Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Henåns IF Seniorlag Herrar

Följ

Seniorlag Herrar

Följ oss för uppdateringar
Följ
Henåns IF
Fotboll
Seniorlag Herrar

Referat: Henån / Gilleby - Morlanda GoIF

28 apr 2018 25 kommentarer 1040 visningar
Ingvar Johansson
25 kommentarer
  • 28 apr 2018 Robert Tartagni

    Kul att se att b-laget fick vara hemma när hälften av målen kommer från startspelare i div 4 laget. Bra för ungdomarna i föreningen. Stort grattis.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    (Hm, laget.se verkar ha tekniska problem så jag kanske dubbelpostar)

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Väldigt trist att höra din ton Robert, men jag ska försöka ge dig en förklaring till varför det ser värre ut än vad det är, så att du (säkert med fler andra) kan tagga ner lite.

    Reglerna säger att man får ha med 4 utespelare och en målvakt från föregående A-lagsmatch. Detta för att klubbarna ska kunna få ihop spelare till två lag (och därmed slippa lägga ner ett), för att kunna ge spelare som sitter på bänken mer speltid -men utan att ge fritt fram till att sätta in för många spelare och "toppa"i vissa matcher. (Detta vet jag att du har koll på men jag räknar med fler läsare)

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    HIF hade lite otur med spelarmaterielet förra A-lagsmatchen mot Stala/Myckleby, där tre startspelare fick förhinder av olika slag. Därför kan det vara lämpligt att ge dessa spelare matchning i B-laget.
    Så helt krasst räknat, så var det bara två A-lagsspelare med från HIF, varav en av dem inte var tillfrågad först, men blev inringd efter ett sent återbud.
    I en perfekt värld hade alla lag haft underlag med 32 spelare som aldrig skadade sig, var sjuka, bortresta eller behövde jobba. Då hade vi alla haft ett jämnstarkt A-lag och ett jämnstarkt B-lag, det hade alltid varit rättvist och alla hade alltid varit nöjda (på just det planet med uttagningar av B-lag) Vi vet ju båda att det tyvärr inte är så. ;-)

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Så i detta fallet ser det helt enkelt värre ut än vad det är, och Morlanda får ett efterskalv av A-matchens problem.

    Jag vill också tillägga att detta, som du förstår, är rätt unikt med hur många spelare man har tillgängliga för en match. De senaste åren har vi haft det tufft med underlag (gissar att det var liknande scenario för Stala/Myckleby under din tid där), men vi har verkligen försökt klara ett B-lag under dessa år.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Så när Gilleby frågade om en sammanslagning var vi i valet och kvalet då vi kanske inte skulle kunna ge speltid till alla spelare varje vecka. (Väger man det mot att Gilleby kanske tappar ett helt lag och vi kanske får ännu större problem (vi tappade ju trots allt 7+ spelare från truppen i år) så förstår du säkert beslutet.
    Trots detta, tror jag inte att någon ungdom alls fick stanna hemma till förmån för, ah, de två A-spelarna, (har kollat men kan ha fel).

    Jag förstår hur det har sett ut för er som inte har insyn -även om jag aldrig skulle uttrycka mig så, men jag hoppas förklaringen hjälpte på något sätt. =)

    Har du några funderingar är det bara att höra av dig igen!
    //#13

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Japp, verkar vara problem att lägga upp. Dubbla långa svar som fallit undan. Får se om detta fastnar?

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Jag tror det hjälpte när man kortade ner svaren

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Helvete, ett lika långt till som försvann. Får bli en kortversion.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Fogis uppger full trupp, väldigt stor i jmf med tidigare omgång t.ex.
    Vem vinner på att det blir tvåsiffrigt? Ingen i min värld. De unga i båda förenignarna bränns.
    Kortsiktighet med resultatet istället för långsiktighet.
    Om tveksamhet fanns för sammanslagning då spelare inte skulle få speltid, vart e de spelarna nu?

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Insyn eller ej i båda föreningarna spelar ingen roll.
    Problemet fansn även i div 5 med Grebbestad 2, så inga nya känslor.
    BFF sätter reglerna. Föreningarna står för appliceringen.
    Står fritt att välja då inga förutsättningar brutits, men att det medför reaktioner känns inte märkligt.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Hm, ja jag har ju bara koll på Henåns spelare och det är troligt att Gilleby har ett par A-spelare med.
    Förra matchen har jag inte stenkoll på (kanske någon mer kan flika in info) men den låg 18h efter A-matchen mot S/M.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Du förstår säkert att de som haft förhinder inte blivit friska/hela/hemresta på den tiden. Vi fick dessutom ett benbrott och en stukad fot i matchen tex.
    Vidare tror jag att vi hade 15 spelare på fredag kväll men var 11 på lördag morgon. (Du känner säkerligen igen även det syndromet)

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Sen håller jag med dig om att ingen vinner på att det blir tvåsiffrigt. Jag såg dock inte matchen och vet inte matchbilden, matchning osv.
    Absolut står föreningarna för appliceringen och jag håller med dig där med. Tycker du fortfarande att det är så dåligt hanterat som din ton verkar göra, i ditt första inlägg?
    Jag förstår dig dessutom i att reaktioner uppstår, och jag välkomnar dem dessutom!

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Vad jag däremot inte välkomnar är sättet du skrev din första post på, och även om du och jag kanske inte kommer mötas hela vägen i sakfrågan, håller jag tummarna för framtida formuleringar. För mig spelar det ingen roll hur mycket insyn man har; det är inte särskilt reko att "måla fan på väggen" innan man vet. Men alla är vi olika.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    (Benbrottet och stukningen skedde alltså i A-matchen förresten)
    Jag förstår inte riktigt vad du menar med "var är de spelarna nu". Menar du de som vi trott skulle missa speltid i både A- och B-lag, trots det jag skrivit i tidigare inlägg? Jag vet inte riktigt hur jag ska redovisa det mer ingående men vi har en hel del problem just nu med spelarfrånvaro. Som exempel hade vi 8 av 20 spelare i influensa veckan efter vårt träningsläger, som tidigare nämnt har vi skador som nyckelbenbrott, fotstukning, mopedvältkörning; jag själv är hindrad av en ljumsksträckning bara för att ge dig några exempel, och precis som alla andra klubbar på de här nivåerna finns det sjukdomar, jobb, resor osv som går före oavlönad amatörfotboll. Och så har vi tappat minst 8 spelare i år (jag är säker på 8, kan vara fler). Missförstår jag dig eller ska jag förklara något annorlunda?

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Tycker inte tonen är så stort problem. Tror du/ni klarar av att hantera lite ironi.
    Även om a spelade 18 innan, borde man kunna stötta upp på bänk med a spelare. Lite det som e resonemanget här.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    I inläggen ovan kringgår du huvudfrågan och fokuserar mer på tonen. Vilket e beklagligt, min förhoppning är/var är att fokusera på värderingar och värna om inkludering istället för exkludering. Men även låta serier med blandat representationslag och reservlag favorisera representationslagen.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Robert Tartagni

    Eftersom fogis säger 11+5 blir ju frågan om hur det var ställt med bänken igår? För igår var det "roligt och passade" till skillnad mot veckan innan.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Ingvar Johansson

    Kommentar till er "konversation":
    Förra matchen (mot rönnäng)var vi 14 på laguppställningen fredag kväll, lördag morgon bara 11.
    Matchen mot Morlanda fick vi ihop 16 spelare men på fredag och lördag morgon "försvann" 6 spelare av dem. Tre av de spelare som finns på fogis skulle tagits bort eftersom de inte var med. Oturligt nog drabbades Morlanda av skador på två spelare tidigt i matchen vilket bidrog till resultatet.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Japp, 4 av mina 20 meningar berör tonen men jag släpper det eftersom jag fått sagt det jag vill och du inte håller med.
    Förra veckan hade Gillebys A-lag match samtidigt som B-laget. Hoppas det känns som en okej anledning för dig för att inte ha lika lätt att få ihop folk.
    Och som Ingvar skriver finns det fler faktorer som spelar in; hade de tidiga skadorna inte skett (tror de var tre till sjukhus till och med), så hade siffrorna gissningsvis varit helt annorlunda.

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Tommy Johansson

    Sen vet jag faktiskt inte vad du vill att jag ska svara, Robert. Jag har förklarat flera omständigheter som bidrar till varför vi hade de spelare vi hade igår och varför vi haft andra spelare andra gånger.
    Ska jag säga att ett derby inte roligare? Är det så för alla andra utom Henåns IF?
    Vi hade absolut kunnat haft ett starkare lag om vi varit ute efter att förstöra hela idén med hur seriesystemet är uppbyggt. Varför skulle vi göra det?
    Egentligen är vi båda överens i den frågan också, men du verkar inte tycka att det finns tillräckligt med förklaringar till att det blev som det blev? I så fall kan jag nog inte hjälpa dig mer..

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 apr 2018 Anton Berg

    löl

    Rapportera

    Rapportera

  • 30 apr 2018 Robert Tartagni

    Jag uppskattar återkopplingen, men vill ändå understryka att jag inte efterfrågat någon hjälp eller förklaring...? Så jag vet inte riktigt vad du vill att jag skall skriva? Du utgår från en korrekt infallsvinkel att vi inte har samsyn. Blir dock intressant att se antal b fighter Glenn och Marcus gör tillsammans i år.

    Rapportera

    Rapportera

  • 1 maj 2018 Tommy Johansson

    Haha ja det var kanske inte jättemånga som efterfrågade någon ironisk kommentar från dig från första början heller 8-)
    Men givetvis kul att du följer oss Robban! ;-)
    Vi ses!

    Rapportera

    Rapportera

Du måste logga in för att kommentera

Logga in