Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Hofors IBK F 07/08
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Hofors IBK F 07/08.
F 07/08
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar,
Ikväll hade vi föräldramöte, och jag tänkte försöka sammanfatta det viktigaste så även ni föräldrar som inte kunde delta får all viktig information.
Vi kommer att använda oss av vår sida på laget.se för all kommunikation till er föräldrar. Vi rekommenderar att ladda hem appen om ni har en smartphone. Säg till om ni vill ha hjälp med detta.
Träningar
Från v. 39 kommer vi att träna på Värnahallen, onsdagar kl 17.30-19.00. Det är önskvärt att ni föräldrar hjälper till att bygga sargen, så kom i tid. Vi kommer låta alla tjejer som vill prova att stå i mål. Om ni vet med er att er dotter ska stå i mål på en träning är det bra om ni kommer lite tidigare så de hinner byta om.
Vi lärde oss förra säsongen att många tjejer har svårt att koncentrera sig när det är föräldrar och syskon som tittar på träningen. Därför tycker vi även i år att det är bra om ni lämnar tjejerna efter att sargen är byggd och sedan kommer ni tillbaka när träningen slutar.
Utrustning
Obligatorisk utrustning på träning och match är; klubba, skor och innebandyglasögon. Även vattenflaska är bra att ha med. Viktigt är också att tjejerna har uppsatt hår.
Matcher
Nytt för i år är att vi kommer spela seriespel. Serien är inte spikad ännu, men kommer att läggas ut på vår hemsida så snart den är färdig. Vi räknar med att det blir match varannan/var tredje helg. Vi kommer att spela med 4 utespelare + målvakt, på lite mindre plan med mellanburar. Matchtiden är 3 x 15 minnuter med rullande tid och 5 minuters paus mellan perioderna. Serien är tabellös, dvs att det inte kommer att räknas något resultat och det kommer heller inte visas på tavlan hur många mål som vardera lag gjort.
Av erfarenhet vet vi att många föräldrar vill följa med och titta på matcherna. Vid bortamatcher ser vi till att försöka samåka så mycket som möjligt. Kan någon förälder inte följa med på match, så ser vi till att det finns plats i någon bil så att ert barn ändå kan följa med och spela.
Just nu är det 25 tjejer i truppen, och vi kommer att kunna åka med max 18 spelare per match. Vi hoppas att vi inte ska behöva neka någon att spela, utan att det helt enkelt är så att det blir naturliga bortfall i form av sjukdom, resor etc. Om vi ändå skulle behöva neka spelare att vara med på matcher så kommer vi att rulla runt på tjejerna så alla får spela lika mycket (under förutsättning att man kommer på träningarna). Vi kommer att skriva en förfrågan inför varje match om vilka som kan/vill spela på vår hemsida på laget.se och vill ha svar från er där.
På hemmamatcher behöver 1-2 föräldrar sitta i sekretariatet och sköta tidtagning och räkna mål för rapportering till förbundet. Överenskommelse gjordes under mötet att den förälder som känner sig manad skriver detta vid anmälning till match via laget.se.
Vi kom överens om att vi turas om att tvätta matchkläderna. Vi gör inget schema, utan den förälder som känner sig manad tar tvätten – så kommer vi hålla koll på vilka som tvättat och inte. Viktigt är att matchtröjorna tvättas ut-och-in för att skona trycket.
Avgifter
Nu när vi kommer att spela seriespel så kostar det också mer – hallhyror, domare etc. Det har också blivit nya licensregler. Denna information hittar ni under fliken "Dokument" på denna sida. Viktigt att ni kollar detta då avgifter behöver betalas in i tid.
Cafeteria och städning på Värnahallen
Alla lag i Hofors IBK hjälper till med cafeterian på Hoforshallen på söndagar när ordinarie cafeteria är stängd. Ett schema för detta kommer komma inom kort. Vi räknar med att det blir vid 1-2 gånger som vårt lag skall sköta cafeterian. Mer info kommer!
Städning på Värnahallen under höstterminen kommer att bli v. 39 och v. 49. På mötet kom vi överens om att vi ledare gör ett schema lika som förra säsongen. Kan man inte städa den dag man fått, så byter man med någon annan. Det är viktigt att vi sköter städningen då detta är en stor del av föreningens intäkter.
Försäljning
Vi kommer att sälja bingolotter inför uppesittarkvällen även i år. Vi kommer få lotterna tidigare detta år, så vi har större chans att sälja mycket lotter. I år kommer vi också att få en bonus om vi lyckas sälja 300 lotter. Bonusen motsvarar en cup-avgift. Även om våra tjejer är lite för unga för att åka på en cup, så kan vi antingen spara pengarna till kommande säsong alternativt göra något annat roligt för dem. Förra året sålde vi 140 enkellotter, och 40 dubbellotter. Vi tror vi kan ännu bättre i år, och att vi har chans att nå bonusen!
Frågan lyftes angående annan försäljning för att få in pengar till lagkassan. Intresse finns att sälja Newbody, och vi bestämde att vi kan sälja detta efter jul eftersom många andra föreningar säljer det just nu. Mer info om detta kommer när det närmar sig.
Övrigt
Vi vill att era tjejer ska trivas i laget, tycka det är roligt på träningar och match, samt utvecklas individuellt både som lagkamrat och som innebandyspelare. Vi försöker så gott vi kan se varje individuell spelare, samtidigt som vi försöker skapa en bra gruppdynamik. Vi jobbar mycket med att tjejerna ska fokusera på uppgiften, lyssna på oss ledare, och vara tyst när någon annan pratar. Vi tycker att det är ett fantastiskt gäng och vi är imponerade över hur duktiga de är.
Vi tränare tar gärna emot synpunkter från er föräldrar. Tveka inte om det är något ni vill ta upp med oss. Vi finns tillgängliga före och efter träningar, samt via e-post och telefon.
Tack för info från mötet 👍
RapporteraRapportera
Tack 😊
RapporteraRapportera
👍👍
RapporteraRapportera
15 x 3 min många perioder :) Fattar att ni menar tvärtom men men alla kanske inte gör det :P
RapporteraRapportera
Helt rätt Kent 👍😀
RapporteraRapportera
Tack för informationen och allt jobb ni lägger ner :)
RapporteraRapportera
Nu är det ändrat Kent! 😊
RapporteraRapportera