Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Glanshammars IF 15
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Glanshammars IF 15.
15
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar!
Se information från föreningens ordförande nedan.
I och med denna nya information behöver vi alltså er hjälp vid båda föreningens tävlingar. Meddela oss om ni inte kan hjälpa till.
Samt att vi önskar 1-2 föräldrar till föreningens kiosk/trivselgrupp. (Är man med i kiosk/trivselgrupp är man det även under tävling och inte funktionär vid gren.)
Mvh ledarna
Till samtliga grupper i Glanshammars IF Friidrott
Att vara medlem i en ideell förening innebär att vi alla tillsammans måste vara villiga att engagera oss i våra barn och ungdomar, det är grunden för att föreningslivet ska fungera. En del föreningar har valt att sälja olika produkter för att finansiera sin verksamhet, i Glanshammars IF Friidrott har vi sedan lång tid tillbaka en policy att inte "tvinga" på våra barn/ungdomar (föräldrar) dessa försäljningsuppdrag. Den försäljning som har förekommit har varit då våra äldre ungdomar har gjort en sådan insats för att finansiera ett läger.
Men för att finansiera verksamheten så måste alla i föreningen hjälpas åt när vi har våra arrangemang. Vi har två stora tävlingar under året då det krävs ca 60 personer/tävling som hjälper till för att det ska fungera. Det är GIF Spelen i maj och Vinterspelen i november och det är intäkterna från Vinterspelen som i stort sett finansierar hela vår verksamhet. Detta innebär att vi måste kräva att ni hjälper till på våra tävlingar och det som ligger närmast i tiden är Vinterspelen den 23 november i Tybblelundshallen .
En stor och viktig del på våra tävlingarna är att ha en fungerande kioskverksamhet, Anneli Wallin och Emma Bjerke som har haft det ansvaret under många år har valt att kliva av och då måste vi få till en ny grupp. Vi vill att varje grupp bidrar med två personer till denna kiosk/trivselgrupp, vi kallar den också trivselgrupp då vi de senaste åren som tradition har haft en Grötfrukost i Tybblelundshallen där vi umgås och trivs tillsammans och i år blir det den 7 december. Anneli och Emma finns självklart med för att stötta och ge de bästa förutsättningarna för de nya ansvariga för kiosk/trivselgruppen.
Utöver kiosk/trivselgruppen så kommer det också att behövas de som hjälper till på själva tävlingen (funktionärer) och det kommer resp. ledare i grupperna att informera om. Namn, mejladress och grupptillhörighet på personer till kiosk/trivselgruppen så snart som möjligt till Anneli Wallin, anneli.wallin@axoconsulting.se eller Emma Bjerke,emma.bjerke@knowit.se
Hälsningar
Rutger Skugge
ordförande
Träning | 28 nov, 17:00 |
Träning | 5 dec, 17:00 |
Grötfrukost | 7 dec, 10:00 |
Träning | 12 dec, 17:00 |
Träning | 19 dec, 17:00 |
Hej alla!
RapporteraSedan innan hade vi tilldelat Wilma, Hilja och Amelia funktionärsskap för Vinterspelen. I och med ovan information vill vi alltså även ha hjälp från Lisbeth, Astrid och Lovis.
Bekräfta gärna denna nyhet med en kommentar att ni kan eller meddela om ni inte kan.
Mvh ledarna
Rapportera
Joel jobbar och jag är hundvakt för att en annan förälder ska kunna vara funktionär på tävlingen, så vi har låst oss lite. 😕
RapporteraRapportera
En av oss är funktionär och en hänger med och är med Lovis.
RapporteraRapportera
Jag eller Johan kommer ju dit med Astrid och kan också vara funktionär. Skriv upp Johans namn (Nilsson) så får vi se vem av oss det blir.
RapporteraRapportera
Okej, då vet vi Jenny. Tack så mkt Natalie och Josefin 👍
RapporteraRapportera