 18:30 Askims Ishall
20 dec, 20:00 Askims Ishall
18 dec, 19:00 Oasen
Vi har hand om gymmet och cupen så jag avstår gärna om det går. :)
RapporteraRapportera
Jag har övrigt cafe’ansvar så jag känner att det räcker för mig.
RapporteraRapportera
Hej! Tänkte berätta vad som hänt hittills med detta inköps ansvar! Jag (Wilhelms mamma) och Anna (Max mamma) tog på oss att undersöka vad detta ansvar innebar och försöka strukturera upp det med schema etc. Det har vi nu gjort sedan oktober och under tiden haft ansvar för alla inköp, inventering och att ta emot varor.
RapporteraVi har försökt att lägga rimligt mkt tid på detta. Men styrelsen vill att vi skall göra inventering i caféet flera ggr i veckan. Åka och handla så fort något tar slut etc...
Detta är alltså ett uppdrag som måste fördelas på många fler.
Om ingen är frivillig hör av sig så återkommer vi snart med ett förslag!
Mvh Sara en sliten toastbrödsinköpare...
Rapportera
Hej, Jättebra att ni tog på er uppgiften och superbra att ni förmedlar till oss vad det faktiskt innebär.Jag har uppdraget som caféansvarig denna säsong också och även det är en hel del jobb med schema, kontantkassa osv. Jag inser att det är en viktig del för klubbens ekonomi MEN det känns inte rimligt att vi som föräldrar ska dra det uppenbarligen tunga lasset. Vi har ju ju alla jobb att sköta och även ett liv vid sidan av.Helt otroligt att en person gjort det under åren innan. I fotbollen har vi ju en person anställd som sköter kansliet och även café. Borde inte även Hovås HC kunna lösa det? Att man har några cafépass och lite annat runt ideell verksamhet ingår ju på ngt sätt men att vi skall hantera inköpen känns lite mycket.Vad tycker ni andra föräldrar? Oavsett roll och funktion i laget.Är detta rimligt?
RapporteraGör man såhär i andra klubbar? För vi har aldrig hört talas om det. Mvh Niklas och Ulrica (Max pappa och Mamma)
Rapportera
Jag håller helt med dig Niklas och jag tycker att föreningen borde se det från ett "breddförenings" perspektiv, vilket man har för avsikt att vara. Om ett barn/förälder är lite tveksam i sin inställning till ishockey så har föreningen snart tappat en utövare om det kräver allt för stora insatser vid sidan av! Är det viktigast att få med så många utövare som möjligt eller att det finns ett café för den mindre verksamheten? En kanslist finns i föreningen, borde gå att lägga uppdraget på denna tjänst om det fungerar i fotbollen??
RapporteraRapportera
Hej! Kan vi hitta en lösning där vi cirkulerar inköpsansvaret mellan oss men hjälps åt ett par stycken varje vecka så vi klarar oss igenom säsongen? Jag / vi ställer upp! //Magnus
RapporteraRapportera
Hej igen! Jag missade alla svar förra veckan! Jag håller helt med och vill dessutom berätta att jag pratade med både Rickard samt Camilla innan vi ”tog” detta ansvar! De båda fnös åt mig när jag berättade att jag tyckte att 16h kafetjänst är för mkt för vår familj! Mitt förslag att anställa någon uppskattades inte heller!
RapporteraVi delar upp inköpen mellan oss resterande period men sen måste vi förmedla till styrelsen att detta inte är ok.
Både jag och Anna har jagats i helgen eftersom fd cafeansvarig inte var nöjd. Då var Anna där i torsdags och jag där i lördags. De söker en eldsjäl som gör allt detta jobb gratis. Helst en utan jobb, familj och andra fritidsintressen 😜
Jag och Anna återkommer asap!
Rapportera
Hittar vi ingen annan lösning så sätter vi upp en lista med rullande ansvar på alla föräldrar.
RapporteraRapportera
Nu får det räcka! Jag ställer gärna upp på cafévecka och allt annat som hör laget till men att vara inköpsansvarig för cafet får ligga på någon annan i klubben. Vi har väl alla full agenda som det är (jobb plus all ideell verksamhet). Jag vill att min son skall få utöva de sporter han vill men jag kan dessvärre inte klona mig. Jag är huvudansvarig tränare för Lindås p07 samt ledare i Hovås Billdal p09 och input man lägger i hockeyn kontra output är helt galen jämfört med övriga klubbar. Till råga på allt får vi knappt några ispass. Vad är nästa steg, ska vi spola isen själva? Vi funderar allvarligt på att byta klubb.
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraJag hittar inte den kommentar jag skrev i söndags... ledsen om ni nu får dubbelt!
Ni har sett schemat för inköp som kom ut! Min tanke var att vi skulle ha ett föräldrarmöte för att informera om vad inköpsuppgiften innebär.
Men vi kan väl göra så här: När det är din vecka; kontakta mig om vad som behöver göras. Mest troligtvis är det inte så mkt alls att göra! Vi får exempelvis hjälp med att ta emot leveranser så det kommer vi slippa 👍
Jag hoppas vi kan ha ett föräldrarmöte snart iaf! Träffas på Bounce medan barnen studsar😀?
Rapportera
Låter jättebra! Tack!
RapporteraRapportera