Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IK Orient Grupp 12/13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IK Orient Grupp 12/13.
Grupp 12/13
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Info från föräldrarmöte som er som inte var på plats & ni som vill ha lite 'kom-ihåg' vad vi pratade om ;)
Har även lagt med informationen om caféet som vi inte pratade om på själva mötet.
Det var ett misstag från vår sida, men allt var tyvärr inte klart då. Det hade dock varit bättre att vi informerat om att det var på gång. Vi beklagar!
Det är även som i vårt eget café att att era barn får vara med och jobba i caféet om det sker tillsammans med er som vuxen (ifall någon undrat det) ;)
Ha en fin dag!
Magnus
////////////////////////////////////////////////////
IK Orient
Föräldramöte?
1. Presentation?
Helén?Nicole ?Magnus
2. Presentation?
Deltagare
?
3. Träning detta år?
Träningsplats & träningstider?
-Rimnershallen/vallen, från Oktober delvis i Äsperödsskolans gymnasstiksal (info kommer via Laget.se)?
Öka distanser, mer kondition?
Styrka, skadeförebyggande/uppbyggande?
Teknik (löpning, hopp, kast)?
Smidighet/Snabbhet/Spänst?
Lek & kul!?
Utöka gruppen?-Det kommer komma in fler i gruppen, vi har många i kö! :)???
Alltid!?
I tid (träningen startar på den tid vi sagt).
Om man vet att man kommer senare - meddela.?
-Meddela genom att kommentera aktiviteten/närvaron. Uppstår det nära inpå träningen, skicka ett SMS.?Samling?Uppvärmning?
Stretching?
Löpskolning?
Dagens ’fokusområde/områden’?
Avslutning (ofta någon form av stafett)?
Stretching?
Samling?
4. Tävling?
Ett antal tävlingar där vi närvarar?
Blir minst en till innan nyår?
-Vi återkommer om vilken, men det blir någon rimligt i närområdet (t.ex. Göteborg)?
Bra tillfälle att prova på tävling - det är kul att tävla tillsammans!?
-Om man inte vill träna kan det vara kul att bara vara med och heja på.?
5. Attityder?
Hjälpa varandra - alla, oavsett klubb/grupp?
Trevligt språk?
Trygg plats?
Respekt och inkluderande?
Låt alla få vara med och höras.
Lyssna!??
-Detta är barnen grymma på redan, vi vill bara var tydliga med att detta tycker vi är viktigt och kommer fortsätta ha som inställning.?
6. Skola?
Viktigast av allt!?Skolan går först. Måste man prioritera läxor - gör det!?
Det är inte ett problem att missa träning - man kommer hänga med ändå.
Träningen bygger mycket på repetition så momenten kommer hela tiden tillbaka.?
7. Mat?
Ät i god tid innan träning (lite för ofta håll pga. sent matintag).?
Ät hellre något litet innan om man inte hinner och fyll på efteråt.?
Vätska?
8. Förberedelser?
Kläder för inne och ute (om vi inte meddelar något speciellt)?
Måste inte vara speciella kläder. Samma som på gymnastik och mjukisbyxor/tröja funkar fint.?
Tunn regnjacka bra om det kan bli regn.?
Vatten ?
Toabesök?
Spikskor? När, varför, måste man??
-Spikskor på träning endast i begränsad omfattning. Huvudsakligen vanliga inneskor/löpskor.?
/////////////////?
Information som tillkommit efter föräldrarmötet.??Hej på er!
Som ni säker känner till har vi inget café i Rimnershallen längre, lite trist då det varit en bra inkomst för klubben.
Vi har dock nu tecknat ett avtal om att bemanna caféet i Rimnersbadet. En jättefin möjlighet att finansiera delar av klubbens verksamhet.
I grund och botten är arbete samma som i vårt eget café, bara andra lokaler. Ingen större skillnad i sortiment.
Det är nu dags att köra igång bemanningen och det är tyvärr för er kort varsel till första passet.
Vi ber så mycket om ursäkt för det - men hoppas vi kan lösa det oavsett.
Listan finns i separat nyhet om cafébemanning med tider för var och en (även mailat ut listan separat då det efterfrågats).
Om ni inte kan den tid som meddelats, byt i första hand med någon annan på listan. Det är viktigt att detta sköts då vi har ett ansvar att bemanna. Ni kontaktar själva någon att byta med - vi behöver kunna utgå från att det löser sig.
Kontakta mig om det trots det skulle bli problem. Vi behöver hjälpas åt bemanningen.
Detta är i princip det enda åtagande vi har under året (blir ett tillfälle på hösten och ett på våren). Klubben behöver intäkten för att kunna bedriva verksamheten utan andra åtaganden.
Om det är frågor kring bemanningen eller arbetet när ni är på plats, ring mig.
Ber än en gång om ursäkt för den korta framförhållningen.
Tack & Lycka till!
Magnus
0706-314131?
////////////////////////////////