Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Habo IF F18
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Habo IF F18.
F18
Följ oss för uppdateringar
Hej alla F18-föräldrar!
Nu kör vi igång en ny fotbollssäsong – så kul att äntligen få se våra tjejer tillbaka på planen!
Jag heter Tobias och är ny kontaktförälder för F18. Vi ser fram emot en säsong fylld med träningar, matcher och gemenskap. För att skapa de bästa förutsättningarna för laget behöver vi dock hjälpas åt – både på och utanför planen. Här kommer ganska lång och viktig information så läs igenom hela nyheten.
💪 Tillsammans gör vi skillnad!
För att få allt att flyta smidigt behövs fler som kan hjälpa till som kontaktföräldrar. I skrivande stund gör jag det själv just nu med stöttning från våra tränare. För att våra tränare ska kunna lägga fullt fokus på att planera och genomföra träningar samt utveckla våra tjejer på bästa sätt, behöver vi minst en eller två föräldrar till som kan hjälpa till och stötta med bland annat:
* Planera försäljningar och aktiviteter till lagkassan
* Hålla koll på lagkassan
* Skapa scheman för aktivitetsdagar
Det är våra tjejer vi gör detta för, ju fler vi är som engagerar oss, desto mindre blir det för var och en – samtidigt får vi möjlighet att lära känna varandra och skapa en härlig laganda även vid sidan av planen! Kommentera om du kan tänka dig detta i kommentarsfältet nedan!
🏆 Viktiga insatser för laget och klubben
För att våra tjejer ska få de bästa förutsättningarna behöver vi alla bidra. Samtidigt stöttar vi klubben och ser till att verksamheten kan fortsätta utvecklas. Därför är det viktigt att vi ställer upp vid:
🔹 Städdagar
🔹 Vår arbetsvecka (v.24)
🔹 Habo Cupen – föreningens största inkomstkälla
📅 Schema och ansvar
För att göra det smidigare har vi schemalagt städdagen (13/4) och arbetsveckan (v.24) i år.
Som förälder ansvarar du för att bemanna din tilldelade tid. Kan du inte? Byt med en annan förälder!
Jag har publicerat schemat under Dokument ->Schema Arbetsuppgifter 2025 -> Schema arbetsuppgifter 2025.pdf där alla har fått en tid tilldelad antingen till städdagen eller aktivitetsveckan (kiosk, matchvärd eller städ).
Du kan även ladda ner dokumentet här!
Habo Cupen – Vi bemannar Kärnekullaskolan & en kiosk
I år sker anmälan via Favvos precis som förra året. Vi skickar ut info när anmälan öppnar och hur man gör för att anmäla sig. Ta gärna ett pass så snart som möjligt – annars blir man tilldelad ett, och det är upp till var och en att byta om tiden inte passar. Vi kommer behöva fylla 27 platser som funktionärer denna helg. Vi är 42 barn i gruppen så det ska vi kunna fixa, eller hur?! 💪.
Är man utomlands eller inte kan närvara så meddela detta så snabbt som möjligt så ska vi så klart inte lägga ut tider på er. Annars boka upp datumet i kalendern! I år går Habo Cupen 28-29 juni.
Poolspel i maj – tillfälle att utöka vår lagkassa!
Utöver Habo Cupen planerar vi att bemanna en kiosk under poolspelet vi arrangerar för tjejerna 24 maj. Pengarna går direkt till vår lagkassa, vilket möjliggör framtida cuper, aktiviteter och inköp som gynnar tjejerna. Även detta kommer att läggas upp via Favvos och vi ser gärna att några föräldrar ställer upp att bemanna kiosken denna dagen. Om man inte kan närvara på Habo Cupen så kanske man kan hjälpa till här istället?
Om ni har några frågor så kommentera nedan!
Tack för att ni engagerar er – tillsammans skapar vi en grym säsong för våra tjejer! 💙
Hej. Vi är utomlands under Habocupen detta året och kommer dessvärre inte kunna hjälpa till då. Fortsätter vår dotter (som är lite osäker på om hon ska köra eller inte) hjälper vi självklart till på poolspelet i stället :)
RapporteraRapportera
Hej Ida! Toppen att du meddelar. Jag gör en notering på det :-)
RapporteraRapportera
Hej ! Vi kan tyvärr inte stå i kiosken den 13/6. Vi är inte hemma . Ska på student.
RapporteraMvh Anna
Rapportera
Hej Anna, Om du inte kan din utsatta tid, ansvarar du själv för att ordna byte.
RapporteraDet går bra att byta mellan olika uppgifter och dagar.
Kontaktuppgifter till alla föräldrar i laget finns här:
https://www.laget.se/HaboIF-F18/Troop/AddressList (kräver att man är inloggad på
laget.se för att komma åt kontaktuppgifterna)
Rapportera
Sen när man hittat någon att byta med kan man meddela mig den ändringen så uppdaterar jag schemat :-)
RapporteraRapportera
Hej! Hade tänkt att byta med Vilja Remblad men Elin ( mamman) sa att hon har slutat . Vi kan ta den tiden isf. Tisdagen den 10/6. Finns det någon lista så kan man ringa och försöka byta med någon. Som sagt innan så är vi inte hemma den 13/6 då vi ska på student.
RapporteraMvh Anna
Rapportera
Hej Anna. Jag har lagt in er på Viljas pass nu (dvs Tisdagen 10/6 17:00-20:00). Jag kommer uppdatera schemat som ligger under dokument med alla ändringar också inom kort!
RapporteraRapportera
Hej,
RapporteraVi har valt att Kani ska börja träna med Mullsjö IF, så vi kommer hoppa av Habo If.
Hälsningar
Hindrin Baiati
Rapportera
Hej! Innebär detta att vi inte bokar upp oss själva på favvos när det gäller habo cupen? Har redan bokat upp mig för F17 på 2 pass den 29e och vill gärna inte att tiderna krockar med F18
RapporteraRapportera
Läste på fel stycke. Det var inget. Bra jobbat Tobias!
RapporteraRapportera
Hej ! Kan tyvärr inte närvara den helgen då är vi bortresta .
RapporteraMvh Anna
Rapportera
Helgen som Habo cupen är är vi bortresta. 28-29 juni .
RapporteraMvh Anna
Rapportera
Hej!
Rapportera@Hindirin Baiati - Rekommenderar att du även kontaktar kansliet, så det blir korrekt med ev. inbetalningskort/fakturor.
@Anna Lago - Tack för info. Jag har noterat ner att ni är borta under Habo Cupen.
Rapportera