Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Grossbol-Skived AIF 86 Flickor-16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Grossbol-Skived AIF 86 Flickor-16.
Flickor-16
Följ oss för uppdateringar
På söndag 23/2 är det poolspel igen, denna gång i Lärcenter i Forshaga och vi är arrangörer ihop med F2017.
Eftersom F2017 har matcher innan våra matcher drar igång så kommer de öppna upp kiosken och ta hand om den första matchomgången med sekretariat.
Sen kommer vi och tar över kiosken och sekretariatet 10:30. Vi stänger sedan kiosken, städar och antingen bygger om eller tar ner sargen.
Sist var städningen i omklädningsrummen inte gjord. Alla papperskorgar var kvar att tömmas, så glöm inte att även städa där.
Hålltider:
9:30 Samling i Forshaga sporthall (Lärcenter)
10:30 GS 86 AIF F2016 – Nordmarkens IBF
11:40 Dotteviks IF 2 – GS 86 AIF F2016
Som vanligt för tjejerna:
Ta gärna med någon frukt eller mellanmål att stoppa i sig mellan matcherna.
Matchtröjor och målvaktsgrejer har vi ledare med, men klubba, glasögon och kläder (shorts och strumpor, gärna svarta) behöver med.
Glöm inte vattenflaska.
Det kommer en separat anmälan för spelarna.
---
Bemanning:
Kiosk 10:30-12:50
Vendela
Hedvig
Sekretariat 10:30-12:30
Isabella
Kelly
Sarg och städning 12:30-13:00
Liliána
Isabelle
Karin
Elly (Elis)
Ledare 9:30-13:00
Astrid (Rebecca, Fimpen)
Joline (Kristoffer)
Molly OC (Sean)
Molly L (Anders)
Milla/Nova (David)
Elly (Astrid) - Inte på plats då det är cup för F2018 samma tid.
Som ni ser så är det flera ”extra” på Sarg och städning. Tanken är att om någon som fått Kiosk- eller Sekretariatpass inte kan så kan man höra av sig till någon av dem och kolla om de kan byta. Det finns även personer att sälja pass till, men jag skulle tro att vi kan lösa det utan det.
---
Lägger med samma information som stod sist.
---
Sargbygge:
2 planer ska byggas. Det ska finnas 4 extra hörn.
Ska finnas ritningar hur det ska byggas.
Sekretariat:
Bordet för sekretariatet finns under läktaren bara att rulla ut och koppla in i golvet.
Tidtagningstavlan (och mikrofon om man önskar ha speaker) finns i skåp i mitten, bakom sekretariatet.
Om man vill spela musik är det bara att plugga in i sekretariatbordet. Dock kunde man förra året bara spela på planen. Hade man på ljudet på läktaren blev det rundgång och brus. Osäker på hur det är nu. Det är i alla fall uppmärkt tydligt vad som går till vad.
Det är inga direkta direktiv på vad som ska noteras för matcherna så här i poolspel. Men om man vill kan man skriva ner spelarnas namn och läsa upp dem innan matchen. Det kan bli stort för dem att få höra sitt namn. :)
Tiden startar samtidigt för de båda planerna.
Efter 2 minuter ska det tutas och det är dags för byte och så är det byte vid 4, 6 minuter och så vidare.
Speltiden är 2*16 minuter.
Saker som behövs: Papper, penna, något att spela musik ifrån, visselpipa (då tavlan i hallen krånglat lite på sista tiden är det bra att ha en backup om man inte kan köra tut från tavlan i hallen).
Glöm inte flytta tillbaka bordet om det inte är match efter.
Kiosken:
Nyckel till kiosken har vi ledare.
Nyckel till skåpen i kiosken finns i nyckelskåpet (vi ledare har koden).
Nyckel till omklädningsrummen finns utanför kiosken i det låsta skåpet (vi ledare har koden).
När man öppnar kiosken tar man fram ”plattan” och startar upp kassasystemet (Zetle). Se till att plattan har batteri, annars sätter man i laddaren (finns en lång laddsladd).
Börja sedan att plocka fram saker ur skåpen, sätt på kaffe, värm vatten i korvgrytan och sätt på ugnen till bullarna (instruktion för hur korvkokning och hur bakning av bullar ska gå till finns vid respektive station i kiosken).
Alla skåp och lådor är märkta med vad som ska finnas i. Det som är märkt med FHK hör till handbollen.
Viktigt att man tillagar efter sunt förnuft, tänk på att minska matsvinnet.
Handskar finns att ta på sig vid servering av korv och hantering av bullar.
Bär ut bord och panttunnor.
Ställ fram korvtillbehör på något av borden.
Kassasystemet (Zetle) ska användas vid betalning. Lägg in produkter som kunden vill köpa tryck sedan på Swish (går endast betala med Swish). Systemet räknar ut hur mycket kunden ska betala.
Om kunden vill handla lägre än 30 kr tillkommer 2 kr i avgift och det finns en produkt för detta att välja i kassasystemet.
Skulle systemet inte fungera på grund av internetuppkoppling som ej fungerar eller liknande så skriv ner allt ni säljer på papper så kan vi lägga in i efterhand i systemet. Det ligger listor på menyn så man kan dra streck för varje såld produkt. Det viktigaste är att vi säljer det som finns i kiosken. Det går också att dela internet från sin egen telefon om man vill och kan.
Trivsel i kiosken är allas uppgift att sköta om och se till att det är en trivsam miljö med ordning och reda. Efter sitt pass plockar man undan efter sig och torkar golv, bänkar och diskar korvgryta och kaffetermos. Sopor tar man med sig och slänger i sopförrådet bakom idrottshallen på parkeringen. Städsaker finns i förrådet bredvid toaletten.
GLÖM EJ att låsa in ”plattan” i garderoben och se till att den är laddad för nästa dag.
Är något i kiosken slut kan man skicka ett sms eller skicka ett meddelande på Facebook till kioskansvarig, men inte säkert de kan lösa det på sekunden, men de försöker hinna med att fylla på så snabbt som möjligt.
Kontaktuppgifter till kioskansvariga sitter i garderoben på dörren.
Städning:
Läktare, omklädningsrum (inklusive tömning av papperskorgar) och kiosk skall städas.
Städgrejer finns mitt emot kiosken. Ledarna har nyckel.
Sopor ska ut till sophuset på baksidan (mittemot gymmet ungefär). Ledarna har nyckel.
---
Det var allt! :)
Dator finns på plats att låna.
RapporteraRapportera
För att spela musik på
RapporteraRapportera
Hej. Finns det någon som skulle kunna ta sekretariatet på söndag istället för Isabella? Hon är sjuk och kan inte vara med på söndag.
RapporteraRapportera
Jag kan om det behövs. Vi har nog tillräckligt med ledare.
RapporteraRapportera
Tack
RapporteraRapportera
Redan förberett för frånfall, så någon av dessa borde kunna ta det så Sean för ha sin rätta roll.
RapporteraLiliána
Isabelle
Karin
Elly
Kan någon av er ta sekretariatet?
Rapportera
(Tummen upp)
RapporteraRapportera
Vi kan ta det! 😊 (Karin)
RapporteraRapportera
Kanon!
RapporteraRapportera