Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gustavsbergs IF Handboll Ledare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gustavsbergs IF Handboll Ledare.
Ledare
Följ oss för uppdateringar
Hej alla ledare,
Här kommer äntligen lite info om den kommande helgens uppstartsläger, som blir lite av en träningshelg på hemmaplan mer än ett traditionellt uppstartsläger med resa. Anledningen är som flera av er känner till att vi från styrelsens sida inte tyckte det var motiverat att planera för ett vanligt läger när dels kostnaderna visade sig skena (både hallhyror på annan ort, mat, boende och bussresor var snudd på dramatiskt dyrare än tidigare år), och dels när vi har en ny idrottshall som många är sugna på att lära känna.
Tyvärr har det dröjt med både planering och information vilket vi ber om ursäkt för, men här följer det tänkta upplägget för träningsläger på hemmaplan lördag-söndag.
1. Det kommer att finnas utrymme för alla lag att träna både i nya Charlottendalshallen och i gamla vanliga Sporthallen vid Ekvallen. Lagansvariga ombeds kontakta Patrik L med önskemål om antal pass och tider, så blir det en jämkning till ett bra och rättvist schema. Väderprognosen ser lovande ut så det finns säkert möjlighet även för utomhusaktiviteter, t ex team building.
2. Om något lag vill ha hjälp att undersöka möjligheten till gemensam övernattning så bistår vi gärna med det, antingen Patrik även här eller Johan.
3. På lördag kl 16 kommer vi att arrangera en gemensam aktivitet (c:a 1,5 h lång) i Charlottendalshallen och i samband med den ha utdelning av säsongens nya träningströjor - färgkombination ännu så länge hemlig.
4. Vi hade länge en förhoppning om att kunna lösa matbespisning för lag på hemmaplan men det har tyvärr inte gått att gå ihop. Därför uppmanar vi lagen om att planera för medhavda matsäckar alternativt planera för gemensam lunch/middag på något av ställena som klubben samarbetar med - t ex Pizzeria Arena eller Bridge 77.
Välkomna till träningshelgen på hemmaplan!
Styrelsen gm Johan
- - -
Årets uppstartsläger 8-10 september kommer att ske på hemmaplan eftersom vi dessutom har fått en ny fin hall.
Arbetsgruppen håller som bäst på att sammanställa all information och den kommer att skickas ut nu på fredag den 1 september.
Vi ber er att ha tålamod så kommer snart mer info.
Styrelsen
gm Camilla
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Inga kommande aktiviteter
har någon info skickats ut?
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraJag har full förståelse för att det är mycket nu och att det är en hel del omständigheter som styr. Speciellt med nya hallen.
Med det sagt så börjar det bli svårt att svara ”jag vet inte” för hundrade gången när spelare och föräldrar frågar.
Att lägret är på hemmaplan gör behovet av att veta tider större då inte alla spelare är på plats hela tiden som när vi varit iväg.
Risken är stor att spelarna(föräldrarna) väljer annat nästa helg då infon kommer så sent.
För att planera övriga aktiviteter under helgen och om vi ska köra något ihop med tex ett yngre/äldre lag eller mix med flickor/pojkar så behöver vi ett träningsschema.
Finns det något vi ledare kan hjälpa till med eller är det bara att vänta vi kan göra?
Med vänlig hälsning, Ronnie
Rapportera
Hej Mats, Ronnie och övriga - nu är nyheten här uppdaterad med ny information om kommande helgen. Vi förstår att det varit rörigt och otydligt när informationen dröjt så länge, vilket jag ber om ursäkt för. Nu hoppas vi att det ändå blir bra förutsättningen för en fin helg tillsammans och att den roliga starten på hösten med nya hallen fortsätter. Hör av er med frågor, antingen här eller på mejl/telefon och så ses vi till helgen!
RapporteraRapportera
Tack Johan. Vi löser detta tillsammans och ser fram emot en toppen helg
RapporteraKul med nya träningströjor :)
Hjälper gärna till där det behövs
Rapportera
Jag skriver i de här kommentarerna då det handlar om uppstartslägret och samma fråga säkert kommer att komma upp från flera. På den faktura som gick ut idag till alla för HT 23 så låg det även med en avgift på 200kr för träningströja som delades ut på uppstartslägret. Vad jag kan se så har det inte kommunicerats tidigare att det faktiskt var ett köp av träningströja som alla gjorde. Eller har jag missat att det skickats ut? Vi tränare kommer definitivt att få en del arga frågor från föräldrar gällande detta som inte var medvetna om att det var ett köp och inte en present från klubben. Det vore bra om vi stämde av hur kommunikationen kring detta ska hanteras snarast möjligt.
RapporteraRapportera
Hej Arvid - tack för kommentar här, bra att du lyfter detta. Det kan nog stämma att kommunikationen kring det här var otydlig/inte komplett, kanske framför allt för de yngre lagen. Men ingen ledare skall behöva komma i kläm på grund av det eller behöva ta någon diskussion. Hänvisa till mig eller kassör Daniel så tar vi det vidare, eventuellt också med någon förtydligande text på hemsidan.
RapporteraRapportera
Hej! Om man jämför med andra sporter, ex fotbollen, så har handbollen en betydligt lägre kostnad. Jag anser att vi kan behålla den här avgiften framåt för att klubben ska få mer resurser. Och jag förstår att alla vill spela många sporter och det blir det dyrt. Men då får man trycka på sin fotbolls klubb om att sänka avgiften kanske. 😊
RapporteraRapportera
Hej,
RapporteraFortsätter på Arvids linje i den här tråden.
Det blir lite svårt att kommunicera att våra killar födda 2014/2015 ska betala för en tröja man inte fått, från ett läger som de inte var en del av?
Hur har ni resonerat kring de yngre lagen som inte var en del av uppstartslägret?
Rapportera
Hej Tove - tack för berättigad fråga. Här har vi uppenbarligen inte bara kommunikationsbrist utan även fel på fakturorna, för har man inte fått någon tröja så skall man ju inte behöva betala för den. Vi tar det här med oss och försöker rätta till. Tack för att ni fyller på med input, förhoppningsvis förstår ni och även föräldrarna att det kan bli fel.
RapporteraRapportera
Tack för snabbt svar Johan 😊🙏
RapporteraRapportera
Jag tror att ditt förslag Johan med en förtydligande på hemsidan vore lämpligt. Bättre att förekomma än att förekommas i sådana här fall. Kostnadsfrågan i sig är förhoppningsvis överkomlig för de flesta och terminskostnaden för handboll är inte alls hög. Det är dock kommunikationen som vi behöver få till.
RapporteraRapportera
Hejsan!
RapporteraFör FP2016 är det fortfarande flera stycken som inte fått någon tröja. Har beställt via materialansvarig men hon kan inte köpa in pga inköpsstopp. Så om tröjavgift finns med på fakturan nu så måste ju det stoppet hävas för dessa tröjor. Hoppas det löser sig snart. För några har väntat länge nu på sina tröjor, särskilt dom som är nya och inte har någon röd tröja alls sen tidigare.
Rapportera