Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om AIK Handboll Ledare inom AIK Handboll
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från AIK Handboll Ledare inom AIK Handboll.
Ledare inom AIK Handboll
Följ oss för uppdateringar
Hej så här i fystider!
Eken cup närmar sig med stormsteg och hoppas vi ses någonstans på fältet eller i AIK tältet!
Efter Eken tar vi sommar och sedan är nästa handbollsrelaterade aktivitet i AIK Handboll Uppstartslägret 2024!
Innan vi går in på detaljerna, några uppmaningar:
- Det kommer att skickas ut ett inventeringsunderlag separat och rekommendationen är att under Eken göra en inventering av era matchtröjor. Kan ni behålla dem? Har era spelare växt ur dem? Meddela Jenny Linderberth på jenny.linderberth@aik-handboll.se
- I nedan kommentarsfält behöver vi att ni skriver preliminärt antal deltagare på uppstartslägret. Spelare och ledare. Senast 15/6 tack!
- Inbetalning Uppstartsläger skall ske senast 9/8 och sker genom en insättning/lag till AIK Handbolls BG 5878-6088. Ange lagnamn och antal spelare. Dvs sätt er inbetalning från spelare några dagar innan (om ni inte har en buffert i era lagkassor)
- Kostnaden för lägret är 1000 kr per spelare. Lunch lördag och söndag, mellanmål, läger T-shirt, hallhyra, avslutningsöverraskning ingår i kostnaden som är till självkostnadspris.
Så, åter till Uppstartslägret:
Fredag 16/8:
Samling 17:00 i Solnahallen för genomgång och uppvärmning
17:30 Mixedturnering (alla klubbens lag deltar, från yngsta till seniorer) i ett lite annorlunda format jämfört med Våryran.
Ca 20:00 Prisutdelning mixedturnering
Under kvällen kommer vi att ha en ledaraktivitet där det kommer att hållas lärorika föredrag. Schema för dessa kommer närmare lägret.
Efter mixedturneringen bjuder vi in alla ledare till mingel och mat uppe i cafeterian. Kul att få bekanta oss lite över laggränserna!
Lördag 17/8
08:00 – 20:00 Träningar i Solnahallen A&B, Råsta Parkhallen och Ulriksdalhallen. Schema kommer innan Eken cup.
Utöver det så är C-hallen bokad där vi jobbar på att få fram ledare från AIK friidrott som kan hjälpa våra lag med löpskolning. Schema för detta kommer så fort vi har det på plats.
Lilla konferensen i Solnahallen bokad som vanligt för teoripass. Bokning sker då vi lägger ut era träningsscheman
Gym i Solnahallen tillgängligt enligt ovan tider.
Söndag 18/8
08:00 – 14:00 Träningar i Solnahallen A&B, Råsta Parkhallen och Ulriksdalhallen. Schema kommer innan Eken cup.
Lilla konferensen i Solnahallen bokad som vanligt för teoripass. Bokning sker då vi lägger ut era träningsscheman
Gym i Solnahallen tillgängligt enligt ovan tider.
14:00 återsamling i Solnahallen för avslutning och ett gemensamt fyspass med klubbens fystränare, Maria Meckbach.
Lagfotografering samt individuell fotografering kommer att ske i Solnahallen C under söndagen. Schema anpassas efter era träningstider.
Utöver de schemalagda halltiderna, löpskolningen och teoripassen, tipsar vi om egna fyspass utomhus. Det bygger lagsammanhållning utöver en bättre fys på planen såklart.
Så, tills nästa gång vi hörs ber vi er att lägga upp uppstartslägret på er Laget.se-sida och börja ta in intresseanmälningar. Preliminära antalet som sagt innan 15 juni!
Vänliga hälsningar, Aktivitetsgruppen
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Inga kommande aktiviteter
P födda 2011 och 2012 preliminärt 17 spelare och 4 ledare på uppstartslägret
RapporteraRapportera
Tack Mathias! Påminner övriga lag att skicka in innan 15/6, tack på förhand!
RapporteraRapportera
F19 (05/06/07) är ca 18 st och 1 ledare
RapporteraRapportera
Flickor födda 2013 Räknar med 17 spelare och 3 ledare
RapporteraRapportera
P16 (födda 08/09) är ca 10 st, med 3 ledare (ev en gästtränare)
RapporteraRapportera
F9 (2014/15) ca 8-9 st plus 2-3 ledare
RapporteraRapportera
F13(födda11) preliminärt 10 spelare + 3 ledare
RapporteraRapportera
P9 8 spelare 2 coacher
RapporteraRapportera
P8 5 spelare 2 coacher
RapporteraRapportera
F12 (födda 2012) prel 10 spelare och 2 ledare.
RapporteraRapportera
Hej! Hoppas ni alla hade en fin Eken och att ni kom ihåg solskydd (vilket jag glömde...). Snart försvinner alla på sommarledighet och vi behöver göra klart planeringen för uppstartslägret. Jag påminner de lag som inte meddelat deltagande att vi behöver det nu. Tack för hjälpen.
RapporteraRapportera
P10(f 13) prel 5 spelare, 1-2 ledare
RapporteraRapportera